Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 950
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

inak sorry za predošlý príspevok, chcel som citovať pirka7, ale nejako som vďaka telefónu potiahol iný príspevok :)
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Reklama
 

Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 772
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Brambo von Gratz píše: 15 pro 2022, 00:01 Přesně. Mě taky výkon taky nechybí. Jasně, je třeba trošku plánovat. Zatím hlavně proto, že mám necelých 2200 kiláků na tacháči, omezovač ručička otáčkoměru ještě neviděla a ještě si na něj zvykám. Ale normálně podřadím, mám otáčky, je výkon a jedu. Jsem tak zvyklý. A je jedno, jestli jsem měl auto s turbem nebo bez. Akorát u dehťáků to nebylo třeba tak moc točit.
Jo na 90% situací je to naprosto dostačující motorizace. Já problém zaznamenal jen jednou, na krátkém připojovacím pruhu od benzínky se prostě s plným autem cestou z dovolené nedalo rozjet na 130. Naštěstí dodávka, co tam jela, mě pustila.
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

Ahoj, mám najeto 2300 km. Zrovna o víkendu jsem jel po D8 a to převážně v levém pruhu. Spěchal jsem, takže jsem to hnal mezi 140 az 150 km/h. Rozhodně jsem nebyl brzda a neměl pocit, že bych neměl výkon. Ano, točil jsem to 4000 a někdy schválně až 5500 a o tom to je. Můžu jezdit na spotřebu a točit to do 3000, pak ale budu mít pocit, že auto nejede. Když chci u tohoto motoru akcelerovat, pak musím točit, jinak to nejde.
Závěrem musím napsat, že vím proč jsem si ten motor koupil a rozhodně bych to za přímovstřik nevyměnil.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Hm, točiť 5500 otáčok pri najazdených 2000km. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

Ano, nevidím v tom problém, k omezovači jsem se zatím nepodíval. Dle příručky prvních 1000 km točit do 4 tis, já jsem čekal do 2000 km. Teď už točím více.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Minko píše: 15 pro 2022, 06:17 inak sorry za predošlý príspevok, chcel som citovať pirka7, ale nejako som vďaka telefónu potiahol iný príspevok :)
V pohodě, já to pochopil. :) Zajímalo by mě, jakým stylem s tím jezdí, že mu to nejede.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

idam.i píše: 15 pro 2022, 17:30 Hm, točiť 5500 otáčok pri najazdených 2000km. :-k
Krátkobobě při předjíždění otáčkoměr mého auta taky viděl těch 5500 otáček. Teď mám těch 2200 km naježděných. K omezovači to chci zkoušet, až bude aspoň 3000 km. A taky přiměřené teploty, ať je na to olej zahřátý... Teď zatím přeřazuju kolem 5000 ot., pokud mi to nevyleze o kousek výš. Pokud mám řešit přeřadit nebo se zařadit před předjížděné vozidlo, tak se raději v klidu zařadím.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

TheFirstman píše: 15 pro 2022, 17:58 Ano, nevidím v tom problém, k omezovači jsem se zatím nepodíval. Dle příručky prvních 1000 km točit do 4 tis, já jsem čekal do 2000 km. Teď už točím více.
Dělám to stejně. Zahřát, pak občas vytáčet. Ať si motor a převodovka zvykají. Když auto člověk přiměřeně nehoní, tak je pak líné. I když v těchto dnech krásných slunečných dnech :lol: jezdím spíš jak panský kočí. Pěkně plynule a v klidu...
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Mamon
Příspěvky: 8
Registrován: 15 říj 2021, 08:40

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mamon »

Vaculík má nové video na náš motor :)
https://www.youtube.com/watch?v=n_nbBpJSZfo
i30 2021 1.5DPI Smart
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Na základě videa si myslím, že naše auto nakonec celkem pochválil... :lol:
Garfield666
Příspěvky: 3
Registrován: 23 pro 2022, 14:23

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Garfield666 »

