přední kolo teplý kotouč

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Davidos
***
Příspěvky: 667
Registrován: 28 čer 2010, 20:07
Bydliště: Česká Lípa

přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Davidos »

Zdravím,řeším další problém...přední pravé kolo po ujetí par km má daleko teplejší kotouč než ostatní 3kola..dnes rozebrání brzdiče - dala se komplet nová sada " píst,těsnění atd" vše prý chodí jak má a problém je stále...nevíte někdo co stím? Díky
Je to na 2gen. rok 2015
Ještě jsou tam 14dní nové kotouče a desky Brembo
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak logicky - pokud to nebylo brzdama, je další na řadě ložisko...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Davidos
***
Příspěvky: 667
Registrován: 28 čer 2010, 20:07
Bydliště: Česká Lípa

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Davidos »

Díky, nezdá se mi,že by ložisko hučelo ...
spíše jestli by to třeba nemohla dělat hadička atd.
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5095
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od petzl62 »

Vodítka brzdiče vyndány, vyčistěny včetně pouzder a namazány patřičnou pastou?
Dosedací plocha na náboji před nasazením kotouče řádně očištěna?
Hadičky zkontrolovány, kapalina doplněna, brzdy řádně odvzdušněny?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Davidos
***
Příspěvky: 667
Registrován: 28 čer 2010, 20:07
Bydliště: Česká Lípa

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Davidos »

Ano vše ...jediný co mi mechanik řekl,že jestli bude problém tak už jenom ta hadička ...objednám ji a budu doufat,že to bude ono.
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Martinsp
****
Příspěvky: 1399
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Martinsp »

Pokud jsou na 100% brzdy perfektní, tak opravdu ložisko nebo ta hadička i když na tu je to docela brzy.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Davidos
***
Příspěvky: 667
Registrován: 28 čer 2010, 20:07
Bydliště: Česká Lípa

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Davidos »

Díky, já to tu psal v jiném tématu "Přední kotouče a desky plechy na třmenech" s tím kolem měl už bývalý majitel problém před cca 3 lety,že se mu hřálo kolo..mechanik mu dal pryč plechy co jsou mezi deskami a třmenem ...já o tom nevěděl a 2 roky bez pozorování jsem stím jezdil "jestli se hřál kotouč víc nebo ne nevím " teď po výměně predních kotoučů a desek ,i stejný mechanik "bratránek" říkal story co měl majitel s kolem přede mnou a že mi tam ty plechy nedal...jelikož jsem to chtěl mít jak to má být tak jsem šel k jinému mechanikovi ten vše obrousil a plechy dal...i po tomto obroušení stále teplejší kotouč na pravo...včera mi dělal zadní brzdy "výměna brzdičů" opět přestala fungovat ručka a u toho pravého kola jsem koupil celou opravnou sadu a vše udělal nový ,promazaný a prý to krásně chodí.Po ujetí cca 10km kotouč teplejší než zbytek kol.
Když mi bratránek v servise měnil kotouče a desky říkal ,že u toho kola musel rozhýbat 1 vodící čep,že nešel...proto doufám,že by to mohlo být hadičkou...
Ložisko mi včera řekl mechanik ,že by mělo vůli a hučelo což mi nedělá ...Ale výměně se popřípadě nebráním stojí cca 1500 kč
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Richard555 »

No já myslím, že ten problém může být v příliš rovném - neházivém disku :wink: Proč to říkám? Desky od kotouče po odbrždění oddalují 2 součástky a to těsnění pístku (při brzdění se deformují - prohýbají) a po odstranění tlaku narovnají zpět a pak nerovnost - házivost kotouče, která ty desky od kotouče oddálí. Obě tyto součástky společně oddálí desky o pár setin a zůstavá jen minimální tření tím i minimální ohřívání disku. Možná tím, že je vše moc rovné a dokonalé se jeden kotouč hřeje víc protože se desky dostatečně "nerozhodí" :wink:
Předpoklad pro správnou funkci brzd jsou zcela volně pohyblivé čepy třmenu a nezatuhlé pístky v třmenech. Samozřejmě je důležité i správné použití plechů u destiček
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Davidos
***
Příspěvky: 667
Registrován: 28 čer 2010, 20:07
Bydliště: Česká Lípa

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Davidos »

Díky to se právě vše dělalo a chodí to dobře...:-(
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od mikodim »

Ja ložiská skúšam tak, že brzdový valček zatlačím celkom dnu, aby sa kotúč ľahko točil a idem na cestu, BEZ BRZDENIA ! .. potom zastavím /použiť ručnú ak treba/ a keď je koleso teplé tak je na 100% chybné ložisko..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Pjotr1 »

mikodim : toto bych snad radši ani neradil, je to strašně nebezpečný, protože když náhodou bys opravdu potřeboval brzdit tak musíš brzdu několikrát prošlápnout než si sednou desky a začne to brzdit a to jednak vyděsí a druhak to zabere dost času=ujetou vzdálenost. Chápu že se takto dá ložisko poznat, ale za mně je to fakt moc nebezpečný
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Davidos
***
Příspěvky: 667
Registrován: 28 čer 2010, 20:07
Bydliště: Česká Lípa

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Davidos »

Zdravím,proběhla vyměna hadičky a brzdy jsou ok...Kdyby měl někdo stejný problém tak ať ví čím to bylo u mě.
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Pjotr1 »

Prosím můžete mi někdo vysvětlit jak může hadička (která nedělá nic jiného než jen vede brzdovou kapalinu) způsobit trvalé přibrzďování (neboli nevracení brzdových destiček) ? Předem děkuji
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Davidos
***
Příspěvky: 667
Registrován: 28 čer 2010, 20:07
Bydliště: Česká Lípa

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Davidos »

Nebylo to o přibržďování...u mě se kotouč na pravé straně zahříval víc než na levé.
Co mi řekl mechanik tak se může stát,že když se mění desky atd a hýbe se s hadičkou "brzdičem",že jí mechanik mohl přetočit "špatně umístit brzdič aby se dostal ke kotouči..." a v hadičce se poškodil vnitřek a hůř tam procházela kapalina...U mě jsem udělal repas brzdiče a nepomohlo to - dala se nová hadička a je po problému.
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Hugo11
**
Příspěvky: 203
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: přední kolo teplý kotouč

Příspěvek od Hugo11 »

Ano, hadice /z ruznych duvodu/ blbe "odpousti" tlak, takze se pistek hned dobre nevraci a brzda pribrzduje.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Podvozek a řízení“