Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Normální stav - úrovně výbav a ceny se v jednotlivých krajinách liší.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Sprite
**
Příspěvky: 250
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite »

To chápu. Pro BMW třeba vyjde lépe si zajet do Německa. Ale aby auto vyrobené u nás stálo v horší výbavě o 40tis víc než na Slovensku, to mi hlava nebere :D
A ještě ta výbava PLAY má (mimo některých věcí, které u nás má až výbava STYLE nebo dokonce STYLE PREMIUM) černou stropnici, což mi u nás bylo řečeno, že mají jen N-line a nejde ani nijak připlatit :wink:
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Taky je třeba brát v potaz, že koruna je momentálně uměle extrémně silná, takže se holt momentálně fakt vyplácí importovat věci.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Sprite: Tohle je otázka na import, ten si skládá výbavy. A jak si to seskládá, tak se to pak v dané krajině prodává. Cenová politika je také věcí importu bez ohledu na to, zda logiku má nebo ne.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Sprite
**
Příspěvky: 250
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite »

Pak asi lze konkrétně tuto výbavu bratrům Slovákům závidět. Protože kdybych vzal opravdu jen výbavu bez příplatků a srovnal čistě jen Family Smart a Play, je tam rozdíl cca 40tis. Když přičtu to, že Play má v základu to, co si jde za 20tis ke Smartu připlatit, je už rozdíl 60tis a to ještě pořád má i tak Play navíc věci, které u nás s motorem 1.5DPI ani mít nelze, protože je má až výbava Style, potažmo něco až Style Premium. Nedivil bych se, kdyby teď někteří Češi nakoupili i30 na Slovensku (i když nevím, jestli se to pak ještě nějak neprodraží za přihlašování, jak je to s DPH apod.). Každopádně ta výbava Play je opravdu super.

To samé - u nás je cenový rozdíl mezi Family Comfort a Family Smart cca 60tis. A to už věřím, že dost lidí přemýšlí, jestli ten rozdíl 60tis odpovídá tomu, co za ně dostanou navíc.
Na SK je rozdíl mezi Family a Play cca 21tis a ten rozdíl ve výbavě je obrovský.

Být taková verze výbavy Family jakou mají na SK u nás, tak bych o ní vážně uvažoval, protože má přesně ty prvky výbavy, kvůli kterým jsem "musel" vzít Family Smart, protože Family Comfort to neměl a nešlo to nijak připlatit a zároveň nemá přesně ty prvky, kvůli kterým jsem Family Smart původně nechtěl. :D A ještě bych ušetřil 60tis.

Na druhou stranu, ta výbava Play za ty peníze je opravdu lákavá a asi na SK nikdo kvůli ušetřeným 21tis nebude mít důvod přijít o takovou porci výbavy navíc. Každopádně být tato nabídka u nás, tak jsem přesvědčený, že by nikdo nekupoval ani Family Smart ani Family Comfort, ale každý by sáhl právě po Play, kde ta cena vs. výbava vychází naprosto nejlépe.
i20SVK
*
Příspěvky: 72
Registrován: 10 črc 2022, 09:21

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i20SVK »

@Sprite ja som objednal i20 vo výbave family a pridal som Winter a Smart pack na SR (vtedy ešte výbava Play neexistovala). V podstate mám skoro Play výbavu až na kozmetické veci (čierny strop - pravdupovediac toto mi vôbec nevadí keďže interiér aj bez neho i20 má 50 odtieňov sivej :D, čierne kryty späťákov (vôbec ma netrápi), zatmavené okná od B stĺpika - toto ma trápi keďže auto vyzerá s nimi krajšie ale tie vybavím s fóliami relatívne lacno).

Čo ma ale naštvalo, že nič sa nedá zmeniť v konfigurátore - pridať tie zatmavené okná predné parkovacie senzory, prešívanie sedadiel a volantu/akcenty a hlavne nedalo sa zmeniť tapacír dverí a spodnej palubovky na svetlejšiu farbu. Veľká škoda že to majú tak fixne spravené ale čo už...
Sprite
**
Příspěvky: 250
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite »

Přesně jak píšeš. Toto mě při objednávání i30 překvapilo, protože u Škodovky (ne že bych někdy nějakou fungl novou kupoval, ale měl jsem je) lze vybrat stupeň výbavy a k němu si pak jen dokupovat položky. Mnohdy tak např. výbava Style s příplatky může být vybavenější než Laurin & Klement.

