OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Tak jsem se dočkal – Astra generace s označením písmenem „L“ konečně dorazila do ČR !
Ale i když je základní design velice jednoduchý, tak úplně se designéři neflákali a hráli si alespoň s detaily, což já mám velice rád!
Moc se mi líbí zalomené přední blinkry, které jinak plní roli DRL. Na fotkách to není tolik vidět, ale středem auta se táhne jakýsi vyvýšený „hřbet“. Na přední kapotě je tak výrazný, že si ho všimnete i zpoza volantu. Tahle linie začíná na přídi už pod znakem automobilky (mně se ta nová maska Vizor tak strašně líbí !), pokračuje přes kapotu a znovu se objevuje na samotném konci spoileru zadních dveří, kde vytváří jakousi ploutvičku do níž je integrované třetí brzdové světlo. Nebo tvar blinkru ve zpětném zrcátku, který vypadá jako vlnka. Líbí se mi i jednoduchost zádi s kompaktními sdruženými svítilnami, kde sice blinkr vypadá maličký, ale díky LED technologii svítí víc než dostatečně . Ale dost s popisem exteriéru, Aster bude na silnicích určitě přibývat a na vzhled si každý udělá názor sám – takže hurá vzít za masivní kliku a podívat se dovnitř!
Nijak se netajím tím, že se mi líbí „pravítkový“ design a Astra je v tomto směru velice vyhovující . Největším kouzlem těchto jednoduchých křivek je skutečnost, že takto pojaté auto bude vizuálně stárnout nepoměrně pomaleji, než odvážněji pojatá konkurence (třeba i ta vnitrokoncernová v podobě 308).Ale i když je základní design velice jednoduchý, tak úplně se designéři neflákali a hráli si alespoň s detaily, což já mám velice rád!
Moc se mi líbí zalomené přední blinkry, které jinak plní roli DRL. Na fotkách to není tolik vidět, ale středem auta se táhne jakýsi vyvýšený „hřbet“. Na přední kapotě je tak výrazný, že si ho všimnete i zpoza volantu. Tahle linie začíná na přídi už pod znakem automobilky (mně se ta nová maska Vizor tak strašně líbí !), pokračuje přes kapotu a znovu se objevuje na samotném konci spoileru zadních dveří, kde vytváří jakousi ploutvičku do níž je integrované třetí brzdové světlo. Nebo tvar blinkru ve zpětném zrcátku, který vypadá jako vlnka. Líbí se mi i jednoduchost zádi s kompaktními sdruženými svítilnami, kde sice blinkr vypadá maličký, ale díky LED technologii svítí víc než dostatečně . Ale dost s popisem exteriéru, Aster bude na silnicích určitě přibývat a na vzhled si každý udělá názor sám – takže hurá vzít za masivní kliku a podívat se dovnitř!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Základní materiál dveřní výplně, a těla palubní desky, je, stejně jako u Peugeotu 308, ve skutečnosti kvalitnější, než na první pohled vypadá. Překvapuje mě to, ale….
Jak už jsem avizoval, hlavní materiál palubní desky je ve skutečnosti hodnotnější, než na první pohled vypadá, ale i tady se vyskytuje primárně nahoře pod čelním sklem a pak až ve spodní polovině. Na očích tak má řidič zakřivený panel z klavírního laku, v němž jsou nejen dva displaye (palubního štítu a MMS), ale úplně vlevo i výdech ventilace, před spolujezdcem se opakuje motiv příčné a vodorovné lišty výplně dveří a pod nimi v žebrování schované výdechy ventilace. Zajímavé je řešení středového panelu, pod obrazovkou MMS jsou fyzická tlačítka zkratek do menu MMS a ovládání ventilace vozidla včetně výrazného ovladače hlasitosti rádia . Následuje další výdech ventilace, který je už poněkud utopený a pokud je horko, tak vám slušně mrazí ruku na řadící páce – naštěstí jde úplně uzavřít . Následuje sestava tří různě velkých odkládacích schránek a pak největší zlo automobilového průmyslu posledních let – lán klavírního laku obklopující řadící páku (v manuálech to ještě s tím množstvím klavírního laku ujde, ale v automatech… ), dále držáky nápojů a končíme loketní opěrkou s objemnou odkládací schránkou, která se stejně jako u 308 otevírá do stran.
Design výplně dveří je velice jednoduchý, a to včetně loketní opěrky se základními ovladači a madla na zavírání dveří, které je do opěrky integrované. Se základním materiálem se potkáme jen na vrchu výplně a pak až ve spodní polovině pod loketní opěrkou, kde se nachází obvyklá odkládací kapsa nijak extrémních rozměrů, ale škrabka, vesta atp. se do ní vejde. Loketní opěrka je měkčená a následně čalouněná kůží, stejně jako kontrastní část výplně nad loketní opěrkou. Šikmá lišta má různá barevná provedení dle výbavy potažmo motorizace. Podélná lišta je pochopitelně na obou předních dveřích, přičemž na těch spolujezdcových navazuje na lištu na palubní desce. Vnitřní klika je sice stříbřitá, ale matně, takže se neleskne a kontrastní barvu má hlavně proto, aby se dobře hledala .Jak už jsem avizoval, hlavní materiál palubní desky je ve skutečnosti hodnotnější, než na první pohled vypadá, ale i tady se vyskytuje primárně nahoře pod čelním sklem a pak až ve spodní polovině. Na očích tak má řidič zakřivený panel z klavírního laku, v němž jsou nejen dva displaye (palubního štítu a MMS), ale úplně vlevo i výdech ventilace, před spolujezdcem se opakuje motiv příčné a vodorovné lišty výplně dveří a pod nimi v žebrování schované výdechy ventilace. Zajímavé je řešení středového panelu, pod obrazovkou MMS jsou fyzická tlačítka zkratek do menu MMS a ovládání ventilace vozidla včetně výrazného ovladače hlasitosti rádia . Následuje další výdech ventilace, který je už poněkud utopený a pokud je horko, tak vám slušně mrazí ruku na řadící páce – naštěstí jde úplně uzavřít . Následuje sestava tří různě velkých odkládacích schránek a pak největší zlo automobilového průmyslu posledních let – lán klavírního laku obklopující řadící páku (v manuálech to ještě s tím množstvím klavírního laku ujde, ale v automatech… ), dále držáky nápojů a končíme loketní opěrkou s objemnou odkládací schránkou, která se stejně jako u 308 otevírá do stran.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Svou schránku má samozřejmě před sebou v palubní desce i spolujezdec – vcelku překvapila objemem.
