1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Příspěvek od sairik »

Ahojte. Nebol som tu hodne dlhsiu dobu, tak sa podelim o skusenosti za ten dlhsi cas :lol:

Asi pri 80 000km som zacal pocitovat trhanie/cukanie pri rozjazde (3x to cuklo, potom sa preradila 2 a uz to bolo v pohode) alebo ak som jemne stal na brzde a posuval auto na semafore bez plynu, tak vtedy to vedelo trhat s celym autom az kym som nezastavil.

Zacal som to riesit v ramci zaruky, na co mi bolo povedane, ze ano, mame viac takychto tucsonov resp. automatov s dvojspojkou. Ze sa budu vymienat nejake casti v spojke za lepsie .... spojka bola zodrata, cize sa menila aj ta ... Po vymene problem zmizol, i ked som si nebol az tak velmi tym isty, ci to nahodou niekedy este v slabsej miere neurobil, ale tak neriesil som to, asi to tak ma byt :roll:

Ubehli skoro 2 roky a uz som mal 130 000km a zacalo to trhat vyrazne znova, cize som reklamoval znova tu istu zavadu. Najprv sudrohovia robili aktualizacie na prevodovke, potom vymenili olej v prevodovke, co nepomohlo, a po rozobrani spojky, sa znova vymenila spojka, lozisko a tentokrat aj zotrvacnik, ze tam bola vola. Spojka bola uplne zodrata.

Po druhej vymene je to uplne ine auto. Uplne to inac zabera, taha, plynulost radenia, pohynania. - ozaj nechapem, ako je mozne, ze sa to takto nespravalo aj pri prvej vymene - alebo sa to nevimenilo tak ako malo, kto vie, nevidel som, co sa robilo. :roll:

Otazka znie, ako sa da znicit spojka za 40 000km pri automate? Ak s tym nejazdim ako prasa? Mohlo sa to prvykrat opravit tak zle, ze to tu spojku takto stihlo opotrebovat? neviem trebars vola v tom zotrvacniku ak bola aj predtym? Blbost asi, ale neviem ako to funguje, tak ak mi to niekto vysvetli, budem vdacny :lol: Ked som volal iny autorizak, tak mi vraveli, ze tam akurat maju dvojspojku na vymenu a nabehala 190 000 ... ](*,) tak nechapem

otazka k stylu jazdenia, ak som na hranici, kde je pasova kontrola, a cakam 3 hodiny a raz sa posuniem o 2 auta za 10 sekund, inokedy za 5 minut a inokedy za 10 minut .... stale mam nechat D? lebo na semafore je to jasne, D a neriesim, ale co v tomto pripade? ak ten cakaci cas je taky premenlivy? Je riesenie dat N a zatiahnut elektronicku rucnu brzdu? vidim vela aut pred sebou davat P ... ale co ak je situacia, ze sa 10x za sebou posuniem kazdych 10 sekund .... a potom zasa bude situacia 5x kazdych 10 minut.... co skodi tej prevodovke viac? resp. spojke v tomto pripade :lol: ved ked stojim na brzde, tak su spojky rozpojene a netru sa predsa nie? (ale zasa iny priklad uvediem, stal som takto na hranici, a dlhsie som mal D, a vyskocila mi nejaka hlaska na palubovke, a auto si samo zatiahlo rucnu brzdu .... tak mu potom musi dlhsie statie na brzde s D vadit ... hlasku som nestihol precitat)

Dik za akekolvek rady :D/
Tucson 1.7 DCT
Reklama
 

Uživatelský avatar
speci
*
Příspěvky: 88
Registrován: 27 čer 2022, 22:17

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Příspěvek od speci »

Ahoj. Já bych se hlavně například u semaforu neposunoval krokem. A při rozjezdu se prostě vždy raději svižněji rozjel ať spojky prokluzují co nejkratší dobu. Ale jak říkáš chytneš hraniční přejezd a se všemi rady je konec.

Jinak 40 000 je žalostně málo. Napadá mě nějaké specifické každodenní používání. Dlouhé vyparkovávání za studena/do kopce?

Jen pro inspiraci jak trpní suchá dvojspojka.
https://youtu.be/56PV6IIxj0M?t=774
Hyundai Tucson NX4 Style HEV 169kW 4x4
Toyota Corrola Hatchback 1.8 Hybrid Selection 90kW
sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Příspěvek od sairik »

Praveze ziadna nadmerna zataz, na rovinke od baraku do prace 20km dialnicou, troska suchanie po meste, dieta - skolka atd, a znova cesta spat. A potom len dlhsie dialnicne jazdy. Nikdy nebolo auto ani len na polnej ceste :lol:

Pozriem video, ked dojdem z prace :)
Tucson 1.7 DCT
tempest
**
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Příspěvek od tempest »

Ve Světě motorů psali, že ta DCT u i30 je nespolehlivá. Objevují se vibrace, cena náhradních spojek je prý 40t a pořádné řešení opravy není. Předpokládám, že budeš mít stejnou skříň.
EFISO
**
Příspěvky: 425
Registrován: 22 črc 2018, 14:45
Bydliště: Sabinov

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Příspěvek od EFISO »

sairik : Pozri si video a máš tam odpoveď na otázku k štýlu jazdenia https://www.youtube.com/watch?v=PnuK8tiKNHY DCT a DSG sú principiálne zhodné prevodovky .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
sairik
**
Příspěvky: 142
Registrován: 05 pro 2017, 22:39

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Příspěvek od sairik »

Video nieco poradilo, no pri takom cuvani sa nevyhnem takejto situacii, aby som cuval bez plynu a len pribrzdoval :lol: Ved je to normalna vec, ze clovek potrebuje pomalsie niekde vojst/vyjst. Ved aj s manualom tu musite dat do preklzu a vydrzi to 8) To ta spojka musela byt v preklze stale .... mohlo to byt zle poskladane? alebo zle nastaveny pritlak tej spojky? Vie sa tam nastavit vobec nieco take? Ide mi o to, ze ak sa vyluci styl jazdy, ci je aj nejaka moznost, ze to posere proste servis ](*,)
Tucson 1.7 DCT
slabostka
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: 1.7 CRDi - dvojspojka DCT - cukanie pri rozjazde

Příspěvek od slabostka »

tak čo viem tak sa pri výmene spojky - spojok na takej prevodovke musí urobiť aktualizácia - predpokladám presne ten prítlak ktorý sa zrejme pri postupnom opotrebovaní mení. Po výmene sa to musí zrejme " zresetovať na nulu"
Inak kedže u nás je automat podmienkou trošku sa o to zaujímam a hyundai vypadol z výberu okrem iných vecí aj kvôli dvojspojke. Dvojspojka nebude nikdy tak komfortná presne pri plazení sa a servisne tiež nie je o nič lacnejšia. A čo mi hovoril mechanik od automatov na hyundai je aj problém dostať diely - niečo vraj nedokázal zohnať ani priamo v origo servise. Ale to môže byť ojedinelí problém.

Kým je auto v záruke OK a potom? Tie ceny sú šialené...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“