Já například bych klidně vzal výbavu Comfort, ale připlatil bych si za výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a přední parkovací senzory. Což ale nešlo, takže nakonec i s ohledem na to, že (jak řekla moje žena) když už si člověk kupuje nové auto a má tu možnost si vybrat barvu, výbavu, atd., tak asi zvolí ve většině případů to nejlepší, co mu finance dovolí. Proto jsme objednali Smart. Ale opravdu být v ČR Comfort se stejnou výbavou (když už stojí stejně) jako na Slovensku Family, tak asi jdu do něj. Protože by byl o 60tis levnější a splňoval by vše, co jsem chtěl.

Na druhou stranu, pokud by tu pak ovšem byl i o 21tis dražší Play, nebylo by o čem přemýšlet.

Ale skutečně rozdíl mezi dvěma výbavovými stupni aby byl v ČR 60tis a na Slovensku 21tis, to mi přijde úlet. Zároveň mi přijde úlet ta výbava Play, která je o 60tis levnější než Family Smart a má pořád i tak některé věci navíc.

Ale jak píšou kluci výše, my s tím nic neuděláme a je to na zastoupení pro danou zemi, co a jak si nakonfiguruje.
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od motorol »

Pokud je rozdíl 60 tis pak se vyplatí se podívat na info o nákupu v cizině a vyměnit eura. EU je volný pohyb lidi i zboží, takze muzes využít vyhodu a kupovat kde chces. Nekdy má platit i vyřízení značek x tydnu před převzetím auta. Takze proč se omezovat nákupem jen v ČR?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Tak to je známá věc, že filozofie asijských aut je minimum příplatků a možností konfigurace. Výhodou je teoreticky líp vybavený auto za danou cenu. Tak to bylo vždycky.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Tatko73
Příspěvky: 4
Registrován: 13 úno 2023, 16:59

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Tatko73 »

Na Sk je výbava PLAY len limitovaná edícia asi chcú čo najviac vypredať ešte pred druhým FL. Na druhej strane dúfam, že to auto bude slúžiť minimálne 10 rokov bez nejakých problémov. Ako hodnotíte hlučnosť v kombi verziách Tí čo už máte nejaké desťtisíce km za sebou? Nemal som možnosť v kombi jazdiť len v HB, tak či tá ozvučnica v zadu nezvyšuje hluk a nezneprímňuje jazdu, keď už som tolko euráčov obetoval aby ma nevystrelo ....A výkonovo pri naozaj plneobsadenom aute nejaké poznatky? A poznatky pri ťahaní vleku ( karavan )??? Niečo v tomto smere obšírnejšie??
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

motorol píše: 22 úno 2023, 13:12 Pokud je rozdíl 60 tis pak se vyplatí se podívat na info o nákupu v cizině a vyměnit eura. EU je volný pohyb lidi i zboží, takze muzes využít vyhodu a kupovat kde chces. Nekdy má platit i vyřízení značek x tydnu před převzetím auta. Takze proč se omezovat nákupem jen v ČR?
Éčka kupovat nemusíš, vše lze vyřešit bankovním převodem. Ten je v rámci EU bez poplatků. Mimochodem, legálně ani nesmíš převézt přes hranice víc než tuším €10 000,-. Převoz vyšší sumy musíš hlásit.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Tatko73 píše: 22 úno 2023, 16:21 Na Sk je výbava PLAY len limitovaná edícia asi chcú čo najviac vypredať ešte pred druhým FL. Na druhej strane dúfam, že to auto bude slúžiť minimálne 10 rokov bez nejakých problémov. Ako hodnotíte hlučnosť v kombi verziách Tí čo už máte nejaké desťtisíce km za sebou? Nemal som možnosť v kombi jazdiť len v HB, tak či tá ozvučnica v zadu nezvyšuje hluk a nezneprímňuje jazdu, keď už som tolko euráčov obetoval aby ma nevystrelo ....A výkonovo pri naozaj plneobsadenom aute nejaké poznatky? A poznatky pri ťahaní vleku ( karavan )??? Niečo v tomto smere obšírnejšie??
Hlučnosť... z môjho pohľadu nič extra, podbehy sú slabo odhlučnené a tým pádom je to dosť háklivé na použité pneu. Neviem čo obúvajú teraz ale na začiatku tam dávali na 16" disky pneu hanook kinergy eco2 ... to zrovna hitparáda nebola.

Výkon mal som 120tkm 1,4TGDi a v princípe to bol taký rozumný pohon, žiadny športovec ale dalo sa v pohode predbehnúť a vládalo aj plné do kopcov. 1,5Dpi som mal chvíľu požičané... základná motorizácia, takže za mestom už budeš cítiť limity.. pri plnom aute dupľom, nejakú dynamickú rezervu nečakaj. 1,5DPi nie je žiadna točivá japonská atmosféra.. ale celkom "spodový" atmo motor s relatívne ťažkou prevodovkou....

