Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Maras »

Bohužel nejsem věštec. Jako asi takhle. Nejjistější je motor rovnou rozebrat a vše pořešit a bude klid na zbytek životnosti auta s podmínkou častých výměn kvalitního oleje každých klidně 10 tisíc km, motor pravidelně se nebát vytáčet k omezovači, stačí rozjet, dát za dvě a točit, pak tři a vytočit, třeba jen na krátkém úseku. Nemusí to být při každé jízdě, ale tak jednou dvakrát týdně. Tohle je takzvaná italská údržba, kdy se vypalují saze v otáčkách a motor si bude i držet výkonnost. Podmínkou je rovněž používat aditiva, třeba VIF s každým tankováním a dávkovat více než doporučené minimum. K tomu postačí kupovat obyčejný benzín bez aditiv. No a dekarbonizace vodíkem, tu jako prevenci bych dělal každých 70 tisíc km povinně u všech přímovstřikových motorů. Ono to zase není takový ranec.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7919
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Mexican »

to je fakt, ze tych cca 3000kc za dekarbonizaciu raz za cca 75000km nie je nijak velka investicia
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

Áno,

Otázka je, či to má ešte zmysel, keď už nejaká spotreba oleja je, povedzme 0.2- 0.3l/1000km
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7919
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Mexican »

co by za spotrebu dva deci oleja na 1000km dali taki Alfisti :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od motorol »

Z pohledu matematiky vychazi lepe dekarbonizace jednou za 75 tis km než aditiva a “lepsi” benzin. Jen je otazka jak se pozná, ze delarbonizace neco udělala a jak případně reklamovat, když se efekt snížení spotřeby oleje nedostavi.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
slabostka
*****
Příspěvky: 1731
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Mexican píše: 10 srp 2023, 06:16 co by za spotrebu dva deci oleja na 1000km dali taki Alfisti :-)
- lenze tam je to od nova a bezny charakter motora nie zapecene kruzky ci vydrate valce.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
slabostka
*****
Příspěvky: 1731
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

motorol píše: 10 srp 2023, 07:39 Z pohledu matematiky vychazi lepe dekarbonizace jednou za 75 tis km než aditiva a “lepsi” benzin. Jen je otazka jak se pozná, ze delarbonizace neco udělala a jak případně reklamovat, když se efekt snížení spotřeby oleje nedostavi.
- tak rad by som videl nejaku fintu ako uvolnit speceny karbon v drazkach a skontrolovat steny valcov nejakym Vodikom 🤪
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Mi.Ha.
**
Příspěvky: 307
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Mi.Ha. »

Mexican píše: 10 srp 2023, 06:16 co by za spotrebu dva deci oleja na 1000km dali taki Alfisti :-)
Asi jsi nikdy novou Alfu nevlastnil,že?
Vše je o tom,že velká většina majitelů ji měla jako jetou z venku. A nikdo neví jak se k tomu původní majitel choval.
Takový koncern uváděl u některých motoru až 0,7 na 1000km.
Tommy123az
Příspěvky: 8
Registrován: 06 srp 2023, 09:33

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tommy123az »

Maras píše: 09 srp 2023, 19:08 Bohužel nejsem věštec. Jako asi takhle. Nejjistější je motor rovnou rozebrat a vše pořešit a bude klid na zbytek životnosti auta s podmínkou častých výměn kvalitního oleje každých klidně 10 tisíc km, motor pravidelně se nebát vytáčet k omezovači, stačí rozjet, dát za dvě a točit, pak tři a vytočit, třeba jen na krátkém úseku. Nemusí to být při každé jízdě, ale tak jednou dvakrát týdně. Tohle je takzvaná italská údržba, kdy se vypalují saze v otáčkách a motor si bude i držet výkonnost. Podmínkou je rovněž používat aditiva, třeba VIF s každým tankováním a dávkovat více než doporučené minimum. K tomu postačí kupovat obyčejný benzín bez aditiv. No a dekarbonizace vodíkem, tu jako prevenci bych dělal každých 70 tisíc km povinně u všech přímovstřikových motorů. Ono to zase není takový ranec.
Díky za odpovědi, zní to určitě vše rozumně. Asi tu vodíkovou dekarbonizaci zkusím, počítám s tím že to asi problém nevyřeší, na druhou stranu to vyčistí nejenom válce, které by asi řešil servis při rozmontování. Tj. neuškodí to a třeba to pomůže ostatním částem motoru.

Po dekarbonizaci doplním olej a budu sledovat za jak dlouho bude v půlce měrky (tj. za kolik km to sežere cca. 0.5l oleje), když to bude pod 1l/3000km nechám to rozdělat, pokud 1l/10 000km nechám být. Doufám že to nebude nějak mezi :lol:
slabostka
*****
Příspěvky: 1731
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Vyhodene peniaze....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
kolecko
**
Příspěvky: 177
Registrován: 16 led 2014, 22:57
Bydliště: Hodonín

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od kolecko »

Tommy123az píše: 09 srp 2023, 18:46 Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Já dělal dekarbonizaci vodíkem 2 roky po sobě a výsledek nula. Olej žere, žere a žere...
Jediné co asi pomůže bude rozebrat motor.
Hyundai ix35 1,6 GDI Style r.v.2014
Renault Megane Scenic 1,6 16V r.v.1999
Renault 19 1,7i r.v.1989
Škoda 120L
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

Koľko oleja a po akých celkových km motora?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
tempest
**
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od tempest »

kolecko píše: 12 srp 2023, 18:16
Tommy123az píše: 09 srp 2023, 18:46 Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Já dělal dekarbonizaci vodíkem 2 roky po sobě a výsledek nula. Olej žere, žere a žere...
Jediné co asi pomůže bude rozebrat motor.
Nějaká změna spotřeby benzínu po dekarbonizaci?
slabostka
*****
Příspěvky: 1731
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Vyhodene peniaze..... Rozmyslam preco ludia stale hladaju nieco Ine ked vymenit kruzky je tak bezna oprava.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

asi preto, ze aj s pracou sa vysplha povedzme na 1000 euro. Menit kruzky po radovo 120-180tkm sa mi zda trochu navrat do doby Skody 1xx, kde boli aspon realne opotrebovane.

Okrem toho, tu este nikto nedal fotky, z robobraneho motoru so stavom tych (stieracich) kruzkov, tak to asi nikto nechce pitvat ako prvy.
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“