Za volantem už Astra nemá konvenční budíky, pouze tablet. Na první pohled to vypadá, že se konstruktéři mohli poněkud víc rozmáchnout a použít větší display. Jenže když už sedíte za volantem, tak zjistíte, že by to nedávalo smysl. Display je přesně tak velký, aby se celá jeho zobrazovací plocha „vešla“ do prostoru, který vymezuje volant, cokoliv většího byste si věncem volantu zakryli. Zobrazování má opět poměrně dost možností, tady jen tak na ukázku dvě (bohužel jsem v odrazu na klavírním laku i s foťákem - sorry). Co může méně zkušené uživatele produktů koncernu Stelllantis zaskočit je ovládání tohoto displaye tlačítky na koncích OBOU páček pod volantem. Ty jsou poměrně subtilní, úplně obyčejně kruhového průřezu, ale k jejich funkčnosti a ergonomii nemám výhrad.
A přerušovač zní stejně zvláštně dutě jako v 308 .
Když zvedneme oči, opět zde máme sluneční clonu s kosmetickým zrcátkem, jehož LED osvětlení se rozsvítí při zapnutém zapalování otevřením krytky (a opět jsem do odrazu zrcátka „schoval“ zadní LED lampičku a madla nad předními i zadními dveřmi). I přední stropní konzole je stará známá z 308, opět s LED osvětlením, opět bez schránky na brýle a opět doplněná pěkným bezrámečkovým zpětným zrcátkem.
Vrátíme se vlevo – volant je tu v podstatě kulatý, má zploštělou jen spodní část, zjevně, aby se pod něj lépe nastupovalo. Jeho průměr i tloušťka věnce jsou akorát – prostě padne do ruky přesně tak, jak čekáte, že by padnout měl. Na jeho ramenech jsou krásně fyzická tlačítka – ale zase ten klavírní lak …Za volantem už Astra nemá konvenční budíky, pouze tablet. Na první pohled to vypadá, že se konstruktéři mohli poněkud víc rozmáchnout a použít větší display. Jenže když už sedíte za volantem, tak zjistíte, že by to nedávalo smysl. Display je přesně tak velký, aby se celá jeho zobrazovací plocha „vešla“ do prostoru, který vymezuje volant, cokoliv většího byste si věncem volantu zakryli. Zobrazování má opět poměrně dost možností, tady jen tak na ukázku dvě (bohužel jsem v odrazu na klavírním laku i s foťákem - sorry). Co může méně zkušené uživatele produktů koncernu Stelllantis zaskočit je ovládání tohoto displaye tlačítky na koncích OBOU páček pod volantem. Ty jsou poměrně subtilní, úplně obyčejně kruhového průřezu, ale k jejich funkčnosti a ergonomii nemám výhrad.
A přerušovač zní stejně zvláštně dutě jako v 308 .
Když zvedneme oči, opět zde máme sluneční clonu s kosmetickým zrcátkem, jehož LED osvětlení se rozsvítí při zapnutém zapalování otevřením krytky (a opět jsem do odrazu zrcátka „schoval“ zadní LED lampičku a madla nad předními i zadními dveřmi). I přední stropní konzole je stará známá z 308, opět s LED osvětlením, opět bez schránky na brýle a opět doplněná pěkným bezrámečkovým zpětným zrcátkem.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Pořád se vlastně vyskytujeme na sedadle řidiče, a přitom o něm zatím nepadlo ani slovo. Je na čase to napravit.
Takže závěr zní, že AGR sedačky v Astře jsou opravdu špička a rozhodně neudělá chybu nikdo, kdo si je pořídí !
Vpředu už jsme strávili času víc než dost, u nás začíná být důležitější jak to vypadá vzadu.
Kompletní řešení zadních výplní dveří je shodné jako u těch předních, a co je rozhodně pozitivní, na rozdíl od Corsy a Mokky, tady nejsou nijak ošizené a co má být měkčené a čalouněné je skutečně měkčené a čalouněné. Překvapuje místo vzadu, přestože to z fotek nevypadá, pohodlně se za sebe (sedadlo řidiče) vejdu ve všech směrech a co je ještě důležitější, s rezervou se tam vejde i naše dcera s nohama dlouhýma jak týden před výplatou !
Sedák je dostatečně dlouhý a má správný sklon, aby při sezení na delších cestách dobře podepřel stehna. Opěradla mají správný sklon i výšku, potěšily i výborné hlavové opěrky. V patě loketní opěrky jsou dva nabíjecí konektory (milostivá kontrolovala jako druhou věc hned po místě na nohy) a kotvy ISOFIX jsou již tradičně za zipem.
První usazení bylo naprostým zklamáním – špatně bylo úplně všechno – délka sedáku, výška posezu, srovnání se pod volant. Než mi došlo, že bych potřeboval volant výš a ono to nejde. Tak jsem spustil sedadlo až úplně dolů, v tu chvíli musel poněkud dolů i volant, srovnat pěkně vzdálenost podle levé nohy na spojce, opěradlo dle představ mých křivých zad, lehce srovnat volant v podélném směru, přední část sedáku o jeden zub zasunout a ejhle – skvělá sedačka s perfektní pozicí za volantem je na světě! Pokud se v autě střídá opravdu hodně různorodých postav, což je úděl předváděček, je zapotřebí se nastavení sedadla pečlivě pověnovat, jinak hrozí, že odpálíte auto, které má ve skutečnosti super sedačku, jen proto, že před vámi seděl v autě nějaký prcek . Takže závěr zní, že AGR sedačky v Astře jsou opravdu špička a rozhodně neudělá chybu nikdo, kdo si je pořídí !
Vpředu už jsme strávili času víc než dost, u nás začíná být důležitější jak to vypadá vzadu.
Kompletní řešení zadních výplní dveří je shodné jako u těch předních, a co je rozhodně pozitivní, na rozdíl od Corsy a Mokky, tady nejsou nijak ošizené a co má být měkčené a čalouněné je skutečně měkčené a čalouněné. Překvapuje místo vzadu, přestože to z fotek nevypadá, pohodlně se za sebe (sedadlo řidiče) vejdu ve všech směrech a co je ještě důležitější, s rezervou se tam vejde i naše dcera s nohama dlouhýma jak týden před výplatou !
Sedák je dostatečně dlouhý a má správný sklon, aby při sezení na delších cestách dobře podepřel stehna. Opěradla mají správný sklon i výšku, potěšily i výborné hlavové opěrky. V patě loketní opěrky jsou dva nabíjecí konektory (milostivá kontrolovala jako druhou věc hned po místě na nohy) a kotvy ISOFIX jsou již tradičně za zipem.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
A hurá k zádi.
Moc se mi líbí otevírání víka kufru znáčkem – nic nového pod sluncem, ale je to roztomilý detail. S podlahou ve spodní poloze má kufr mít objem 422 litrů – to není na HB segmentu C vůbec špatná hodnota. Já osobně na litry a maximální objem úplně nehraju, takže oceňuji možnost usazení podlahy do horní polohy, kde jednak prakticky zmizí práh kufru, druhak po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná plocha. Zavazadelník je kompletně čalouněný, osvětlený LEDkou a všimněte si háčků na tašky integrovaných do horní části plastového obložení, kde po zavření víka kufru plato „uzamkne“ tašku na háčku – opět je to řešení, které jsme tu už viděli, a to u Citroënu ëC4, ale účelnost a přitom jednoduchost tohoto řešení mě pořád baví .
Detail uchycení plata jsem tentokrát nepořídil, ale hlásím, že je na úrovni - žádná tkanička od bot se nekoná!
Samotné víko kufru disponuje dvěma masivními madly na zavření, elektrické ovládání pro HB není v nabídce, to zatím zůstává vyhrazené kombíkům, které teprve přijdou. A dokroužili jsme – statická prohlídka končí, je čas udělat s autem to, k čemu je určeno primárně – vyjet!
Moc se mi líbí otevírání víka kufru znáčkem – nic nového pod sluncem, ale je to roztomilý detail. S podlahou ve spodní poloze má kufr mít objem 422 litrů – to není na HB segmentu C vůbec špatná hodnota. Já osobně na litry a maximální objem úplně nehraju, takže oceňuji možnost usazení podlahy do horní polohy, kde jednak prakticky zmizí práh kufru, druhak po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná plocha. Zavazadelník je kompletně čalouněný, osvětlený LEDkou a všimněte si háčků na tašky integrovaných do horní části plastového obložení, kde po zavření víka kufru plato „uzamkne“ tašku na háčku – opět je to řešení, které jsme tu už viděli, a to u Citroënu ëC4, ale účelnost a přitom jednoduchost tohoto řešení mě pořád baví .
Detail uchycení plata jsem tentokrát nepořídil, ale hlásím, že je na úrovni - žádná tkanička od bot se nekoná!
Samotné víko kufru disponuje dvěma masivními madly na zavření, elektrické ovládání pro HB není v nabídce, to zatím zůstává vyhrazené kombíkům, které teprve přijdou. A dokroužili jsme – statická prohlídka končí, je čas udělat s autem to, k čemu je určeno primárně – vyjet!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Takže klíček
Je to už nějaký čas, kdy jsem usedal do předváděčky v manuálu, ale snad jsem ještě nezapomněl jak se levá noha v autě používá .
První rozjezd je naštěstí z kopce, to hledání záběru spojky ulehčí a snad si noha rychle zvykne.
Hlásím, že zvykla, i díky tomu, že spojka není nijak zákeřná a jedovatá. Pedál má zcela plynulý chod, hrana záběru je jasně definovaná a záběr sám není ani krátký ani dlouhý. A samozřejmě pomáhá i elektronika motoru, která dělá vše pro to, aby vám to při rozjezdu nechcíplo, i když dáte málo plynu – občas se trpaslíčci v autě i hodí .
Spojka je v autě zapotřebí k tomu, aby se dalo volit rychlosti a kvedlat pákou. Na první pohled vypadá řadící páka dlouhá, a tak zvláštně trčící v interiéru. Ale jakmile v autě sedíte, zjistíte, že je přesně tam, kde má být, má přesně tu výšku, jakou má mít a hlavice má tvar výborně padnoucí do ruky.
Dráhy řazení jsou vymezené naprosto přesně a nejsou zbytečně dlouhé – po všech těch děsivých zkazkách o francouzských převodovkách jsem čekal ledasco, ale tahle převodovka se chová německy – v tom nejlepším slova smyslu.
Motor 1,2 je typickým motorem dnešních dnů. Tříválcové turbo s výkonem 130 koní je svým projevem hodně blízké našim 1,0 T-GDi SmartStream. Pokud se k motoru chováte tak, jak se k takové konstrukci chovat máte, tedy nedupete na podlahu od 1.200 otáček; při potřebě zrychlení podřadíte tak, abyste otáčky měli nad 2.000 atd., tak se vám odmění pěkným zátahem, kultivovaným projevem (na tříválec) a příjemným zvukovým projevem. Auto bylo ještě hodně syrové, takže do omezovače jsem samozřejmě nešel, ale i nad 4.000 otáček je zvuk dostatečně utlumený, i když už takový pěkně „nasrděný“ .
Což já mám ale na tříválcích právě rád .
Překvapil spotřebou dle PP na zkušebním úseku – těch 4,8 litru, které svíti na fotce tam zůstalo i po dokončení obvyklého okruhu, to je velmi slušné na čistý spalovák bez elektroberliček.
Řízení je očekávatelně úplně němé, ale naprosto přesné a nepůsobí přeposilovaně, což je dneska pořád ještě vzácnost.
Brzdy mají plynulý nástup, nejsou na samém začátku chodu pedálu tak jedovaté jako v , ale to rozhodně nepovažuji za vadu, je to prostě jen jiné, ale zvyknete si velmi rychle. Pokud na krizovku dojde, rozhodně vás podrží, stačí se nebát pořádně dupnout.
Tak co nám ještě zbývá … To nejdůležitější – podvozek. Začíná to být neskutečná nuda… Překvapení se nekonalo vůbec žádné, konec konců co čekat jiného než to, co už předvedl na stejném základě postavený Peugeot 308? Ano, je vzadu vlečka, ale odladěná opravdu skvěle. Takže si zcela nudně zopakujeme, že na 17‘‘ je problém auto rozhodit. I když jsem opět zkoušel psí kusy s nerovností v zatáčce v rychlostech, kde se normální člověk na takovémto povrchu prostě nepohybuje, tak se nestalo nic. Astra prostě projela daný úsek jako po kolejích, žádný odskok, žádná rána, prostě zadní kola následovala přední. Drama nula, zábava to ovšem byla .
A stejně jako 308 obstála Astra i v testu výtluků, děr, výmolů, prasklin a spár. Ano, je slyšet, samozřejmě vzdáleně a tlumeně, že se pod koly něco děje, ale jediné čeho se dočkáte je naprosto kontrolovaný pohyb karoserie, zcela plynulý – žádné rázy, žádné rány. Nevím jak se dá dosáhnout takhle naladěné vlečky a takovéhle souhry obou náprav, ale zjevně to jde . A to byla oproti 308 Astra v nevýhodě, protože od 308 nebyla očekávání žádná, od Astry už hodně vysoká. Ale byla naplněna!
Jaká tedy Astra generace L je? Jaké je to auto? Zcela upřímně řečeno, je to zatraceně dobré auto! Že je podle mého názoru pěkná je otázka osobních preferencí a vkusu, ale ona i funguje přesně tak, jak auto fungovat má. Je sladěná, to se ne vždy a všem povede. Není ani přehnaně drahá a má v nabídce nejen dnes nutný benzínový tříválec, ale ona se dá pořídit i s klasickým čtyřválcovým dieslem, a to v manuálu i v automatu. Nejpozději za zhruba 6 měsíců bude kromě HB k dispozici i kombík. Dá se pořídit jako plug-in a příští rok má dorazit i čistě elektrická verze.
Vybere si tak téměř každý. A to rozhodně není málo…
Rád bych tímto poděkoval https://opel.auto-staiger.cz/ za možnost novou Astru vyzkoušet na obvyklém testovacím okruhu.
Odkaz přímo na testovaný vůz je zde - https://www.opel-ihned.cz/Opel/Astra/l4fqvp3h/ , kdo se chcete ponořit do technických údajů máte možnost zde - https://www.opel.cz/content/dam/opel/cz ... TRA_v2.pdf
a tady pro PHEV - https://www.opel.cz/content/dam/opel/cz ... HEV_v2.pdf
Ale to není ještě konec, mě se tak rychle nezbavíte …
(i když tady je bezklíčové ovládání, je to tedy transpondér) do kapsy a vyzkoušíme jak tento motor
dokáže s Astrou na těchto nemalých kolech
(225/45R17) hýbat, jak je hladový a jak se Astra chová na silnici.Je to už nějaký čas, kdy jsem usedal do předváděčky v manuálu, ale snad jsem ještě nezapomněl jak se levá noha v autě používá .
První rozjezd je naštěstí z kopce, to hledání záběru spojky ulehčí a snad si noha rychle zvykne.
Hlásím, že zvykla, i díky tomu, že spojka není nijak zákeřná a jedovatá. Pedál má zcela plynulý chod, hrana záběru je jasně definovaná a záběr sám není ani krátký ani dlouhý. A samozřejmě pomáhá i elektronika motoru, která dělá vše pro to, aby vám to při rozjezdu nechcíplo, i když dáte málo plynu – občas se trpaslíčci v autě i hodí .
Spojka je v autě zapotřebí k tomu, aby se dalo volit rychlosti a kvedlat pákou. Na první pohled vypadá řadící páka dlouhá, a tak zvláštně trčící v interiéru. Ale jakmile v autě sedíte, zjistíte, že je přesně tam, kde má být, má přesně tu výšku, jakou má mít a hlavice má tvar výborně padnoucí do ruky.
Dráhy řazení jsou vymezené naprosto přesně a nejsou zbytečně dlouhé – po všech těch děsivých zkazkách o francouzských převodovkách jsem čekal ledasco, ale tahle převodovka se chová německy – v tom nejlepším slova smyslu.
Motor 1,2 je typickým motorem dnešních dnů. Tříválcové turbo s výkonem 130 koní je svým projevem hodně blízké našim 1,0 T-GDi SmartStream. Pokud se k motoru chováte tak, jak se k takové konstrukci chovat máte, tedy nedupete na podlahu od 1.200 otáček; při potřebě zrychlení podřadíte tak, abyste otáčky měli nad 2.000 atd., tak se vám odmění pěkným zátahem, kultivovaným projevem (na tříválec) a příjemným zvukovým projevem. Auto bylo ještě hodně syrové, takže do omezovače jsem samozřejmě nešel, ale i nad 4.000 otáček je zvuk dostatečně utlumený, i když už takový pěkně „nasrděný“ .
Což já mám ale na tříválcích právě rád .
Překvapil spotřebou dle PP na zkušebním úseku – těch 4,8 litru, které svíti na fotce tam zůstalo i po dokončení obvyklého okruhu, to je velmi slušné na čistý spalovák bez elektroberliček.
Řízení je očekávatelně úplně němé, ale naprosto přesné a nepůsobí přeposilovaně, což je dneska pořád ještě vzácnost.
Brzdy mají plynulý nástup, nejsou na samém začátku chodu pedálu tak jedovaté jako v , ale to rozhodně nepovažuji za vadu, je to prostě jen jiné, ale zvyknete si velmi rychle. Pokud na krizovku dojde, rozhodně vás podrží, stačí se nebát pořádně dupnout.
Tak co nám ještě zbývá … To nejdůležitější – podvozek. Začíná to být neskutečná nuda… Překvapení se nekonalo vůbec žádné, konec konců co čekat jiného než to, co už předvedl na stejném základě postavený Peugeot 308? Ano, je vzadu vlečka, ale odladěná opravdu skvěle. Takže si zcela nudně zopakujeme, že na 17‘‘ je problém auto rozhodit. I když jsem opět zkoušel psí kusy s nerovností v zatáčce v rychlostech, kde se normální člověk na takovémto povrchu prostě nepohybuje, tak se nestalo nic. Astra prostě projela daný úsek jako po kolejích, žádný odskok, žádná rána, prostě zadní kola následovala přední. Drama nula, zábava to ovšem byla .
A stejně jako 308 obstála Astra i v testu výtluků, děr, výmolů, prasklin a spár. Ano, je slyšet, samozřejmě vzdáleně a tlumeně, že se pod koly něco děje, ale jediné čeho se dočkáte je naprosto kontrolovaný pohyb karoserie, zcela plynulý – žádné rázy, žádné rány. Nevím jak se dá dosáhnout takhle naladěné vlečky a takovéhle souhry obou náprav, ale zjevně to jde . A to byla oproti 308 Astra v nevýhodě, protože od 308 nebyla očekávání žádná, od Astry už hodně vysoká. Ale byla naplněna!
Jaká tedy Astra generace L je? Jaké je to auto? Zcela upřímně řečeno, je to zatraceně dobré auto! Že je podle mého názoru pěkná je otázka osobních preferencí a vkusu, ale ona i funguje přesně tak, jak auto fungovat má. Je sladěná, to se ne vždy a všem povede. Není ani přehnaně drahá a má v nabídce nejen dnes nutný benzínový tříválec, ale ona se dá pořídit i s klasickým čtyřválcovým dieslem, a to v manuálu i v automatu. Nejpozději za zhruba 6 měsíců bude kromě HB k dispozici i kombík. Dá se pořídit jako plug-in a příští rok má dorazit i čistě elektrická verze.