Príves niečo málo som odjazdil aj s vlekom... auto je proporčne vhodné tak na príležitostný nákup s vlečkou do ikey alebo Hornbachu. Relatívne malá hmotnosť a zadný previs spôsobujú, že pánom súpravy je vlečka.. čím ťažšia tým viac panuje, takže ťahať karavan za tým... zo zaťatými zubami k Balatonu, k moru by sa mi rozhodne nechcelo. S vlečkou Ťa bude limitovať aj motor, viď vyššie.

Aby to zase nebolo len o kritike, i30 ako taká aj za aktuálne peniaze nie je vôbec zlé auto v porovnaní s konkurenciou, len si treba uvedomiť, že cenový rozdiel voči golfu napr. nie je len o značke... takže niekde sa muselo aj šetriť....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od motorol »

Axel.Foley píše: 22 úno 2023, 19:49
Éčka kupovat nemusíš, vše lze vyřešit bankovním převodem. Ten je v rámci EU bez poplatků. Mimochodem, legálně ani nesmíš převézt přes hranice víc než tuším €10 000,-. Převoz vyšší sumy musíš hlásit.
Nic netrvá věčně, ani výhodný kurz. Pokud je dodací doba pul roku až rok, tak v jiné měně může byt pak cena jinde. Kdyz si teď založí eurový účet a při výhodnem kurzu si přesype penize, tak finální cena se už kurzem nezmění. Neslo mi o to, aby začal stradat drobaky a vezl to tam ve fusekli nebo na dvoukolaku.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Máš recht, blbě jsem to pochopil.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Cesta s 1.5 DPI do Rakouska a zpět rok poté

Tak jsme téměř přesně po roce s naší Heduší (1.5 DPI) opět absolvovali cestu z Kutné Hory do Rakouska (Tauplitz) a zpět. Loni jsem tu k tomu napsal příspěvek, kde se diskutovala otázka využitelnosti 1.5 DPI na dlouhých cestách, po dálnicích a v horách, řešila se spotřeba apod. (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... tz#p616831). Tehdy jsme jeli ve dvou, lyže a všechno ostatní bylo uvnitř v autě a při cestě zpět docela příjemně foukalo do zad.

Letos jsem naší Heduši připravil zajímavější výzvu. Jeli jsme se známými ve čtyřech (dospěláci), vedle plné sjezdové přibyla i plná běžkařská výbava, kufr byl narvaný, že se roletka musela nechat pěkně zarolovaná, na střeše byly příčníky a na nich trůnila 180 cm dlouhá a 78 cm široká rakev. Známí jsou navíc trochu robustnější a také jsou zvyklí vozit citelně více proviantu.
16-rakev.jpg
16-rakev.jpg (124.47 KiB) Zobrazeno 438 x
Když jsme jeli tam (neděle), tak celou cestu velmi slušně funělo, tentokrát však v lepším případě do boku, v posledních úsecích pak už vyloženě proti. A výsledek?

Podle leckterých odborných komentářů bych měl za těchto okolností s 1.5 DPI dojet tak maximálně do Českých Budějovic, odkud bych si mohl tak akorát zavolat odtahovku nebo případně psychiatra, protože buď auto, nebo řidič by měli do té doby zešílet.

Ani jedno, ani druhé. Navzdory vichru jsme jeli celkem svižně a bez dojmu nějakého diskomfortu. Jak dálnice, tak horské úseky byly v pohodě. V ČR šly dálnice v pohodě na 6-ku, v Rakousku je na hodně místech omezení na 100 km/h, tak tam se ver stoupáních někdy podřazovalo. Jen poslední část cesty při rozjezdu ve stoupání relativně úzkým kaňonem u řeky Grimming do Tauplitz šel vítr zcela přímo a v tom „větrném tunelu“ to bylo opravdu znát – tam jsem navzdory rovnému úseku opravdu víc než 4-ku neřadil. Celková spotřeba podle PP byla 6,7 l/100 km.

Zpátky to bylo už za větrného klidu a výsledek vidíte na obrázku. Ano, průměrná rychlost není závratná (nějakých 73 km/h), ale je v tom také nějaké to motání po městech – Tauplitz, Liezen, ČB, KH. Na dálnici jsem se tentokrát kvůli té rakvi na střeše držel do 130 km/h na tacho (tedy nějakých 124 km/h reál max).
15-spotreba.jpg
15-spotreba.jpg (12.48 KiB) Zobrazeno 438 x
Takže za mě opět dobrý! A za ty prachy zvlášť :mrgreen:
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“