Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 138
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od cestovatelcasem »

patriknet píše: 08 čer 2023, 13:15 @cestovatelcasem s tim chiptuningem - nebude to nejak tak, ze si "jenom" vytahnou nejakou tu "mapu", tu upravi (nebo maji pripravenou upravenou) a nahraji ji zpatky. Tj nemeni cely SW, co? Tj. asi nemusi mit vsechny mozne verze vsech aut to dokazou upravit. Nevim jak to pak je s nejakym "vypnutim" nejake funkce (napr EGR) to uz asi bude slozitejsi, ale mozna existuji najeke nastroje, ktere dokazou vytahnout aktualni SW, zmodifikovat v v nejake uzitavetelsky privetive forme co potrebuji a nahrat to zpatky.
Ano, zní to pravděpodobněji :D Chystám se na to do cca 2let u i20 i i30. Pokud se mně od nich podaří zjistit něco víc, dám vědět (ale pochybuju o tom, že by se s tím chtěli dobrovolně svěřovat...).
Reklama
 

Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Ja jsem tam volal, ale osobne jsem byl dost zklamanej. Slecna na infolince vi prd, s tehcnikem mluvit mozne neni.... prislo mi to teda dost amaterske.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Docetle jsem se ze: "Dalším příznakem selhání snímače teploty výfukových plynů jsou zbytečné regenerace DPF. To je způsobeno tím, že ECU pracuje, jako by byl motor silně namáhán."

Ti kdo mate Torque nebo neco podobneho, jake prosim hodnoty teploty vyfukovych plynu mate? Napr. zahraty motor ale volnobeh (bez zateze) a napr. ustalena rychlost 90km/h a nebo rychla jizda podalnici (130+ )?

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Priklad, jak by to asi mohlo byt (nevim nakolik odpovida realite a nasim motorum).
Přílohy
engload.JPG
engload.JPG (35.47 KiB) Zobrazeno 771 x

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

a nebo:
Přílohy
egt.JPG
egt.JPG (59.41 KiB) Zobrazeno 768 x

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Patriknet: Zkus vyměnit a dej vědět.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

to teda je ale rada

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Neber to ve zlém, ale co jsi čekal? Že nadšeně půjdu cestou pokus - omyl a budu zkoušet měnit vše, co vyměnit lze? Nejen já, myšleno obecně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Cekal jsem treba, ze napise nekdo kdo vi jake jsou spravne hodnoty teploty vyfukovych plynu, nebo nekdo kdo ma OBD a aplikaci, napise jak to ma on. To by mi prislo uzitecne.

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Pro Beriho: DPF tlak mam v TorquePro tady (DPFB1DP - DPF Bank1 Differential Pressure):
Jednotky jsou spatne, neni to kpa, aby to bylo hpa tak je potrba vynasobit x10.

Obrázek

Aktualne probiha regenerace, takze teplota v DPF 649 a diff tlak trochu vyssi.
Po vypaleni mam hodnoty cca 3hpa, vypalovani zacne kdyz tlak (na volnobeh, motor zahraty) dosahuje hodnot kolem 15hpa. Co je relativne brzy, v lete po ujeti cca 50-70km.
Přílohy
torque.JPG
torque.JPG (112.52 KiB) Zobrazeno 592 x

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
t.barancik
*
Příspěvky: 27
Registrován: 29 pro 2022, 16:43

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od t.barancik »

@Beri
Mám to podobně, v létě mnohem kratší interval regenerace než v zimě.
Dotazoval jsem se u zastoupení Hyundai, zda je toto chování normální,začalo to po poslední aktualizaci SW v servisu.
Dle zastoupení právě nový SW eliminuje ředění oleje naftou a pokud v servisu nebyla nalezena žádná závada na DPF či motoru ,vše je v pořádku,SW si vše řídí sám,v servisu nic nenašli,snímače fungují jak mají a stejně jako u Beriho je jen zvýšená spotřeba díky častějším regeneracím,i když se mi zdá,že teď při regeneraci není tak vysoká jako dříve, i s regenerací je spotřeba kolem 5.5 -6 L.
Možná díky vyšším teplotám může motor snadněji dosáhnout teplot pro regeneraci a tak dávkuje bohatší směs pro lepší emise dusíku,rychleji se zaplní filtr a jsou častější regenerace. V zimě jsem vypozoroval,že když jsou teploty nad 4 stupně, interval regenerací se zkrátí,pod 4 stupně se interval prodlužuje
Burža
**
Příspěvky: 174
Registrován: 08 srp 2005, 21:22
Bydliště: Zlín

