Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
branislav888
Příspěvky: 3
Registrován: 22 úno 2019, 08:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od branislav888 »

dibarbora píše: 08 črc 2020, 12:04 Problematiky znalý diagnostik dokáže vyčítať aktuálne prepočítané zaplnenie DPF popolom (so stúpajúcim množstvom popola klesá km prebeh medzi regeneráciami, zmenšuje sa aktívna plocha štruktúry DPF). Ak sa s autom trochu "pohrá" tak dokáže posúdiť stav snímačov (relevanciu meraných hodnôt) , ktoré majú na regeneráciu vplyv.
Spustí nútenú regeneráciu, pôjde sa s autom previezť a počas regenerácie odsleduje dosahovanú teplotu počas regenerácie (hovorí o stave oxidačného katalyzátora a efektivite regenerácie) a na konci zistí indikovaný spätný tlak spalín na voľnobeh a v otáčkach (tu vie reálne zhodnotiť koľko je skutočne popola v DPF a ako veľmi môže veriť prepočítanej hodnote množstva popola - dá sa totiž vynulovať). Ďalej dokáže posúdiť celkový stav ostatných časti emisného a palivového systému lambda sonda/y, EGR, orientačný stav vstrekovačov a x iných vecí....
Ahoj, myslim ze si to vyborne zhrnul. Najmä by mal zaujímala kondícia oxidačného katalyzátora. Vieš poradiť niekoho takého?
i30 kombi 1,6 CRDi 81 kw, manual, Family, polar white, 10.7.2018
Reklama
 

Hanis
Příspěvky: 2
Registrován: 01 led 2022, 18:46

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Hanis »

Zdravím..Hyundaie nemám ale vlastním sesterskou Kii.. Také motor 1.7crdi 104kw.. Co se týče regenerací DPF jak tu někdo psal tak u těch Euro6 je to asi dost časté.. Také jsem to rok řešil a vypalování je v zimě co 330km v létě co 160km...
To že diesel není na krátké trasy není pravda.. Najedu cca 20 000km ročně 17km do práce 17km zpět to tak z 40% jinak taky dalnice, okrsky, dlouhe trasy.. Ať jedu po dálnici nebo po městě, ať po nastartovaní ujedu 500m a vypnu nebo jedu vkuse po dálnici vzdálenost 500km tak interval je pořád stejný.. Olej měním co 10 000km jedbou za 10 000km tam naleju BG 245 na dekarbonizaci palivové soustavy a žádný problém.. Po koupi sem sice nechal DPF vyčistit protože to v létě vypalovalo co 120km ale asi to bylo ok.. Po vyčištění a ježdění s palivem bez bio se během 30 000km nějak intervaly regenerací nezkracují.. Je to zajimavé že to tak vypaluje často.. Třeba u škodovek na fóru řešili oktávky 1.6TDi a měli to funglovky Euro6 bez AdBlue najeto 23000km a vypalovali co 200-250km.. Pak 1,5cm nad rysku oleje.. Ikdyž si regenerace hlídám taky něco na víc po 10 000km je.. Nevím jak u vašich motorů ale teď sem řešil olej s Kií kde pro mě byla novinka že se měří za tepla (měl sem nějak zafixováno že za studena na maximu s tím že se olej roztahuje) no to je jedno nalili mi tam 5,3l kolik tam má být a za studena byl cm nad rysku.. Lekl jsem ale po vypnutí motoru za tepla po 5ti min na maximu.. Dokonce když naměřím za tepla do 15mm nad rysku.. Netřeba nic dělat.. Je tam rezerva právě kvůli DPF.. A hold máme druhé nejhorší DPF po SCR co je.. Bez aditiv takže vysoké teploty a motor v obrovské zátěži kde ředění oleje je vysoké.. Ale do 15mm nornální... A regenerace opravdu od 100 do 400km by seděli.. Jelikož mám najeto 130 000km tak se dostanu na 330km v zimě.. Je jasné že motor nemuže vypalovat jako nový.. Díky.. A mnoho šťastných km.. 🙂
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Hanis: Děkuji za info. Mám najeto o trochu víc než ty, intervaly vypalování po vyčištění DPF identické.

