[/quote]
To jsou bláboly, mající umlčet hlupáky. Celkový instalovaný výkon elektráren v ČR je cca 21000 MW, tj. výkon všech elektráren za plného provozu. A všichni víme, že slunce nesvítí celý den ani vítr nefouká stále. Takže reálný výkon bude vždy o dost nižší. Ale i tak budu počítat s maximem. Pokud bych najednou chtěl nabíjet všech 6 mil aut, tak je budu nabíjet výkonem 3,5 kW!!!, protože 21000000 kW/6000000 aut=3,5 kW/auto !!! A kde je energie na zbytek? Když uvážím jen desetinu výkonu, kterou bych dal autům (tj. počítám s navýšením o 10 %, což je více než tebou uváděných 6 %), tak bych mohl těmi 3,5 kW nabíjet jen 600 tis. aut. Při 35 kW už jen 60 tis. aut. A když vezmu spotřebu BEV kolem 18 kWh/100 km, tak to znamená, že za 1 hodinu s takovým příkonem umožním jízdu jen 120 tis. aut a žádné další auto navíc už se nabíjet nebude.
Takže abychom tu mohli mít miliony elektrických aut, museli bychom ten instalovaný příkon několikanásobně znásobit. A teď se zamysli, jak by jsi chtěl uregulovat takovou dynamickou soustavu, kde by se požadavky na příkon měnili v takovém rozsahu. Už teď je regulační soustava složitá a to se bavíme o regulaci řádově maximálně v desítkách procent, ale tady by to bylo ve stovkách procent, tj. násobcích požadovaných výkonů.
[/quote]
Ty ale počítáš, že všechny auta se budou na ráz nabíjet....to je přece blbost ani já Ioniqa nenabíjím každý den. Další věc kterou jsi zapomněl zmínit, je ta, že když by což se stejně nestane všech těch 6 mio přešlo na EV, tak co bude s odběrem EL do těch všech stávajících pump a rafinérii? No a poslední info já jsem za 2 měsíce najezdil 4000km s BEV to je tedy 800kw které to auto sežralo, jenže já ze sítě...té veřejné nabil jenom 300kw, ten zbytek jsem nabil ze své FVE, pak už ty počty prostě nevychází a za další, 50% obyvatel co žijí v RD budou nabíjet přes noc kdy jsou momentálně přebytky EL a to ještě pouze ti co na své střeše nebudou mít FVE jako třeba já.
Nikomu EV nenutím, klidně si každej může jezdit za 3kč/km