Vybere si tak téměř každý. A to rozhodně není málo…
Rád bych tímto poděkoval https://opel.auto-staiger.cz/ za možnost novou Astru vyzkoušet na obvyklém testovacím okruhu.
Odkaz přímo na testovaný vůz je zde - https://www.opel-ihned.cz/Opel/Astra/l4fqvp3h/ , kdo se chcete ponořit do technických údajů máte možnost zde - https://www.opel.cz/content/dam/opel/cz ... TRA_v2.pdf
a tady pro PHEV - https://www.opel.cz/content/dam/opel/cz ... HEV_v2.pdf
Ale to není ještě konec, mě se tak rychle nezbavíte …
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
O víkendu běžný benzín v manuálu, v úterý odpoledne v rámci testovacích jízd po ČR tu máme plug-in hybridní verzi.
A pěkně ve výbavě GS line a na 18‘‘ kolech. Tak na to jsem hodně zvědavý, jak se vyšší váha a větší kola s menším profilem popasují se speciálně vybraným testovacím úsekem kolem golfového resortu na Černém mostě – to je silnice rozflákanější než náš obvyklý úsek. Na provedení GS line se mi moc líbí černé provedení rámečků a nápisů – testované auto je ještě ke všemu v mé oblíbené kombinaci červená-černá (i když obecně nemám červenou barvu vlastně moc rád).
Výbava GS line si v interiéru pomáhá červenou barvou i na lištách na dveřích a na palubní desce – působí to svěže, je ovšem otázka zda se to časem neokouká . Naprosto hrůzné je množství klavírního laku na středovém panelu. V manuálu většinu prostoru zabere manžeta kolem řadící páky, ale drobné ovladače automatu nemají co prostorově uzmout. Proboha proč zrovna klavírní lak…? .
Samotné provedení je opět staré známé – prakticky se neliší od Mokky, ať už ovladači a jejich rozmístěním (to mi obojí moc vyhovuje), tak tím klavírním hnusem….
Pohon je stejný s dříve zkušeným Peugeotem 308 PHEV. I tady platí, že funguje hlavně úžasně plynule.
SPORT nechá proběhnout všech 180 systémových koní bez ohledu na jakékoliv ECO a je fakt zábava se s autem, které točí spalovák v druhé půlce otáčkoměru a s vydatnou pomocí elektromotoru při akceleraci i brzdění motorem, prohánět po okresce.
Hybridní režim dělá přesně to, co od něj čekáte – upřednostňuje ekonomiku provozu a snaží se co nejvíc používat elektromotor, ale pokud by mělo dojít k nějakému omezování dynamiky, tak se nezdráhá nahodit spalovák. Jen režim „B“ je až nečekaně málo účinný oproti rekuperaci bez něj.
A elektrický mód ten upřednostňuje elektropohon co to jen jde a spalovák nahodí jen když už není zbytí . Za to rekuperace v režimu „B“ je hodně intenzivní a skoro by se dalo říct, že se blíží jednopedálovému ovládání.
Většinu času jsme strávili v hybridním režimu, v autě jsme byli 4 a po rovině to rozhodně moc nebylo. Přesto jsme 92% ujeté vzdálenosti dali na elektromotor a nijak jsem se neomezoval. Při stejném způsoby jízdy a charakteru trasy bychom končili s účtem 0,7 litru na 100 km a 15,3 kWh na 100 km. Co mě zaujalo bylo, že jsem vůbec nezaznamenal kdy spalovák naskočil a kdy zase zdechnul. Odstínění spalováku je tu ještě o něco lepší než v Peugeotu .
Další odlišností jsou oproti čistému spalováku brzdy. A i tady platí to, co pro 308 – pedál nemá konzistentní chod v celé své dráze. Nevím jestli je to tím, že jsem se na to zaměřil, ale zcela přesně jsem poznal do kdy je to čistá rekuperace a od kdy si auto pomáhá už brzdami (a to v chodu brzdového pedálu). Možná je to dokonce konstrukční záměr. Netuším. Ale mě to zase tak moc nevadí. Pro mě bude případně typická jízda v elektrickém režimu a většinu zpomalování obstarám tlačítkem „B“ .
A teď to pro mě nejdůležitější – co udělala kombinace větší váhy nad zadní nápravou a 18‘‘ kol s jízdním komfortem? Všechny faktory jsou proti – větší váha s sebou nese tužší pružiny, nižší profil pneu snižuje prostor pro odstínění pneumatikou, samotné kolo je těžší a má tedy vyšší neodpruženou hmotnost… Z logiky věci by tedy tohle provedení mělo mít větší problém tlumit nerovnosti než benzín na 17‘‘, ale ono ten problém nejen, že nemá - paradoxně zvládá horší povrch ještě o fous líp .
Ale neptejte se mě, jak je to možný, nemám vysvětlení….
Že se mi to jenom nezdálo potvrdila i moje žena, která v obou testovaných Astrách seděla vzadu a i ona konstatovala, že červená byla vzadu o fous pohodlnější než modrá. Korunu tomu nasadila naše mladá, která prohlásila, že "tohle je to pravý, to si tati kup, tady budu jezdit i vzadu" (aktuálně si užívá ježdění vpředu bez podsedáku)…
Abych to shrnul – Astra, zejména v provedení PHEV, mi učarovala! Nevím, jestli ten pocit znáte, ale po dlouhé době je to auto, do kterého jsem si sedl a nechtěl jsem vystoupit. Ano, štve mě ten klavírní lak na středové konzole, ale to se dá pořešit nějakou fólií…
Praktik ve mně ovšem míří ke kombíku. Sice je teď ještě v HB vzadu místa dost, ale delší rozvor kombíku určitě nebude na škodu, delšími zadními dveřmi se bude pohodlněji nastupovat nám prostorově výraznějším a tady v Čechách se kombík bude posléze líp prodávat .
Ano, chci vyzkoušet na stejné platformě postavený Citroën C5X, ideálně opět PHEV, ale hlavně ze zvědavosti – jestliže Astra umí s konvenčními tlumiči tohle, jak se bude chovat C5X se sofistikovanější tlumící soustavou? Nebo to bude jen kompenzovat větší váhu, větší rozměry a větší kola?
Nicméně celkově je v tuhle chvíli Astra mým favoritem na moje příští auto .
A pěkně ve výbavě GS line a na 18‘‘ kolech. Tak na to jsem hodně zvědavý, jak se vyšší váha a větší kola s menším profilem popasují se speciálně vybraným testovacím úsekem kolem golfového resortu na Černém mostě – to je silnice rozflákanější než náš obvyklý úsek. Na provedení GS line se mi moc líbí černé provedení rámečků a nápisů – testované auto je ještě ke všemu v mé oblíbené kombinaci červená-černá (i když obecně nemám červenou barvu vlastně moc rád).
