Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Nějak nám to tady usnulo. Na druhou stranu to znamená že i30 s tímhle motorem, je v pořádku. Trošku oživím téma. Dnes převzata nová i30 s motorem DPI, jen ve výbavě smart. Ještě si musím upravit podpis :D
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

zdenda40
*
Příspěvky: 28
Registrován: 06 srp 2021, 15:29

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od zdenda40 »

Já přebíral 9. února tohoto roku, najeto 27 tisíc km a spokojenost. Po 20 tisících se stal motor pocitově pružnější, trochu lépe táhne po překročení 4 tisíc otáček. S předchozí dvoulitrovou naftou se srovnat nedá, ale na mé ježdění stačí, o to víc, kdy nafta je dnes běžně dražší o pět korun a tento motor se spotřebou blíží tomu naftovému.
i30 1.5 DPi kombi Smart
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

Maras píše: 19 zář 2022, 19:55 Nějak nám to tady usnulo. Na druhou stranu to znamená že i30 s tímhle motorem, je v pořádku. Trošku oživím téma. Dnes převzata nová i30 s motorem DPI, jen ve výbavě smart. Ještě si musím upravit podpis :D
Tak gratulace k novému autu a spousty šťastných km.
Já si budu přebírat auto tento týden, tak se už nemůžu dočkat. 13 let jezdím s 1.4i 73 kW, tak jsem na 1.5 DPi zvědavý.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Podle roku výroby ta 1.4 splnovala hodně starou emisní normu, tak se připrav na to jak ta 1.5 DPI je emisně škrcena, na elektrický plynový pedál ,který nereflekuje řidičský příkazy ale emisní normu a podobný srandy.
ivan.te5p
Příspěvky: 2
Registrován: 20 zář 2022, 21:28

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od ivan.te5p »

Aj ja mám 13 ročnú Fiestu 1,4 71kW a podla papierov by mala spĺňať EURO 5 normu :D
A popravde, tiež pokukujem po 1,5DPI aj keď môj nájazd nieje optimálny.. cca 46km denne 23km do práce, 23 domov, z toho celkovo cca 26km dialnica a 10km medzi obcami. Ale vravím si, keď to doteraz zvladala fiesta, inak jazdím to denne sám.
Priznám sa, pokukoval som aj po sestre ceedke, ale tam by som asi išiel do 1,5 T-GDi s automatom najradšej, len dilema, lebo neviem, či v horizonte pár rokov nebude sťahovanie nazad do mesta a môj nájazd by sa dosť zmenšil na krátke trasy a studené štarty. A auto by som chcel podržať minimálne aspoň 10r čo je pri mojom súčasnom nájazde tak cca 180k km.
Martinsp
****
Příspěvky: 1398
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Martinsp »

Jestli to bude za pár let a ještě možná, tak bych si vzal T-gdi a za těch pár let ti to bude už fuk.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Keď môžeš zober T-GDi určite budeš spokojný.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

clifftorr píše: 20 zář 2022, 22:52 Podle roku výroby ta 1.4 splnovala hodně starou emisní normu, tak se připrav na to jak ta 1.5 DPI je emisně škrcena, na elektrický plynový pedál ,který nereflekuje řidičský příkazy ale emisní normu a podobný srandy.
Přestaňte už s těmi bláboli, že ten moto je škrcený emisemi. Ta zmiňovaná 1.4 má měrný výkon necelých 51 kW/l a 1.5 DPi 54 kW/l. U hyundai měla 1.4 74 kW, tj. 53 kW/l a 1,6 88 kW má 55 kW/l, takže nejvíc výkonově zaškrcená, je tu právě ta 1.4 71 kW.

1.5 DPI se jen drží toho, aby držela lambda 1, tj. aby neobohacovala. Ostatně to samé dnes dělají i turbobenzíny, protože nikdo nechce mít šílené emise. A co se týče elektronického pedálu, tak já tedy žádnou odezvu nepociťuji. Ten motor reaguje na plyn okamžitě, což se třeba o 1.2 Puretechu říct nedá a hádám, že to bude platit skoro u všech turbomotorů, kterým prostě nějakou dobu trvá, než se roztočí turbo.