Zdravim. Chcem sa opytat ci mal niekto s tymto motorom problem so snimacom otacok vackoveho hriadela..
30.11. som si prevzal nove kombi s 1.5kou,presiel som na nej cca 150 kilometrov a auto sa zblaznilo. Na krizovatke zrazu pri rozbiehani motor zdochol (ISG bolo vypnute takze motor sa nevypol automaticky a od toho momentu nechcel drzat volnobezne otacky bez zataze.
Auto po kazdom zhasnuti (co bolo v podstate po kazdom vyradeni do neutralu a uvolneni spojky) vypisalo "autostop je vypnuty nastartujte rucne...
Tak to islo hned na druhy den po prevzati do servisu a tri tyzdne som cakal na nove ECU,podla servisaka bol problem prave v tom. Pred dvomi dnami som si auto vraj opravene vyzdvihol a isiel som cca 200 km hlavne po dialnici. Nalozil som mamu ktoru som bol zobrat u nej doma a isli sme tych istych 200 km naspet. A "necakane" auto urobilo to iste na asi druhej krizovatke ako po prvych 150 kilometroch. Aktualne je auto zase v servis a 2.1. ho maju prist opravit technici z vyroby aj s bednou nahradnych dielov. Jedine co mi technik vedel povedat je ze ked to tam mali prvy krat tak diagnostika hlasila problem so snimacom vackoveho hriadela,preto vraj bez zataze motor nedokazal udrzat volnobezne otacky a vsetky tie radosti ktore to robilo. Celkom kuriozna vec je,ze auto zhasina len pokial je ISG vypnute,ked ho po nastartovani necham zapnute tak po zastaveni napriklad na krizovatke motor nezhasne len sa rozsieti oranzova kontrolka ISG,aj ked teda motor bezi zjavne v nudzovom rezime kedze citit ako to s nim sklbe az kym sa nezvysia otacky.

Kazdopadne ale ked uto islo ako malo tak to bolo k mojej maximalnej spokojnosti. Je to krasne tiche a pokial sa to drzi medzi 2500-3500 otackami tak je aj vcelku zive. Na dialnici sice motor od zhruba 120 km/h trochu pocut ale nieje to nic strasidelne,ale som len zvyknuty na omnoho viac hluku z mojej staruckej fabie..
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Jsi první který hlásí nějaký problem s tímto motorem. Bude to nějaká prkotina, jen se na to musí přijít. ....Jinak Vaculík opravdu auto pochválil a doporučil.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Garfield666
Příspěvky: 3
Registrován: 23 pro 2022, 14:23

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Garfield666 »

Ale ved hej,ja sa nestazujem na auto samotne. Presadal som do neho zo starej fabie 1.2 htp,takze rozdiel ako po presadnuti z traktora do mercedesu... Aj s motorom som viac nez spokojny,teda s tym ako sa spraval ked isiel nor.alne a nie v nuzdovom rezime s rozsietenou kontrolkou motora. Auto neni este ani zabehnute kedze som ho nemal v rukach ani 24 hodin dohromady a stihol som na nom spravit len cca 750 kilometrov.
Kazdopadne dufam ze to naozaj bude len nejaka prkotina a zlate ceske rucicky to vyriesia cim najskor,kedze sadnut si z toho znova do fabie,nic moc. ](*,)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Možná je ISG zapojeno opačně :-k

Přeji rychlé vyřešení problému a následně spoustu spokojených kilometrů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Martin9444
Příspěvky: 3
Registrován: 03 led 2023, 08:53

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Martin9444 »

Dobrý deň,
Som nový majitel i30 hatch 1.5 dpi manuál.
Chcel by som sa opýtať, ako parkujete v kopcoch a mini kopčekoch. Ked zaradím v naozaj len mini mini kopčeku trojku, auto mi nepodrží, na jednotke to nieje tiež bohvie čo....o väčších kopcoch ani nehovorím...prakticky vždy musím zaťahovať ručnú brzdu. Ako parkujete vy? A hlavne teraz v zime? Zatahujete ručnú brzdu? Dakujem
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“