Hodně šťastných km i tobě :wink:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 253
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Beri »

Co se týče intervalů vypalování léto/zima, tak naprosto s Hanis souhlasím. V březnu to budou přesně tři roky co sleduji a zapisuji si všechny regenerace. Až na pár regenerací mám všechny zaznamenané. Je jedno jakým stylem jízdy jedu, ale vždy jsem v určitém intervalu. Už jsem dávno přestal řešit "krátké" intervaly, jeikož jsem vypozoroval z různých diskuzí, že toto chování je plus mínus stejné i u jiných uživatelů. Bez tak si myslím, že při jedné garančce došlo k tichému přehrání ŘJ (v době dieselgate), protože do té doby byly intervaly okolo 800 km a pak jsem začal sledovat prudký pokles, ale nikomu nic nedokážu.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Hanis
Příspěvky: 2
Registrován: 01 led 2022, 18:46

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Hanis »

Já už přestal řešit i když se mi regenerace zapla 5km před cílem prostě sem to vypl.. Zjistil sem že do hodiny možná i víc kdy je motor ještě teplý se regenerace po třech km zapne znova.. Když auto stojí třeba 5h tak během 5ti km se už něco vypálilo a regenerace se spustí třeba za 50km,pak jí už ale dodělám.. Přerušil sem X regenerací ale pak napodruhé je už dodělal a, vše ok.. I tak se interval nezkrátil.. Už sem se s tím naučil jezdit ale vypalovat co 800km jeeeej to by byl luxus.. 😀
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Beri píše: 01 led 2022, 21:28 Bez tak si myslím, že při jedné garančce došlo k tichému přehrání ŘJ (v době dieselgate), protože do té doby byly intervaly okolo 800 km a pak jsem začal sledovat prudký pokles, ale nikomu nic nedokážu.
Přesně tohle jsem tady psal několikrát... smutné je, že :hyu: se na jakékoliv záruky, a tím i na majitele aut, vykadil. Doslova. A v nasazeném trendu pokračuje dál.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Ahoj,
Mám i30 1.6 Crdi 81 kw,r.v. 12/2017,bez Adblue,najeto 125000 km.
Po servisní prohlídce v listopadu mi auto začalo regenerovat 50-80 km ale po 14 dnech se to vzpamatovalo a najel jsem mezi regeneracemi 370 km,přišla sobota a opět regenerace po 50 km. Pak nájezd 460 km k další regeneraci.
Pak 170 km a teď cca. 50- 80 km.
Dle ECU se filtr plní rychle sazemi,naplní se na cca. 15 g a začne regenerovat,ale někdy se plní pomalu,někdy během 50 km.
Aut. servis řekl,že až se rozsvítí kontrolka filtru ze se na to podívají,že mám sledovat regenerace,ptal jsem se,zdali nedělali aktualizaci řídící jednotky,na odpověď čekám.
Dnes 30.12. jsem jel po dálnici 70 km na nákup a proběhla regenerace (80 km od poslední regenerace) jel jsem 135 km/h na 4 kvalt.
Po regeneraci plus cesta zpět domů 130 km funguje vše normálně,žádné rychlé plnění filtru sazemi.
Každá regenerace je vždy dokončena,každý den stejná trasa do práce.
Může blbnout EGR nebo nějaký snímač?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Zaplnenie sadzami je počítaná hodnota RJ za pomoci nejakej "bulharskej" konštanty, pričom vstupom je údaj zo snímača diferenčného tlaku v DPF. Ak chceš posúdiť stav snímača, tak treba logovať priamo hodnotu z neho a zistiť hodnotu protitlaku po úspešnej regenerácii... malo by sa blížiť nule a potom jeho zmenu v čase pri plnení filtra sadzami + treba sledovať teplotu DPF počas regenerácie a bežne v prevádzke... tam zistíš, či vieš dosiahnuť podmienky aj na prirodzenú regeneráciu alebo len vynútenú zo strany RJ. Ďalej dokážeš z dosahovanej teploty posúdiť efektivitu regenerácie a stav oxidačného katalyzátora.
Ak budeme predpokladať, že "bižutéria" okolo DPF a samotné DPF sú OK, tak potom môžeme riešiť prečo sa filter rýchlejšie zanáša a tu máš v zásade dve príčiny..
1/ DPF je už plné popola a tým pádom má malý efektívny objem a sadze rýchlo zvýšia diferenčný tlak a RJ spustí regeneráciu
2/ Motor z nejakého dôvodu viac dymí a tým pádom aj zanáša DPF sadzami, pričom na príčine môžu byť
- vstreky
- stav piestnej skupiny
- EGR ventil
- snaha automobilky znížiť NOx... to sa pri motoroch bez SCR(ADblue) dá urobiť prakticky len jediným spôsobom... viac otvoriť EGR čím znížiš teplotu spaľovania, znížiš účinnosť motora, zvýšiš spotrebu ale hlavne citeľne zvýšiš dymivosť motora.
U teba predpokladám poslednú možnosť, keďže si problém postrehol nárazovo... a po servisnej prehliadke.... viac než pravdepodobne Ti nahrali inovovaný "diesel gate friendly" software...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Děkuji,
také myslím,že příčinou bude nahrání nového SW,ale pokud mi to neřeknou tak s tím nic neudělám.
Nebo bych viděl chybu v EGR ( chybný chod?) či snímač dif. tlaku DPF (zanesení bordelem?),když regeneruje na stejné trase takto rozdílně.
Možná teď poslední regenerace proběhla opravdu na 100% když jsem jel 135 km/h na 4 kvalt,takto normálně při regeneraci nejezdím,většinou 105 km/h na 5 kvalt po německých bundeskách.
Každopádně po té poslední regeneraci se dle ECU uklidnil EGR error a snímač dif. tlaku DPF,už to tolik na grafech nelítá
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Neviem čím to sleduješ, ale ak máš tú pseudo diagnostiku cez EOBD (ELM327) + nejaká pochybná apka v mobile, tak v to by som nejakú dôveru nemal... na posúdenie situácie to chce trochu iné vybavenie...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Uživatel t.barancik by se hlavně měl rozhodnout, co vlastně za auto má a netahat svůj problém skrze vlákna viz

