EGR ventil

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Mi.Ha.
**
Příspěvky: 300
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mi.Ha. »

Axel
Pokud jsi byl někdy pod autem ,tak snad víš.
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Dá sa k tomu asi odspodu.. aspoň pri predokolke...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: EGR ventil

Příspěvek od Axel.Foley »

Mi.Ha. píše: 04 črc 2023, 21:14 Axel
Pokud jsi byl někdy pod autem ,tak snad víš.
Ptal jsem se na tenhle konkrétní motor v kombinaci s tímto autem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
casco
**
Příspěvky: 247
Registrován: 26 dub 2021, 20:10

Re: EGR ventil

Příspěvek od casco »

slabostka píše: 30 čer 2023, 11:02 A co ti v servise povedali? Eco rezim bude asi fajn vec na recirkulaciu spalin.... ale kludne je ten ventil konstrukcne nedotiahnuty....
Tak v servise potvrdili, ze tam uz davaju pri vymene konstrukcne novy typ EGR-ka ... Tak snad uz mame(komu to vymenia) na dlhsie pokoj ...
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
Mi.Ha.
**
Příspěvky: 300
Registrován: 18 led 2022, 23:40

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mi.Ha. »

Tady mají nafocen ze všech stran.
https://www.ekodily.cz/e-shop/1600317-c ... 400-2m400/
RADOHUDEC
Příspěvky: 3
Registrován: 15 srp 2023, 12:51

Re: EGR ventil

Příspěvek od RADOHUDEC »

Ja mam sice i30 s 1.5t gdi ale po 20 000 kontrolka motora, vymena egr. Technik vravel ze zakarbonovany. Do benzinu pridavam aj vif takze evidentne nepomohol. Co som sa s bim bavil tak ze na dvore im stoja dalsie 3 priamovstreky s tou istou chybou.
druidcz
*
Příspěvky: 24
Registrován: 24 kvě 2021, 11:05

Re: EGR ventil

Příspěvek od druidcz »

20 000 najeto a už taky měsíc čekám na nový EGR
Tucson NX4e Hybrid 4x4 Style Premium
i30 1.6 GDI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Ten EGR ventil musí byť zakarbónovaný logicky a z princípu. Spaliny totiž odoberá ešte pred filtrom GPF...na výstupe z katalyzátora... a to výrazne neovplyvní žiadne aditívum, keďže sú to sadze, ako prirodzený výsledok spaľovania vo valcoch..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: EGR ventil

Příspěvek od Axel.Foley »

:shock:
Jak s těmi auty, chlapi, kua, jezdíte? EGR nemůže být zakarbonovaný po 20 000 km :!:
:shock:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
RADOHUDEC
Příspěvky: 3
Registrován: 15 srp 2023, 12:51

Re: EGR ventil

Příspěvek od RADOHUDEC »

Ja jazdim skorej sportovejsie, ziadne podtacanie. Obcas sa pozrie motor aj na obmedzovac tak neviem. Asi udelali soudruzi z NDR niekde chybu
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Mexican »

Axel.Foley píše: 15 srp 2023, 17:47 :shock:
Jak s těmi auty, chlapi, kua, jezdíte? EGR nemůže být zakarbonovaný po 20 000 km :!:
:shock:
uplne normalne..Ale ak ti na 15km u hybrida asi 16x naskoci a zhasne motor a na konci nie je ohriata ani voda ( a to mame vonku 30 stupnov) tak mi je jasne kde bude zakopany pes.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Axel.Foley píše: 15 srp 2023, 17:47 :shock:
Jak s těmi auty, chlapi, kua, jezdíte? EGR nemůže být zakarbonovaný po 20 000 km :!:
:shock:
Ja osobe normálne... do každej nádrže dávam VIF (vzhľadom na moje cesty a ceny na SK je určite 3/4 tankovaní mimo SR.. PL/CZ/SLO/HR.. takže E5 95okt)... za 13,5 mesiaca mám nabehaných takmer 35tkm, takže ak s tým jazdím niečo po meste, tak je to bohato vyvážené dlhými trasami... rádovo stovky km...
EGR išlo na výmenu po 30tkm.... stav EGR som neriešil, auto po oprave mi odovzdával druhý technik... ten od :hyu: bol mimo. Ale ak tvrdil vyššie mechanik, že bolo zakarbónované, tak by som to videl skôr na nasledovné dôvody..
- podcenená konštrukcia pohonu, ktorá si neporadí s trochou karbónu... to, že sa EGR karbónuje je proste fakt a inak to nebude
- z vynútenia normy EURO 6AP nezmyslene prísne rozsahy nameraných hodnôt... takže EGR z pohľadu praktickej prevádzky nič nie je a ešte by 150tkm spravilo, ale RJ to už proste musí vadiť a musí svietiť chybu....

holt ani jedno dobré a ani druhé... ](*,) ... aj keď ten bod 2 by bol horší... pretože bod 1 sa dá konštrukčne ešte riešiť...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: EGR ventil

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 15 srp 2023, 19:52 uplne normalne..Ale ak ti na 15km u hybrida asi 16x naskoci a zhasne motor a na konci nie je ohriata ani voda ( a to mame vonku 30 stupnov) tak mi je jasne kde bude zakopany pes.
To je holt to, čo som napísal už X krát... HEV/PHEV :hyu: /Kia je holt všetko iné len nie dlhodobo udržateľné technické riešenie (priamy vstrek/turbo/zložitá prevodovka/elektro...)...s tým fakt len veľa jazdiť, aby si to v záruke stihlo na seba zarobiť...
.... problémy s EGR aj pri úplne obyčajnej ICE motorizácii moc dobré vyhliadky nedáva....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
casco
**
Příspěvky: 247
Registrován: 26 dub 2021, 20:10

Re: EGR ventil

Příspěvek od casco »

Ja osobne som touto EGR kauzou dost sklamany a fakt som necakal takyto "pruser". O to viac, ze H / KIA garantovala tymto novym typom/radou motora SmartStream vyladeny a modernizovany motor. Pevne verim, ze ostatne casti a suciastky uz budu OK a nebudem musiet bliziac sa k 5tim rokom zaruky uvazovat o predaji tohoto pre mna zatial skveleho auta.
Tucson NX4 1.6 T-GDI, 132kW, Premium, kozeny packet, 4x4, Adapt.Tlmice, logo vo dverach, osvetlenie noh (blue)
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: EGR ventil

Příspěvek od TheFirstman »

Ja se trochu obávám, že problém bude časem i s motorem a to hlavně kvůli CVVD. Proto, kdybych měl tento motor, tak měním olej vždy max při 7500 km, jak už je zmíněno v manuálu (náročnější provoz). EGR se bude během životnosti auta měnit několikrát.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“