Výbava GS line si v interiéru pomáhá červenou barvou i na lištách na dveřích a na palubní desce – působí to svěže, je ovšem otázka zda se to časem neokouká . Naprosto hrůzné je množství klavírního laku na středovém panelu. V manuálu většinu prostoru zabere manžeta kolem řadící páky, ale drobné ovladače automatu nemají co prostorově uzmout. Proboha proč zrovna klavírní lak…? .
Samotné provedení je opět staré známé – prakticky se neliší od Mokky, ať už ovladači a jejich rozmístěním (to mi obojí moc vyhovuje), tak tím klavírním hnusem….
Pohon je stejný s dříve zkušeným Peugeotem 308 PHEV. I tady platí, že funguje hlavně úžasně plynule.
SPORT nechá proběhnout všech 180 systémových koní bez ohledu na jakékoliv ECO a je fakt zábava se s autem, které točí spalovák v druhé půlce otáčkoměru a s vydatnou pomocí elektromotoru při akceleraci i brzdění motorem, prohánět po okresce.
Hybridní režim dělá přesně to, co od něj čekáte – upřednostňuje ekonomiku provozu a snaží se co nejvíc používat elektromotor, ale pokud by mělo dojít k nějakému omezování dynamiky, tak se nezdráhá nahodit spalovák. Jen režim „B“ je až nečekaně málo účinný oproti rekuperaci bez něj.
A elektrický mód ten upřednostňuje elektropohon co to jen jde a spalovák nahodí jen když už není zbytí . Za to rekuperace v režimu „B“ je hodně intenzivní a skoro by se dalo říct, že se blíží jednopedálovému ovládání.
Většinu času jsme strávili v hybridním režimu, v autě jsme byli 4 a po rovině to rozhodně moc nebylo. Přesto jsme 92% ujeté vzdálenosti dali na elektromotor a nijak jsem se neomezoval. Při stejném způsoby jízdy a charakteru trasy bychom končili s účtem 0,7 litru na 100 km a 15,3 kWh na 100 km. Co mě zaujalo bylo, že jsem vůbec nezaznamenal kdy spalovák naskočil a kdy zase zdechnul. Odstínění spalováku je tu ještě o něco lepší než v Peugeotu .
Další odlišností jsou oproti čistému spalováku brzdy. A i tady platí to, co pro 308 – pedál nemá konzistentní chod v celé své dráze. Nevím jestli je to tím, že jsem se na to zaměřil, ale zcela přesně jsem poznal do kdy je to čistá rekuperace a od kdy si auto pomáhá už brzdami (a to v chodu brzdového pedálu). Možná je to dokonce konstrukční záměr. Netuším. Ale mě to zase tak moc nevadí. Pro mě bude případně typická jízda v elektrickém režimu a většinu zpomalování obstarám tlačítkem „B“ .
A teď to pro mě nejdůležitější – co udělala kombinace větší váhy nad zadní nápravou a 18‘‘ kol s jízdním komfortem? Všechny faktory jsou proti – větší váha s sebou nese tužší pružiny, nižší profil pneu snižuje prostor pro odstínění pneumatikou, samotné kolo je těžší a má tedy vyšší neodpruženou hmotnost… Z logiky věci by tedy tohle provedení mělo mít větší problém tlumit nerovnosti než benzín na 17‘‘, ale ono ten problém nejen, že nemá - paradoxně zvládá horší povrch ještě o fous líp .
Ale neptejte se mě, jak je to možný, nemám vysvětlení….
Že se mi to jenom nezdálo potvrdila i moje žena, která v obou testovaných Astrách seděla vzadu a i ona konstatovala, že červená byla vzadu o fous pohodlnější než modrá. Korunu tomu nasadila naše mladá, která prohlásila, že "tohle je to pravý, to si tati kup, tady budu jezdit i vzadu" (aktuálně si užívá ježdění vpředu bez podsedáku)…
Abych to shrnul – Astra, zejména v provedení PHEV, mi učarovala! Nevím, jestli ten pocit znáte, ale po dlouhé době je to auto, do kterého jsem si sedl a nechtěl jsem vystoupit. Ano, štve mě ten klavírní lak na středové konzole, ale to se dá pořešit nějakou fólií…
Praktik ve mně ovšem míří ke kombíku. Sice je teď ještě v HB vzadu místa dost, ale delší rozvor kombíku určitě nebude na škodu, delšími zadními dveřmi se bude pohodlněji nastupovat nám prostorově výraznějším a tady v Čechách se kombík bude posléze líp prodávat .
Ano, chci vyzkoušet na stejné platformě postavený Citroën C5X, ideálně opět PHEV, ale hlavně ze zvědavosti – jestliže Astra umí s konvenčními tlumiči tohle, jak se bude chovat C5X se sofistikovanější tlumící soustavou? Nebo to bude jen kompenzovat větší váhu, větší rozměry a větší kola?
Nicméně celkově je v tuhle chvíli Astra mým favoritem na moje příští auto .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Jako fanda značky Opel (teda hlavně starších modelů) ti musím poděkovat za recenzi. Po delší době zas Astra, která opravdu nevypadá špatně
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Ani "K" nebylo špatný a ošklivý auto! Ale je fakt, že "L" mě fakt bere .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Nemozu si pomoct, ale ty nové modely vypadaju strašně lacině na živo ještě horší než na obrázku
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Díky za recenzi. Mladšího sourozence samozřejmě vyzkouším, ale zatím jej nevidím jako následovníka. Ze 150k čtyřválce downgradovat na 130k tříválec se mi moc nechce a cena hybridu je trochu jinde. Za tu cenu se už do výběru dostávají úplně jiná auta. Navíc těžko říct, jak dynamický a úsporný bude při delší jízdě třeba po dálnici. Co jsem slyšel u prodejce, tak mají nějaký výpadek u automatů a čekají je až koncem roku.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8101
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
interier ako ww2 nemecky tank. zvonku to proste nezaprie tu 308. nein danke
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11610
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
V porovnání s Tigrem je to v Astře přeci jen pohlednější a pohodlnější.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Počtení dobré, za mně auto ujde,jen nějak nedávám ty traktorové výduchy vzduchu v kabině. Tohle se moc nepovedlo.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: OPEL Astra L 1,2T 130 6MT Elegance / PHEV GS line
Tak, ja som mal v ramci testovacich jazd tiez moznost skusit obe verzie, v rovnakych vybavach, ako Mr. .
Kedze o auto nemam zaujem co sa kupy tyka, tak nebudem tu ani spisovat nejaky klasicku recenziu (navyse s kazdym z aut som mal moznost jazdit len pol hodinu), ani som si auta nefotil, ale dva centy k nim za seba pridam.
Design je subjektivna vec, ale za mna, Astra sa vydarila a tiez suhlasim s nazorom, ze auto zostarne so ctou, na rozdiel od extravagantnej 308 (ktora mala zhodou okolnosti rovnake testovacie dni v Brne ten isty vikend, ale to uz som fakt nedaval).
Interier... Z neho som mal zmiesane pocity. V prvom rade treba upresnit, ze som jazdil ako s manualom v nizsej vybave, tak aj s automatom vo vysokej vybave, ale v niektorych veciach vo vybave nebol ziaden rozdiel. Tak napr. integracia tych displayov do palubky je za mna tragicka. U tej 1.2 bych nad tym este mozno mavol rukou, ale v hybridnej GS Line a milion to fakt bije do oci. Porovnajte si to s takym Sportage, to je za mna rozdiel dvoch tried...
vs. Fakt, stacilo tie displaye prekryt krycim sklom, aby to tvorilo jednoliaty celok, takto to tam vyzera narubane jak v cvakaci listkov v MHD. U auta za mega podla mna fakt trapas...
A rovnako trapas boli packy blinkrov a stieracov. Nieco tak strasne lacno citiace som fakt necakal, a asi preto ma to tak udrelo do oci (resp. ruk). Opat, medzi benzinom a hybridom v tomto nebol ziaden rozdiel, a mal som z toho horsi pocit ako z mojej i30 za pol mega, aj ako z mojej 20 rocnej Corolly. Nenarazam teraz na samotne plasty, ale na zvuk a odozvu pri ovladani. Prislo mi, ako keby zobrali ten najlacnejsi plast, co vo fabrike nasli a zle ho zlicovali, takze to pri kazdom pohybe o seba strane drhlo... Ja viem, je to v podstate uplna blbost, ale clovek holt chce mat z ovladania auta dobry pocit, ja som ho u tohoto nemal a ako som vravel, strasne mi to udrelo do oci.
Na pozitvnejsiu notu. Sedacky boli skvele, hlavne tie v hybride. V oboch som si vedel nastavit dobru polohu, a navyse v GS Line bola skvela opierka hlavy, ktora mala akuratnu tvrdost (resp. makkost), na rozdiel od mojej i30, kde je opierka tvrda jak kamen.
Z ovladania prevodoviek som ale moc nadesny nebol. V manuale som mal pocit, ze radiaca paka bola postavena moc vysoko a ovladanie bolo skrz to kusa neprirodzene, zatial co automat nemal ziadnu mechanicku vazbu a odozvu, takze clovek musel fakt pozorne sledovat, co zaradil. Ja tieto "jazycky", ktore trcia zo stredoveho panelu, co je dnesna moda, fakt moc nemusim.
Nuz a napriek tomu, ze som rad za separatny panel klimy, nahradenie otocnych ovladacov za dvojpolohove tlacidlo rozhodne nie je z najlepsich rieseni. Ano, je to lepsie ako ovladanie cisto na dotykovom paneli MMS, ale otocny ovladac je za mna stale neprekonatelny.
No a vzadu... Vzadu som si za seba nesadol, ale to nie je nic, co by som autu vycital, za seba si nesadnem ani vo svojej i30. Skor ma mrzelo prevedenie ISOFIXov, ktore sice neboli tak zle ako v mojej byvalej Corolle, ale ani tak dobre, ako su v terajsej i30 (v Astre boli schovane za zipsami, podobne ako v starsich Octavkach [v novej som nesedel, tak neviem posudit]). Mladej sa ale po uktoveni sedacky vzadu sedelo dobre, plus bola rada za vyduchy klimy, ktore mi v mojej i30 Smart trocha chybaju.
Co sa jazdy tyka, benzin bol uchadzajuci, ale trojvalec som pomerne lahko rozpoznal, kedy pri rozbehu bol chod velmi hruby a do interieru prenikala prirodzena nevyvazenost motoru. Po rozbehnuti to uz bolo v pohode, a napriek tomu, ze som sa prilis nesnazil (isiel som predpisovo), jazdu som skoncil s priemerom 5,4l, co je za mna super hodnota. Furt ma ale mrzi, ze ten svoj 1,6 turbo benzin neponukaju aj bez hybridneho ustrojenstva, jediny trojvalcovi benzinovy motor (byt ponukany v dvoj vykonovych verziach) je za mna malo.
Zato hybrid, ten siel paradne v lubovolnych otackach. Motor mal krasny tah, navyse mu vypomahal aj elektromotor, no a slo to moc pekne. Pri pohlade na technicke parametre sa ale neni ani comu cudovat, temer 200 konikov s autom cvici bez ohladu na to, ze hybridna cast pridala cez stvrt tony na hmostnosti. Uplne sa ale s Mr. nezhodnem na vychvaleni podvozku tejto GS Line. Pri prejazde kratkymi priecnymi nerovnostali uz som citil iste nepohodlie, rozhdne vacsie ako na svojej terajsej i30. Ano, je to nespravodlive porovnanie, ja jazdim na 16", GS Line brazdi ulice na 18", ale mal som potrebu to tu spomenut.
Na zaver uz len par drobnsoti. Jazdil som cez den, takze som nemal moznost vyskusat vsade chvalene Matrixove svetla, co ma dost mrzi, rad by som ich niekedy videl v akcii... Mozno v buducnosti, az pride kombik, kto vie... GS Line mala tiez head-up display, a toto je nieco, na co vy som si velice rychlo zvykol, a co tiez velice dobre ilustruje, ze i30 uz je postarsi model, ktoremu uz na dnesnu spicku triedy chybaju niektore prvky. A nakoniec, GS Line mala aj vyhrievane predne sklo, ale bolo riesene tenkymi vodicmi v skle, co uz je dnes zastarale riesenie a viem, ze niektory ludia ho nevedia vystat (hlavne v noci za dazda). Mne to pri jazde nijak zvlast nevadilo, ale uz len to, ze som si toho pri pol hodinovej jazde vsimol (a vsimol som si toho realne v skle, nie vdaka precitaniu cenniku) ukazuje, ze idealne to nie je.
Anyway, tolko k mojm dvom centom. Kukam, ze sa to zas natiehlo jak tyzden pred vyplatou... Astra sa mi celkovo pacila, ale niektore veci by mi asi dost brnkali po nervoch. Kazdopadne Mr. , vela stastia pri vybere noveho povozu
Kedze o auto nemam zaujem co sa kupy tyka, tak nebudem tu ani spisovat nejaky klasicku recenziu (navyse s kazdym z aut som mal moznost jazdit len pol hodinu), ani som si auta nefotil, ale dva centy k nim za seba pridam.
Design je subjektivna vec, ale za mna, Astra sa vydarila a tiez suhlasim s nazorom, ze auto zostarne so ctou, na rozdiel od extravagantnej 308 (ktora mala zhodou okolnosti rovnake testovacie dni v Brne ten isty vikend, ale to uz som fakt nedaval).
Interier... Z neho som mal zmiesane pocity. V prvom rade treba upresnit, ze som jazdil ako s manualom v nizsej vybave, tak aj s automatom vo vysokej vybave, ale v niektorych veciach vo vybave nebol ziaden rozdiel. Tak napr. integracia tych displayov do palubky je za mna tragicka. U tej 1.2 bych nad tym este mozno mavol rukou, ale v hybridnej GS Line a milion to fakt bije do oci. Porovnajte si to s takym Sportage, to je za mna rozdiel dvoch tried...
vs. Fakt, stacilo tie displaye prekryt krycim sklom, aby to tvorilo jednoliaty celok, takto to tam vyzera narubane jak v cvakaci listkov v MHD. U auta za mega podla mna fakt trapas...
A rovnako trapas boli packy blinkrov a stieracov. Nieco tak strasne lacno citiace som fakt necakal, a asi preto ma to tak udrelo do oci (resp. ruk). Opat, medzi benzinom a hybridom v tomto nebol ziaden rozdiel, a mal som z toho horsi pocit ako z mojej i30 za pol mega, aj ako z mojej 20 rocnej Corolly. Nenarazam teraz na samotne plasty, ale na zvuk a odozvu pri ovladani. Prislo mi, ako keby zobrali ten najlacnejsi plast, co vo fabrike nasli a zle ho zlicovali, takze to pri kazdom pohybe o seba strane drhlo... Ja viem, je to v podstate uplna blbost, ale clovek holt chce mat z ovladania auta dobry pocit, ja som ho u tohoto nemal a ako som vravel, strasne mi to udrelo do oci.
Na pozitvnejsiu notu. Sedacky boli skvele, hlavne tie v hybride. V oboch som si vedel nastavit dobru polohu, a navyse v GS Line bola skvela opierka hlavy, ktora mala akuratnu tvrdost (resp. makkost), na rozdiel od mojej i30, kde je opierka tvrda jak kamen.
Z ovladania prevodoviek som ale moc nadesny nebol. V manuale som mal pocit, ze radiaca paka bola postavena moc vysoko a ovladanie bolo skrz to kusa neprirodzene, zatial co automat nemal ziadnu mechanicku vazbu a odozvu, takze clovek musel fakt pozorne sledovat, co zaradil. Ja tieto "jazycky", ktore trcia zo stredoveho panelu, co je dnesna moda, fakt moc nemusim.
Nuz a napriek tomu, ze som rad za separatny panel klimy, nahradenie otocnych ovladacov za dvojpolohove tlacidlo rozhodne nie je z najlepsich rieseni. Ano, je to lepsie ako ovladanie cisto na dotykovom paneli MMS, ale otocny ovladac je za mna stale neprekonatelny.
No a vzadu... Vzadu som si za seba nesadol, ale to nie je nic, co by som autu vycital, za seba si nesadnem ani vo svojej i30. Skor ma mrzelo prevedenie ISOFIXov, ktore sice neboli tak zle ako v mojej byvalej Corolle, ale ani tak dobre, ako su v terajsej i30 (v Astre boli schovane za zipsami, podobne ako v starsich Octavkach [v novej som nesedel, tak neviem posudit]). Mladej sa ale po uktoveni sedacky vzadu sedelo dobre, plus bola rada za vyduchy klimy, ktore mi v mojej i30 Smart trocha chybaju.
Co sa jazdy tyka, benzin bol uchadzajuci, ale trojvalec som pomerne lahko rozpoznal, kedy pri rozbehu bol chod velmi hruby a do interieru prenikala prirodzena nevyvazenost motoru. Po rozbehnuti to uz bolo v pohode, a napriek tomu, ze som sa prilis nesnazil (isiel som predpisovo), jazdu som skoncil s priemerom 5,4l, co je za mna super hodnota. Furt ma ale mrzi, ze ten svoj 1,6 turbo benzin neponukaju aj bez hybridneho ustrojenstva, jediny trojvalcovi benzinovy motor (byt ponukany v dvoj vykonovych verziach) je za mna malo.
Zato hybrid, ten siel paradne v lubovolnych otackach. Motor mal krasny tah, navyse mu vypomahal aj elektromotor, no a slo to moc pekne. Pri pohlade na technicke parametre sa ale neni ani comu cudovat, temer 200 konikov s autom cvici bez ohladu na to, ze hybridna cast pridala cez stvrt tony na hmostnosti. Uplne sa ale s Mr. nezhodnem na vychvaleni podvozku tejto GS Line. Pri prejazde kratkymi priecnymi nerovnostali uz som citil iste nepohodlie, rozhdne vacsie ako na svojej terajsej i30. Ano, je to nespravodlive porovnanie, ja jazdim na 16", GS Line brazdi ulice na 18", ale mal som potrebu to tu spomenut.
Na zaver uz len par drobnsoti. Jazdil som cez den, takze som nemal moznost vyskusat vsade chvalene Matrixove svetla, co ma dost mrzi, rad by som ich niekedy videl v akcii... Mozno v buducnosti, az pride kombik, kto vie... GS Line mala tiez head-up display, a toto je nieco, na co vy som si velice rychlo zvykol, a co tiez velice dobre ilustruje, ze i30 uz je postarsi model, ktoremu uz na dnesnu spicku triedy chybaju niektore prvky. A nakoniec, GS Line mala aj vyhrievane predne sklo, ale bolo riesene tenkymi vodicmi v skle, co uz je dnes zastarale riesenie a viem, ze niektory ludia ho nevedia vystat (hlavne v noci za dazda). Mne to pri jazde nijak zvlast nevadilo, ale uz len to, ze som si toho pri pol hodinovej jazde vsimol (a vsimol som si toho realne v skle, nie vdaka precitaniu cenniku) ukazuje, ze idealne to nie je.
Anyway, tolko k mojm dvom centom. Kukam, ze sa to zas natiehlo jak tyzden pred vyplatou... Astra sa mi celkovo pacila, ale niektore veci by mi asi dost brnkali po nervoch. Kazdopadne Mr. , vela stastia pri vybere noveho povozu
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red