1. výše v tomto vlákně
2. zde https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=190&t=41351
3. a ještě zde https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 9&start=30

To je pak dost těžké dobrat se komplexního a spolehlivého řešení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Však také neberu data jako směrodatné,ale na sledování ujeté vzdálenosti mezi regeneracemi a sledovaní kdy bude regenerace abych jí dokončil to myslím stačí.
Jen mi přijde divné,že vůz jsme koupili jako nový,celou dobu jezdíme stejnou trasu do zaměstnání a nyní po servisce začne takto regenerovat,jednou po 50 km,pak po 400 km.
Možná to tak má být.
Každopádně regenerace probíhají normálně,jen občas moc často při stejné trase.
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Axel.Foley

Omlouvám se,zpočátku mi to nedošlo.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Počkej na jaře, až vylezou teploty nad 10°C, to se teprve budeš divit.

Přehrání SW možná servis přizná, ale rovněž dodá, že neví, co bylo obsahem nového SW. Ten totiž dodá centrála a servis do něj nevidí. :hyu: nikdy nepřizná, že došlo k výměně SW z důvodu úpravy emisí. Nikomu nic nedokážeš. Rege běží jak mají a že v příliš krátkých intervalech? No a co...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

Nad 10 stupňů už jsem s tím jel od listopadu několikrát a je to stejný,těch 50 km je asi minimum,méně to nebylo nikdy.
Pokud časté regenerace nezpůsobí jinou závadu tak ok,
počkám co odpoví servis,v březnu končí záruka,budu mít prohlídku zda nebude něco v rámci záruky na výměnu.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“