Upchate olejové sitko

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Upchate olejové sitko

Příspěvek od Axel.Foley »

Nevím, co za Shell používá autorizák :hyu: , ale nic moc :?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Picaso
**
Příspěvky: 304
Registrován: 16 úno 2010, 11:47
Bydliště: Zábřeh

Re: Upchate olejové sitko

Příspěvek od Picaso »

Ještě se vracím k tomu olejovému filtru a té"klícce" která mi tam(a asi nejenom mě) chybí.Sehnal jsem ji na internetu novou za 350,-Kč(viz.foto.
Potřeboval bych se zeptat jestli je potřeba vypouštět(nebo upouštět)olej,když chci olejový filtr rozšroubovat a vyměnit ho a zároveň tam dát tu klícku
Ještě pro ostatní je číslo dílu 2631127400 a je to sada obou kusů co jsou na fotce.Třeba to někomu pomůže.
Nemáte s tím někdo zkušenost?
Přílohy
Schránka 01.jpg
Schránka 01.jpg (51.18 KiB) Zobrazeno 622 x
Škoda 110
Škoda 120L,
Nissan Sunny 1.6 combi
Daewoo Nubira II 1.6 combi
Babeta 228 - žlutý drak
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi,4WD,83kW,r.v.03/2001
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi,4WD,110kW,r.v.06/2008
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Upchate olejové sitko

Příspěvek od vojta.merta »

zkrátil bych interval výměny na 10tkm a použil nejvyšší aditivaci API SP nebo API SN+, správný olej s dobrou čistící funkcí je po 1000km černý jak bota u dieselu :D Originál mám Shell, ale používám už 13 let na doporučení mechanika výhradně oleje Mobil a každých 50tkm přidávám Ceratec. Do benzinového Accenta dávám levný OEM olej od SCT Lubricants (Fanfaro) z Litvy, za 4l chtěli nějakých 380,-

Na tom trnu pro filtr je nějaký o-kroužek ne? To by pak vlastně olej asi přes filtr moc nefiltroval, když jsi to tam vůbec neměl. U starýho vozu jsem taky pozoroval 2-3s hrubší chod a pak motor ztichnul, u novějšího žádnou změnu projevu nepozoruju a neslyším.
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Uživatelský avatar
Picaso
**
Příspěvky: 304
Registrován: 16 úno 2010, 11:47
Bydliště: Zábřeh

Re: Upchate olejové sitko

Příspěvek od Picaso »

A s tím vypouštěním oleje při tom rozšroubování olejového filtru asi nevíš že jestli je to potřeba.On je umístěn za motorem a celkem dost vysoko.Vyměnil bych i olej,ale od poslední výměny mám najeto cca 4000km.Tak když to rozšroubuju,tak alespoň dám novej filtr.
Škoda 110
Škoda 120L,
Nissan Sunny 1.6 combi
Daewoo Nubira II 1.6 combi
Babeta 228 - žlutý drak
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi,4WD,83kW,r.v.03/2001
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi,4WD,110kW,r.v.06/2008
vojta.merta
**
Příspěvky: 127
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Upchate olejové sitko

Příspěvek od vojta.merta »

ten tip s tím vstřikovačem co tady padl ale nemusí být od věci, kolega měl Nissan Qashqai a gelovatěl mu olej, ředil se naftou a měnili mu všechny vstřikovače
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015
Georges
**
Příspěvky: 338
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Upchate olejové sitko

Příspěvek od Georges »

Po 15000 km když je čas na výměnu oleje ohřeju motor, povolím víko vložky olejového filtru, povolím vypouštěcí šroub. Olej nechám vytékat klidně přes noc.
Druhý den vyhodím papírovou vložku filtru, vložím novou, vrátím vypouštěcí šroub a napustím nový olej.
Olej je Mol Dynamic 5W40, 119 Kč/litr. Papírová vložka je za 115 Kč/ks.
Takže 5 litrů oleje (ale vejde se jen asi 4,5 k horní rysce) je cca 595 Kč. Vložka olejového filtru je za 115 Kč, což je dohromady celkem kompletně za 710 Kč. Tu půlhodinku práce samozřejmě nepočítám.
Při každém tankování přidávám aditivum. Když jsem cvičně vymontoval dva vstřiky, byly naprosto čisté.
Accent 1.5 CRDi r,v. 2009 160 000 km.
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Upchate olejové sitko

Příspěvek od sagen »

Stačí povoliť plastový obal filtra, aby olej stiekol do vane a potom vyskrutkovat a vybrať filter. Vystrašený týmto vláknom viac ako správami o covide som pozrel kamerou do vane a videl so kúsok sitka, čisté. Pozrel som znovu hororové fotky a neriskoval, že časť sitka, ktorú som nevidel, bude zameraná, vaňu dal dole a nadával, sitko čisté. Druhý raz som nadával, keď som dával naspäť vaňu, motor bol zdvihnutý čo sa dalo ale musel som ho potiahnuť k lavemu koledy a nájsť a nacvičiť špeciálny pohyb, ako ju dostať na miesto. Oleje menil autorizak a potom som menil sám z obchodov, kde som zistil od dovozcu značky, že naozaj berú olej cez neho. Lebo viera v to, že vo fľaši je to, čo je napísané na fľaši, sa nevyplatila mnohým motoristom a ani šetrným alkoholikom v Čechách 😎
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“