Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Zdeněk25 píše: 28 zář 2022, 08:25
Vysous píše: 27 zář 2022, 14:04 Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.

1.5 DPi - za 10 měsíců najeto 17000 km :lol:
Průměrná spotřeba 6 l
Reklama
 

proviron
*
Příspěvky: 53
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od proviron »

priemerná 5,9 nabehaných 15900, asi tak 1/4 po dialnici, obuté celoročky michelin crossclimate 2, čakal som, že to bude na celoročkách horšie
Jovzin
**
Příspěvky: 218
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jovzin »

Priemerna 5.9 tiez ale najeto uz 35 000km za 2 roky presne.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

https://www.youtube.com/watch?v=-afCCnga7cs

Chlápek tvrdí (titulky->automatický překlad), že má 1.5DPi hatchback s nezávislým uložením zadní nápravy, to je nějakej exportní model?
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Me se uz dvakrat vynulovala celkova spotreba, nejsem si vedom , ze bych ji resetoval.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

i30mpact píše: 12 říj 2022, 22:32 https://www.youtube.com/watch?v=-afCCnga7cs

Chlápek tvrdí (titulky->automatický překlad), že má 1.5DPi hatchback s nezávislým uložením zadní nápravy, to je nějakej exportní model?
To asi stěží. Spíš jen neví co tam má. Vaculík ze SM taky nevěděl. Motor 1.5DPi vždy má obyč nápravu. Už jen proto, že je to ekonomický model pro východ evropy. Nikde jinde se tento motor neprodává.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Alespoň je vidět, jak je to vzývané nezávislé zavěšení zadních kol zásadní pro jízdní vlastnosti. Půlka autonovinářů si ani nevšimne, že tam Hyundai už dva roky dává všude torzku :)
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A co se zaměřit na to, co nezávislé zavěšení je a co ne?
Ona snad vlečená ramena spojená torzní příčkou nejsou nezávislé zavěšení...?
Protože tuhou nápravu vzadu fakt v i30 nenajdete :mrgreen: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Jasně, to je ale takový slovíčkaření. Vždyť je jasný, že myslím torzka vs. multilink.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To není slovíčkaření - to jsou jasně definované technické pojmy...

Proto se uvádí, že i30 má vzadu nezávislé zavěšení kol, a to buď v provedení vlečená ramena s torzní příčkou nebo víceprvkové.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Takže v podstatě má pravdu. :D No každopádně to tam docela chválí (komplet auto, nejen podvozek).
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Mr. HYUNDAI píše: 13 říj 2022, 10:47 To není slovíčkaření - to jsou jasně definované technické pojmy...

Proto se uvádí, že i30 má vzadu nezávislé zavěšení kol, a to buď v provedení vlečená ramena s torzní příčkou nebo víceprvkové.
Ve videu se jasně mluví o víceprvkovém zavěšení testovaného vozu. Koukni se od 19.00 minuty.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 242
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Srandista »

Najlepsie je, ze o tom vykecava o 100-200, ale ze by sa sklonil a tu napravu natocil, tak to nie... Ja som to uz u par i30 spravil, a nikdy som u 1.5 DPi nenarazil na ziadnu, co by mala vzadu viacprvok. A podla toho, kde sa i30 vyrabaju predpokladam, ze cela minimalne Europa je obsluhovana vylucne Nosovicami. A ako tu uz spomenul Maras (a ako dokazuju technicke udaje na :hyu: sajte), tak 1,5 DPi jednoducho viacprvok vzadu nikdy nema...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Šťastní to lidé, kteří mají tolik času, že si mohou dovolit jím mrhat u videí - já ten čas nemám. A je mi úplně ukradený co někdo někde plácá.
Reagoval jsem na vymezení pojmu nezávislé zavěšení - a to je tak, jak jsem napsal.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Já mám jakožto člověk co se živí exaktní vědou pochopení pro vyžadování exaktních pojmů :)

Ale například wikipedie říká o vlečené nápravě s torzkou "Tento druh nápravy se obvykle označuje jako polonezávislé zavěšení/odpružení kol, ve smyslu toho, že kola se mohou vzájemně pohybovat, avšak jejich pohyb je do určité míry spojen, a to ve větším měřítku než u skutečného nezávislého zavěšení."

Takže striktně vzato to "nezávislé" zavěšení není, protože když se jedno kolo odpruží, dělá ta tyč něco i s tím druhým. Proto jsem psal o slovíčkaření :) Čímž bych tento off-topic uzavřel, s motorem to nemá nic společného :)
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“