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Burža »

Pročetl jsem si toto téma a měl bych zde pár dotazů na zdejší odborníky:
1. DPF Hyundai Tucson 1,6 CRDI s AdBlue (2021)
Přikládám graf z diagnostiky - co znamená žlutá křivka - stav odsíření absorbéru NOx? Regenerace DPF probíhala dle modré křivky. V průběhu spalování sazí se regenerují i nějaké usazeniny sirných sloučenin?
Dále nevím, co znamená zelená křivka NOx absorber regen status?

2 DPF KIA Sportage 2,0 CRDi bez AdBlue
V diagnostice je krome DPF Soot mass v gramech ještě položka DPF sulphur total mass v mg - ukazuje mi to cca 300 mg - netušíte co to je?
Přílohy
DPF regenerace Tucson.jpg
DPF regenerace Tucson.jpg (68.67 KiB) Zobrazeno 433 x
Accent 1,3 63kw 2004
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Ahoj, neznam tu diagnostiku co pouzivas, takze ti neporadim s vysvetlenim. Ale obecne, co ja vim, tak se vypaluji jen "saze" a to co nejde vypalit jsou prave nejake ty sulfaty (sira), ktera se asi teda najak pripeka na steny DPF a casem ho uplne ucpe. Proto se pozuivaji oleje a nafta s min. mnozstvim siry.

Jak casto ti to vypaluje? Ty tam uz mas AdBlue,co? S tim motorem bys nemel mit takove problemy jak tady rozebirame (prillis casta regenerace).

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Burža
**
Příspěvky: 174
Registrován: 08 srp 2005, 21:22
Bydliště: Zlín

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Burža »

Ahoj, používám CAR SCANER. Při vypalování se snižuje jak hodnota total sulphur mass, tak soot mass - viz. obrázek. Mám dvoulitr bez AdBlue. Poslední dobou to vypaluje po cca 200 km, jednou dokonce po 120 km. Spíše mne štve to občasné rozsvícení kontrolky "Zkontrolujte výfukový systém" (cca jednou za nádrž) - co to tak zatím sleduji, tak mám podezření, že se kontrolka rozsvítí, jakmile mi diferenciální tlak přeleze skokově přes 300 hPa. Ještě si to musím potvrdit.
Zajímalo by mne, jak DPF určuje kolik má sazí a síry? Předpokládám, že zaplněnost sazemi z diferenciálního tlaku, ale z čeho počítá nespálený obsah? Soot se nuluje, ale sulphur mass se jen sníží, pokaždé jinak.

S Adble mám druhý vůz Tucson 1,6 CRDi, ten se zatím chová ok. V diagnostice je vidět, že to vypalování funguje trochu jinak.
Vypalování.jpg
Vypalování.jpg (66.36 KiB) Zobrazeno 221 x
Accent 1,3 63kw 2004
Uživatelský avatar
patriknet
***
Příspěvky: 682
Registrován: 11 zář 2015, 15:23
Bydliště: Praha

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od patriknet »

Bohuzel netusim z ceho sulphur mass pocita. No podle mne nic jineho auto nezna, nez diferencni tlak. Mozna to je jen nejaka kalkulovana hodnota, mozna vi jaky diff. tlak ma po vypaleni a jaky by mel byt kdyz bylo DPF nove a z toho usuzuje ze to co vypaleni zustalo je ten ta nespalitelna slozka tj. sulphur mass.

btw: co presne ti to hodi za hlasku - znas kod chyby? Co pak udelas aby to zmizelo? Zajimao by mne pri cca jake hodnote diff tlaku (zahraty motor, volnobeh) se ti inicializuje vypaleni DPF? To co je v tom grafu co jsi prilozil tak to jakoze odpovida hodnote diff tlaku pri volnobehu?

=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“