Přesvědčuje mě někdo že Exxon nebo Deep cosi si mám pořídit a slintat nad tím blahem jak je to supr? A bude to jediné co si budu moci pořídit po roce 2035 v novotě???
a to este buchol Challenger kedysi. tiez fosilne palivo. fuj
mna by zaujimalo z coho by sa robili vsetky tie plasty nebit ropy
odbocili sme. Problem je, ze ta transportna lod by nehorala tak dramaticky, pretoze proste sa spalovaky prevazaju prakticky s prazdnymi nadrzami. To u baterii akosi nejde. A nozvu je to v beznom zivote tak, ze ak je v okrese 20 elektroaut, hasici to asi daju. Ak ich bude 20 000, tam to bude celkom pruser
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Nic neporovnavam. Kdyby hořela loď na které nebude žádné EV, tak nikde nebude ani čárka, tak proto připomínám co se stalo. Nic v tom nehledejte.
Mexican: jenže ten plast co se z té ropy výroby jde ještě recyklovat, ale vyrobené palivo pouze proženeš motorem aje co...je fuč
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Hele já nejsem člověk, který se brání novým věcem. Už v roce 2000 jsem měl auto na LPG. Vlastně mi to připomíná dnešní dobu s EV auty. Tehdy to celé bylo v plenkách, pomalu vznikaly čerpací stanice, dojezd byl 200 km - tenkrát nebyly ani měřáky v autě, jen na nádrži, ale měl jsem vyzkoušeno, že kolem 200 km a šup tankovat, v zimě byl dojezd mírně vyšší, do nádrže se ho vešlo krapet víc. Dělalo to možná 20 km, ale bylo to znát. Když jsme jeli na dovču nebo delší trasu (no dneska by to byla skoro každá trasa), měl jsem mapu čerpaček. Pamatuju si, jak jsme jeli na Lipno. V Písku tankovat, pak na Lipně, bylo to takové dobrodružství, páč člověk nevěděl, jak přesně ten měřák ukazuje a hlavně stavět každou chvíli, aby se člověk podíval na nádrž se taky nechtělo. Dalo se s tím žít a člověku to po čase nepřišlo divný. Jasně, jezdil jsem 2x týdně tankovat (a to jsem musel ujet skoro 15 km), ale člověk byl mladý, času jsem měl kopu a vždy jsme si na pumpě dobře pokecali. Ale priority se změnily a dojezd byl třeba delší a času na neustálé tankování taky nebyl. No a dnes jsme se posunuli o 20 let dále a jaká je situace. U LPG už dobrý, dojezdy se zlepšily, míst na tankování už je kopa. No u EV jsme na tom podobně jako před 20 lety. Někdo tomu říká pokrok, někdo ne. Osobně bych si přál, aby EV měly výhodnější startovací pozici, no nemají. Tipuji, že snad za 5 let už budou největší neduhy EV aut vyřešené a i já budu hrdým vlastníkem. Zatím pro mě osobně, říkám osobně, jsou nevýhody ve větší váze než výhody. Co získám: tiché auto, výkonnější motor (otázka zda jej s ohledem na dojezd budu využívat naplno), moderní vůz, ekonomičtější provoz, drobná zvýhodnění, dobrý pocit, že dělám něco pro planetu. O co přijdu: v první řadě o pár set tisíc při pořízení oproti konvenčnímu autu, o bezstarostnost o dojezdu, o čas nutný k nabíjení (nemám doma kde nabíjet), pro mě o pohodu při cestování, nerad někde čekám, už fronta u čerpačky je pro mě na cestě obtěžující). No je to pro mě 50:50. Zatím tedy zůstanu u Tucsona a vyčkám, kam se ručičky vah přesunou. Toť můj názor, pro někoho je EV lepší, jelikož má možnost dobíjení nebo bydlí v místě s větším pokrytím, jezdí jinak trasy, má víc času a já nevím co ještě. OK, ale hádat se kvůli tomu nebudu.
Školník píše: ↑21 úno 2022, 18:25
Nic neporovnavam. Kdyby hořela loď na které nebude žádné EV, tak nikde nebude ani čárka, tak proto připomínám co se stalo. Nic v tom nehledejte.
Mexican: jenže ten plast co se z té ropy výroby jde ještě recyklovat, ale vyrobené palivo pouze proženeš motorem aje co...je fuč
bola carka, mozno aj dve - v novinach sa o tom horiacom trajekte Grimaldi lines pisalo dost. zas to prosim nedemonizuj
ano, podobne aj elektrinu zo zemneho plynu prezenies "vyfukom" a je prec.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
sarin vsak zabudol dopisat ale to, ze ked mu doslo LPG mohol pokracovat na benal. A vec druha je, ze ta konverzia na LPG nestoji polovicu nakupky noveho auta, resp ho nezdrazi o 50%
takze vlastne je to neporovnatelne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Sarin007: jo pod tohle se podepíšu . Je to tak i když ha jsem asi opravdu jinej, páč tady na Chebsku je jedna nabíječka AC u Kauflandu a směr DE nic pak až ve Varech
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Tak toto je bych řekl docela známá věc, už sám Vaculík ze SM testoval Konu a zajímal se na ceny baterií, zjistil, že komplet vyjde na 1,2 mega. Naštěstí to je dělené tuším na 3 díly po 400 tis. Je otázkou, kolik lidí bude mít auto tak dlouho, aby se zajímal o cenu baterie, na druhou stranu to může být u aut starších 6-8 let už značná ztráta ceny. Co si budeme povídat, koupit EV auto s nájezdem třeba 80-100 tis. se stářím třeba 8 let bude mít asi větší ztrátu ceny, než u běžného auta. U těch řeší člověk spíš stav vizuální, brzdy, čepy, tlumiče, možná spojku. U EV auta se bude řešit to samé (kromě spojky), ale stav baterie bude mít velkou váhu.