Řazení DCT a zvýšení otáček

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Důchodce
Příspěvky: 3
Registrován: 23 pro 2013, 15:37
Kontaktovat uživatele:

Řazení DCT a zvýšení otáček

Příspěvek od Důchodce »

Zdravím všechny,
v návodu k i30 r. v. 2022 se uvádí:
"Při rychlém rozjezdu z nižší rychlosti vozidla se mohou otáčky motoru výrazně zvýšit v důsledku prokluzu spojky, když dvouspojková převodovka volí správný převodový stupeň. Jedná se o normální stav."
(Je to tedy překlad z angličtiny, protože ten český návod je...)
Opravdu to znamená, že spojka může při zrychlování a řazení prokluzovat?
Něco podobného totiž pozoruju, když se na to soustředím. Děje se tak při trochu rychlejším rozjezdu a otáčky se pro řazení (např. z dvojky na trojku) malinko zvýší. Když se rozjíždím pomalu, tak se to neděje a stejně tak se to neděje, když jedu plnej kotel.
Jinak převodovka řadí krásně, žádné cukání, žádné pazvuky, rozjezdy jsou úplně hladké.
Díky za každý názor.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Řazení DCT a zvýšení otáček

Příspěvek od Vysous »

A neznamená to, že ti ty spojky nechá DCT prokluzovat naschvál, aby to necukalo?
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Řazení DCT a zvýšení otáček

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jednak aby to necukalo a taky proto, aby rozvody nedostaly při kombinaci vysokých otáček a okamžitého sepnutí spojek "ránu".
Když se chceš s manuálem rozjet dynamicky a předtočíš motor, tak taky nepustíš spojku na dobytka do záběru, ale necháš jí klouznout, aby byl rozjezd co nejplynulejší...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Důchodce
Příspěvky: 3
Registrován: 23 pro 2013, 15:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení DCT a zvýšení otáček

Příspěvek od Důchodce »

Vysous píše: 22 lis 2023, 09:52 A neznamená to, že ti ty spojky nechá DCT prokluzovat naschvál, aby to necukalo?
No, připadá mi to tak a i v tom návodu to tak píšou. Je to ale můj první automat, takže úplně nevím.
Fry
*
Příspěvky: 83
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Řazení DCT a zvýšení otáček

Příspěvek od Fry »

stalo sa mi niečo podobné 2x, vždy som sa pohýnal z vedľajšej cesty na hlavnú v hustej premávke, takže som pridal, otáčky vyleteli na hodnotu 5-6tis, motor hučal, až potom to preradilo do dvojky, či preklzovala spojka nemám šancu potvrdiť, či to spĺňa definíciu popisu neviem
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Důchodce
Příspěvky: 3
Registrován: 23 pro 2013, 15:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení DCT a zvýšení otáček

Příspěvek od Důchodce »

Fry píše: 22 lis 2023, 16:28 stalo sa mi niečo podobné 2x, vždy som sa pohýnal z vedľajšej cesty na hlavnú v hustej premávke, takže som pridal, otáčky vyleteli na hodnotu 5-6tis, motor hučal, až potom to preradilo do dvojky, či preklzovala spojka nemám šancu potvrdiť, či to spĺňa definíciu popisu neviem
Díky za reakci, ale takové chování jsem nemyslel. Mně se děje to, že když řadím pod větším plynem, otáčky při řazení malinko "povyskočí", než se zařadí vyšší rychlost.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“