zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
saurus
*
Příspěvky: 13
Registrován: 11 říj 2013, 16:54

zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od saurus »

Na aute Hyundai i30, GD (r.v. 2013) používam motorový olej Shell Helix Ultra profesional AF 5W-30. Auto má už 11 ty rok a najazdených 147 000 km. Je na mieste zmeniť špecifikáciu oleja na nejaký viskóznejší, aby trochu viac vytesnil už trochu opotrebovanejší motor, alebo je lepšie používať stále rovnakú špecifikáciu? (ročne najazdím cca 15 000 km, sú to priemerne 20 km cesty) Aký by ste mi odporučili. ďakujem
Hyundai i30 1.4, 73kW 2013
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od Mexican »

ja som sa specifikacie a vlastne aj znacky oleja drzal 16 rokov a 400 000km

nie je dovod spekulovat ak to nezerie olej. Proste tam davaj to s cim si spokojny. Mozno z casu na cas zmenit znacku ale myslim, ze medzi modernymi olejmi renomovanych znaciek (a tym nemyslim predrazene Shell a Castrol :-) nebude moc rozdiel
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od Pjotr1 »

Přesně tak, pokud to nežere olej (a ani nepřibývá) a pokud není motor příliš hlučný (ventilová zdvihátka, ...) tak bych zůstal u toho co funguje.
Jen já za sebe si myslím, že Shell Helix je zrovna jeden z nejlepších olejů co se týká poměru kvalita/cena.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
saurus
*
Příspěvky: 13
Registrován: 11 říj 2013, 16:54

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od saurus »

Pýtam sa na to práve pre to, že začína byť už väčší hluk od zdvíhatiek, avšak ešte to nie je na nejakú servisnú výmenu, tak som chcel vedieť, či na to nebude mať pozitívny vplyv práve viskóznejší olej.
Hyundai i30 1.4, 73kW 2013
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od idam.i »

Do i20ky dávam olej 100.000km+ a ide úplne tichúčko.
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 0-1l-5115/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
devotional
**
Příspěvky: 225
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od devotional »

saurus píše: 01 čer 2023, 13:22 Pýtam sa na to práve pre to, že začína byť už väčší hluk od zdvíhatiek, avšak ešte to nie je na nejakú servisnú výmenu, tak som chcel vedieť, či na to nebude mať pozitívny vplyv práve viskóznejší olej.
hluk pri studenom motore sposobuje práve viskozita oleja, fakt ti to nič nežerie?
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od slabostka »

môžeš vyskúšať radu Max life od Valvoline pre motory s vyšším nájazdom. Zmena viskozity o jednu radu vyššie nie je problém otázka je či je to nutné. Skôr by som na "prečistenie" motora zvolil niekoľko skrátených výmen napr. po 2-3 000km. Nepíšeš nič o intervaloch. Pri takých poskakovaniach by som menil po 10 000km - maximálne.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Hugo11
**
Příspěvky: 203
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od Hugo11 »

Za normalnich okolnosti neni potreba specifikaci oleje po dobu provozu nijak menit. Mel bych k tomu nicmene jedno ale...
Vyvoj oleju v poslednich rekneme 10-15 letech je motivovan zejmena ekologii - snizovani kinematicke i hths viskozity kvuli spotrebe, snizovani obsahu popela kvuli systemum na cisteni vyfukovych zplodin atp. Toto vsechno nijak neprospiva samotnym mazacim vlastnostem, ktere naopak vyrobci musi ruzne dohanet, protoze "eko" vlastnosti jdou ve valne vetsine proti nim (nemuzou pouzit ucinne prisady atd.). Tedy, co se tyce samotnych vlastnosti mazaciho filmu, jsou tyto nove eko oleje spis o neco horsi, nez oleje ekologii jeste nepolibene.

Pouzity Shell Helix Ultra profesional AF 5W-30 je olej ACEA A5/B5 se snizenou HTHS viskozitou. Vyrobce jej sice do motoru urcite pripousti, ale predpokladam, ze bude povolovat i oleje s "normalni" hths viskozitou specifikace A3/B3, na rocni km prubeh to vyjde (predpokladam - chce to urcite overit v manualu! Konkretni auto/motor neznam). Tyto jsou jeste z doby, kdy slo u oleje hlavne o mazaci a cistici vlastnosti, budou za lepsi cenu a za me udelaji v danem motoru spis lepsi sluzbu. Znacka jakakoliv normalni, viskozita treba 5(0)W/40(30) , chce to ale urcite zkonzultovat manual, co si o tom mysli vyrobce a zejmena tim se ridit.
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od slabostka »

... moderné oleje - aj keď neviem čo to presne je kedže vývoj ide všade kontinuálne dopredu, fungujú rovnako dobre ako tie "staré" - olejári dostali zadanie od výrobcov motorov a splnili ho - moderné oleje mažú čistia rovnako dobre ak nie lepšie ako tie staré.... ako príklad jeden testík z českej kotliny kde do testu myslím 5W30? strčili 0W16 zrejme pre pobavenie a ona mazala najlepšie :D/
Lejte tam čo výrobca doporučuje a adekvátne si nastavte výmenný inerval - 15 000km asi nebude pre každého.
Málokto si dosral motor "moderným" olejom ale nevhodným intervalom takých bude na tisíce. Po vyčerpaní aditív olej stále dobre maže ale už nedrží sadze v dispergovanom stave - častice sa zhlukujú a lepia sa na krúžky, zanášajú zdvihátka. A v čase sa pripečená vrstva stále zväčšuje. Zdvihátka sa zasekávajú a krúžky prestanú stierať. pripečené sadze - karbon už nejde ľahko odstrániť.
Rozhodne čo platí pri nafte nebude rovnako platiť pri benzíne - skrz iné teploty v motore....

Pán zo zadania sa dobre zamýšľa hlavne ak si chce auto nechať ešte 150 000km a nechce dolievať 1l oleja na interval.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
saurus
*
Příspěvky: 13
Registrován: 11 říj 2013, 16:54

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od saurus »

devotional píše: 05 čer 2023, 22:22
saurus píše: 01 čer 2023, 13:22 Pýtam sa na to práve pre to, že začína byť už väčší hluk od zdvíhatiek, avšak ešte to nie je na nejakú servisnú výmenu, tak som chcel vedieť, či na to nebude mať pozitívny vplyv práve viskóznejší olej.
hluk pri studenom motore sposobuje práve viskozita oleja, fakt ti to nič nežerie?
Od poslednej výmeny, čo bolo cca 12000 km som olej nedolieval, hladina je stále rovnaká.
Hyundai i30 1.4, 73kW 2013
devotional
**
Příspěvky: 225
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: zmena špecifikácie oleja na 10 ročnom aute

Příspěvek od devotional »

zostal by som u toho čo tam je teraz..
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“