Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi vozu Hyundai (ne Hyunday).

Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od slabostka »

zelam dobru kupu...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Hugo11
**
Příspěvky: 203
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od Hugo11 »

No zavisi, kolik by melo auto ted jezdit - jestli 30k rocne, asi bych se spis ohlizel po necem mene jetem, jestli treba jen 5-10tkm, pri dobre cene to nemusi byt spatna volba. Obecne, auta co hodne jezdi (a nejezdi v nich dobytek) byvaji v celkem fajn stavu.
Jinak, vzhledem k tomu, ze auto je v zaruce, ja bych se hlavne zajimal o bouracky, rozsah a zpusob jejich opravy (historie, lak atp.) + servisni historii vsech ukonu (treba byl prosvihnuty servis a auto uz v zaruce v podstate ani neni) Reseni naslednych problemu tady muze byt mnohem drazsi, nez nejaky volny silentblok.
Co se tyce dotazu benzin-nafta... V soudobem modernim naftovem motoru je mnohem vic drahych veci, nez v benzinovem a rozdil spotreby uz neni zase tak dramaticky. Tzn. zejmena u aut po zaruce i pri vetsim rocnim najezdu muzou ekonomikou provozu vic zahybat opravy nez cena/spotreba paliva. A u korejskeho auta specialne :-)
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od slabostka »

tak hlavne je rozzdiel sukromne auto a jeden majiitel vs sluzobne a 10 zmrdov ktori sa tesia ked motor reve v obmedzovvaci..... zazil som.........
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Palo I30
Příspěvky: 8
Registrován: 22 led 2023, 21:56

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od Palo I30 »

Tak už je cukrík doma, verím že bude robiť radosť, prvé kilometre boli neskutočný zážitok 👌
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Paráda =D> =D> =D>
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od idam.i »

Držím palce nech dobre a dlho slúži. =D>
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od Axel.Foley »

Palo I30: Také přeji hodně spokojených kilometrů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
DmDesign
Příspěvky: 2
Registrován: 13 čer 2023, 14:50

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od DmDesign »

Vidim ze je toto starsia tema, ale mozno budu postupne pribudat otazky k i30tke s motorom 1,4T-gdi s takymito vyssimi najazdmi, tak tu len skopirujem moj "vylev" ked malo auto 75 000 km, ktory som nejak nemal cas zverejnit. Aktualne som na 120 000 km, takze len podoplnam co pribudlo.

Prve dojmy:
Spokojnost, prevlada nadsenie z noveho auta, z nejakej zmeny... Design sa mne osobne paci, ci exterier alebo interier.

Motor:
Vykonu pre mna dostatok, predbiehanie bez problemov.
Najrozsirenejsia tema asi pri tomto motore na fore je TURBO. Co sa tyka neziaduceho zvuku, akesi drncanie, sa samozrejme prejavilo aj u mna.
Co sa prejavilo tiez, bolo zaskripanie tiahla aktuatora pri pohybe resp. nejaka pohybliva cast v turbe priamo, predpokladam klapka. (skontrolovat sa to da pri vypnuti motora, ked sa aktuator po chvili pohne). Vypadok vykonu sa nekonal, mozno jemne sklbnutie (skor turbolag). Riesil som to aj tak reklamaciou, kde sme to s technikom porovnali na rovnakom vozidle kde nic neskripalo. Dali sme skusobnu jazdu, trosku prizmurili oci a na 30 tis. nove turbo. Ma cast vyrobneho cisla ine, a podla mojich informacii to znamena ze bola konstrukcne upravena nejaka jeho cast. Zaskripanie je prec.
Drnci to stale ale iba cca pri 2500-3000 otackach a pocujem to iba pri otvorenom okne, ked idem napr. lesom. Mne osobne to nejak extra neprekaza.
Celkovo sa netreba bat podradit aj do trojky, to auto ma zrychlenie celkom slusne a ze by pocas predbiehania stratilo vykon resp. pri rychlom starte z krizovatky, to sa mi nestalo.
V zime sa pri studenom starte prejavuje suchanie nazvem to, kym sa motor nezohreje. Postrehol som pri cca 30 tis. Po stalceni spojky prestane, tak tipujem vytlacne lozisko, dvojhmota? Bol to velmi slaby zvuk, v servise sa divili ze som si to vsimol (sucast mojej profesie). Teraz pri 120 tis. je to o nieco silnejsie. V servise sa vyjadrili: „jazdite a ked sa to zhorsi budeme riesit“ Som napaty a zvedavy na riesenia, zima sa blizi 8-).
Radenie je plynule, mozno sem tam jemny odpor z 3 do 4.