1.5 DPi je nadčtvercový motor a víte proč? Právě kvůli účinnosti. Však se o tom Vaculík zmiňuje zde https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-za ... alo-145037
Ten motor není dělaný na maximální výkon ve vysokých otáčkách, ale aby měl sílu v nižších a středních otáčkách. Proto má taky maximum krouťáku už ve 3500 ot/min a ne třeba až při 4500 ot/min jako jiné motory.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ona de facto uškrcená je - zpřevodováním :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Jak ti myslíš? Mně přijde, že ta převodovka je poskládaná hezky, rychlosti jsou blízko sebe, téměř v každé situaci se dají držet optimální otáčky, aby to dobře jelo. I na tu šestou na dálnici je to pořád schopný docela slušně reagovat.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Pár postřehů a rozdílů mezi verzí i30 1.5 DPi výroba 08/2020 verze Comfort a stejné auto jen ve vyšší výbavě Smart výroba 06/2022.

S prvním autem najeto cca 30k km a s tímto druhým zatím cca 400km. Největší rozdíly jdou vnímat v řazení rychlosti 1, kdy již nevnímám ono známé žuchnutí, nebo zvuk v případě, kdy jedničku řadím příliš horlivě bez patřičného dodržení pravého úhlu, tedy k sobě a dopředu, vše jde snadno a hladce. Rovněž zřejmě došlo k úpravě software motoru, jelikož má menší emise, ale zárověň zmizela ta pověstná prodleva mezi přeřazením z 1 na 2, kdy měl člověk pocit, jakoby to neuměl.
Další věcí jsou světlomety. V prvním autě halogeny do kterých jsem dal nejlepší žárovky H7 na trhu. Svítivost to zvedlo. V novém autě jsou LED reflektory. První jízda v noci za deště přinesla rozčarování, bílé světlo jakoby úplně pohltila mokrá vozovka a tma, odhadem mi přišlo, že jsou lepší tak max. o 5% než halogeny. Pak další jízdy byly již potmě ,ale za sucha a voala! Tady už šel vidět výrazný rozdíl oproti halogenům a bravo LED světla =D>

Rozdíl ve výkonu motoru v režimu do 4k otáček nepozoruji žádný, netočím zatím víc, jelikož je auto v záběhu. No a na závěr, oceňuji výběr šedého interiéru, dodává autu nádech většího luxusu a zajímavosti, než klasicky černý.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Leendrix
**
Příspěvky: 394
Registrován: 28 říj 2009, 03:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Leendrix »

Já uvažoval nad tím šedým interiérem ale neměl jsem moc šancí to nikde vidět naživo 🙂 Jinak já mám zatím sotva 50 km ale zda se mi že ta převodovka řadí krásně bez použití síly 🙂
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

clifftorr píše: 20 zář 2022, 22:52 Podle roku výroby ta 1.4 splnovala hodně starou emisní normu, tak se připrav na to jak ta 1.5 DPI je emisně škrcena, na elektrický plynový pedál ,který nereflekuje řidičský příkazy ale emisní normu a podobný srandy.
Zdravim, tak auto už mám a žádné škrcení ve srovnání s 1.4 74 kW naštěstí nepozoruji. Zatím zajíždím, takže točím max 4k otáček a musím řící, že do těchto otáček jde auto ochotně za plynem. Přijde mi, že je to živější než ta zajetá 1.4.
Dokonce nemám problém ani při řazení z 1 na 2, kde se projevovala nějaká prodleva a kopnutí, ale to už tady potvrdil i Maras v příspěvku výše.
Také jsem hrozně nadšený z toho, jak auto krásně popojíždí v kolonách, bez držení plynu mi plynule jede kolem 5 km/h.
Jsem tedy spokojen, proti mé původní i20 je to pořádný kus auta :D
Naposledy upravil(a) TheFirstman dne 23 zář 2022, 07:58, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 458
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Zajímavý, já mám 2/2022 a "žuchnutí" při řazení 1 sem tam zaznamenám. A dvojku zařadím plynule jen když totálně hobluju spojku. A šedý interiér mám taky a chválím!
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Je jasný, že "pocity" chycení nového výkonu po 5, 10, nebo snad 20 tis. km jsou při uvažování dnešní přesné výroby naprostou iluzí a pouze otázkou zvyku. Potvrdit si to osobně lze přesně takto- koupí stejného motoru, nového.

Absence LED u Comfortu mě zpětně mrzí. Jezdím ve tmě...

Jinak absolutně nechápu, že když má někdo nájezd do práce nějakejch 30 km, z práce 30 km, že má pochyby nad atmo motorem. Kdyby tam bylo o nulu víc, rozumím tomu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“