Interier/Exterier:
To je uz vec ktora ma hneva trochu viac. Neziaduce zvuky pocas jazdy je nocna mora.
Nieco bolo aj na fore zmienovane. Odporucam vymenit tesnenie medzi palubkou a celnych oknom za gumove. Pozor aby nespadlo pod palubku. Dalej plastove vnutorne kryty A stlpikov v dolnej casti utesnit tenkou "izolaciou", strasne buchali, najma prava strana. Stredovy panel pod ovladanim klimatizacie tiez trochu vrzgal, to ale prisudzujem neustalemu opieraniu nohy.
Na zaruku mi bola vymena packa smerovky, ktora pri otacani volantom praskala. Problem mnohych znaciek. Rovnako na zaruku vymenene lozisko volantu, ktore suchalo pri otacani. Rovnako problem aj pri inych znackach. Pocutelne iba napr. na parkovisku pri vytacani volantu.
Zaradim sem aj plastovy vonjasi kryt stieraca, myslim ze tzv. torpedo. Odporucam sem tam poriadne vystriekat, resp. dat pod neho tenky kusok gumy, aby tam neostavali necistoty. Inak sa ozyva take pukanie.
Buchanie od piatych dveri sa neprejavilo, tam som sa sam iniciativne pohral s nastavitelnymi dorazmi. Hadicka resp. nejaka kabelaz z vnutornej strany pod brzdovym svetlom je pevna. Popisany problem so zamkom zadnych sedaciek, kde sa oko oblepovalo paskou, tu odporucam skontrolovat sedacku (operadlovu cast) v pante. Sklopit a skusit pokyvat. Aj odtial moze vychdzat neziaduci zvuk. Alebo len odpozorovat, ci vam netrepe pas o plast pri sedacke.

Na zaruku mi bola opravena bedrova opierka, kde sa samo zlomilo male plastove ocko na jednej strane, ktore drzi cely mechanizmus. Vyjadrenie importera bolo, ze ak sa to prejavi zase, vymeni cely mechanizmus resp. operadlovu cast sedacky. Pri reklamacii je mozno dobre spomenut ze sedacka ako taka je bezpecnostny prvok a musi byt OK ...
Potom drobnosti ako vypadnute 2ks plastove „skrutky“ z podblatnika. To si vsimam aj u inych i30 na parkovisku. Vsetko na zaruku, aj ked je to centova zalezitost.
Opotrebovanie interieru, takmer ziadne. Na volante na lavej strane mierne osuchanie. Riesenim bude presitie volantu ale to ma este cas. Sedacky (nemam 100kg), tlacidla, palubovka, bez opotrebenia. Nevozim deti, takze cisto a fajciari maju zakaz, tym ani len na spolocnej ceste nezastavim na fajciarsku prestavku 😉

Podvozok:
Pri dialnicnych rychlostiach je to uz trochu hlucnejsie, vela zavisi od kvality vozovky samozrejme. Stabilita pri 195/h v Nemecku(raz sa mi podarilo 208km/h), hm, no na to, to auto stavane nie je. Na nasich cestach je pocutelne buchanie od zadnej napravy pri nerovnostiach, v zakrutach na nerovnostiach aj od prednej ale tu sa jedna skor o take gumove vrzanie. Prikladam to gumam stabilizatora(?) V letnych mesiacoch na nerovnostiach pri otvorenom okne pocut mierne popisknutie, po dazdi ked je sparno, to pocut viac. Tlmice(?). Odozva od kolies, je si myslim velmi dobra. Kolesa vyvazujem vzdy pri prezuti, geometria raz za 2 roky (len minimalne odchylky).
Na 90 tis. km som dal vymenit komplet brzdy, zadne by vydrzali aj viac.

Este spomeniem ze na zaruku boli vymene silentbloky motora a prevodovky, mikrospinac na klucke ptiatych dveri, snimac teploty vyfukovych plynov (prvy na katalyzatore)


Zhrnutie:
Auto hodnotim kladne. Ma svoje muchy, ale tie sa najdu v kazdej znacke. Vela robi aj to na akeho servisneho technika natrafite... Autu davam trochu viac zabrat (5 roky a 120 tis. km, ano viem ze pre niekoho aj to moze byt malo) a nikdy ma nesklamalo. Staci dopriat pravidelny servis, riesit veci napr. ako ta packa smeroviek, udrzivat ho zvonku aj zvnutra(v zdravej miere) a auto bude v dobrom stave aj po 5 rocnej zaruke a bude budit dobry dojem. Ten interier, tu si vela ludi tieto problemy ani len nevsimne. :hyu: by som kupil znova.

Takze, REKLAMUJTE A REKLAMUJTE vsetko co sa vam nepozdava, lebo sa vam to 5-7 rokoch vrati.
i30 1,4 T-gdi, Family, 2018
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od Axel.Foley »

Pěkné shrnutí =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
martasak
*
Příspěvky: 93
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Ojetá i30 1.4 T GDi 160 000 km (r. 2019)

Příspěvek od martasak »

Palo I30 píše: 26 led 2023, 16:41 Tak už je cukrík doma, verím že bude robiť radosť, prvé kilometre boli neskutočný zážitok 👌
tak jak to vypadá ? pořád v pohodě ?
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
Odpovědět

Zpět na „Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai“