odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

čistě náhodou jsem zjistil, že odemčené auto má velikou spotřebu energie - vybíjí 5-10% baterky za hodinu :shock:
samozřejmě s vypnutým vnějším osvětlením, uvnitř LED jsem taky raději vypnul, a mám tam teda ještě plašič kun, kamerku a BM6 právě na měření aku. Klíč není v zapalování, takže neběží třeba klima apod.
Zamčené auto, byť i s otevřeným kufrem nežere skoro nic. Vidět je to i na napětí aku, kdy po uzamčení napětí stoupne o cca 0.05V. Na to že si člověk nemůže pustit ani rádio je to docela úlet. Máte s tím zkušenosti? Co :hyu: může dělat že tak žere resp. co je potřeba deaktivovat?
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Reklama
 

zopper
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od zopper »

Jak dlouho jsi to meril? Deje se to jen treba hodinu po posledni aktivite (manipulace s dverma atd), nebo i druhy den? Deaktivovat asi nepujde nic, leda pojistkou. Ony vsechny ty krabicky jako bluelink, displej ukazujici otevrene dvere i u vypnuteho auta, atd, neco zerou. A neni to jen Hyundai, tohle v nejake mire delaji i jine znacky.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od rs0158 »

Odemknuté auto (bez klíčku v zapalování ) toho nechá dost pod napětím
např. zásuvky 12V , napájení do vnitřních světel ( možno zapnout spínačem na světlech )...
ale vybíjení baterky 5-10% za hodinu je strašně moc, to odpovídá odběru 3-6A ( 35-70W )
plašič kun nebere skoro nic,
rozsvícená vnitřní světla bys viděl ( v kufru? )
kamera bere do 5W
já auto zamykám ( právě kvůli kameře, kterou mám zapojenu na vnitřní světla )
a mám odpojený konektor z mínus baterky ( viz inteligentní nabíjení...)
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

jestli tu neprijde nejaky tip tak detaily budu muset zkoumat doma po dovolene s multimetrem a mozna dat na nejakou pojistku vypinac
prikladam 2 obrazky - stavu nabiti a napeti, kde je videt

00:00 - 08:15 .. zamceno, bezi kamerka + plasic + BM6 + uniqua sledovac
jizda
10:30 - 15:30 .. zamceno, bezi kamerka + plasic + BM6 + uniqua sledovac
jizda
19:30 - 21:00 .. odemceno, obcas otevrene dvere, vnejsi i vnitrni svetla vypnuta
21:00 - 00:00 .. uzamceno, otevreny kufr, kamerka vypnuta, plasic + BM6 + uniqua sledovac bezi
22:30 - uyamcece vozidlo opusteno

kamerka jak rikas je do 5W (zere urcite mene .. mam zapnuty rezim zaznamu jen pri zmene obrazu) .. je to znat a videt na tech prvnich 8 hodinach
propad 10:30-15:30 je prudsi protoze se asi menil obraz a kamerka nahravala. Pokud ji vypnu tak je linka hodne plocha.
To co tam uzira energii musi mit spotrebu opravdu vysokou tj min. 2x vyssi nez kamerka.
A pozamceni ve 22:30 dokoknce napeti na aku stroup

v kufru mam na osvetleni taky dobastlene vypinace a navic LED zere prd

inteligentni dobijeni mam tam mas odpojene
Screenshot_20230817_222043.jpg
Screenshot_20230817_222043.jpg (101.67 KiB) Zobrazeno 1096 x
Screenshot_20230817_222541.jpg
Screenshot_20230817_222541.jpg (110.83 KiB) Zobrazeno 1096 x
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

tak zmereny pojistky v aute .. a vitezem se tava pojistka MULTIMEDIA :-/ mereny mV na obou kontaktech pojistky, hodnoty se asi budou odvijet od vnitrniho odporu multimetru, ale orientacne celkove 0.2 na interier svetle (vypnute), 0.4 na MEMORY a 7.4 na MULTIMEDIA. Po uzamceni MULTIMEDIA padaji k 0.
Hodnota 7.4 mV sama o sobe nic nerika ale pomerem je to az 2x vic nez komplet svitici interier.

Samozrejme sem zkusil kolik zere zapnute radio a hodnota se zvysila na 8.5 mV takze vicemene rozdil sviticiho displeje.

WTF .. proc se krmi radio naplno, kdyz si ho nemuzu ani zapnout bez otocni klicku :( a pokud ho necham zapnute tak samo krici ze se vybiji akumulator ](*,) prosel sem i nastaveni radia kde je volba zda vypinat radio po vytazeni klicku/zamceni vozu nebo tak neco a ano radio hrat prestane, nicmene sporeba furt stejna.

Muze to pls nekdo zmerit u sebe? staci multimetr do polohy mereni stejnosernych mV a zmerit kontakt 15A modrou pojistku pod volantem (1. sloupec, 6. vrchu). A orientacne zapnute a vypnute vnitrni osvetleni (2. sloupec 4. radek). Na mereni se pojistka nevytahuje, meri se to na tech dvou kovovych ploskach dane pojistky. dik

mam teda 10.25" radio, je mozne za 8" to ma cele jinak
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

dnes zmeren jiny kousek i30 s 8" a papkal stejne :( bohuzel to neni vypovidajici, protoze by bylo lepsi to merit treba po pul hodine (je mozne ze by se po case treba uspal) a na to nebyl dostatek casu

jinak tedy dle ocekavani pojistka MULTIMEDIA je infotainment a ti kdo maji bluelink tak jejim odpojenim se tez odpoji i tato vzdalena komunikace, protoze je BL na stejnem okruhu resp asi soucast samotneho radia
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od Pjotr1 »

Promiň, ale jestli jsem to pochopil správně, tak jsi voltmetrem měřil úbytek napětí na zastrčených pojistkách ? Pokud ano tak je to nic neříkající číslo a nedá se ani porovnat s naměřenou hodnotou na vedlejší pojistce. Hraje tam hodně proměnných (odpor přechodu na kontaktech pojistek, zatížitelnost té pojistky, protékající proud, ...)
Pokud chceš měřit odběr tak musíš měřit proud (ampéry) např. tak že vyndáš pojistku a místo ní na kontakty zapojíš ampérmetr. Pak se dá usoudit, zda je to hodně nebo málo, případně za jak dlouho ti to vycucne akumulátor.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

pochopil jsi to spravne, ale neni to uplne mimo misu a to cislo ma svou reprezentaci .. hledej "voltage drop fuse chart" a vypadne ti treba neco takovyho
https://caravanchronicles.files.wordpre ... -table.pdf

neni to zcela presna metoda protoze ty tabulky jsou na "standardni" pojistky a ne na micro2 co mame v hyundai
nicmene ikdyby to bylo 10% tak je to v praktickem zivote celkem jedno pokud se tu bavime o amperech misto miliamper resp desitek miliamper ktere jsou v nejakem standby rezimu auta v poradku

a ze nejde o drobnou spotrebu vim prave z grafu BM6 .. zamcene vs odemcene auto je obrovsky rozdil, rekl bych ze se tu radove bavime o dnech oproti hodinam nez bude baterka KO
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od Pjotr1 »

No to koukám co se na netu všechno nenajde.
Opravdu to nebude přesné a upřímně toto nejde ani nazývat měřením. Nejde to použít ani pro porovnání dvou sousedních pojistek resp. úbytku napětí na nich.
Každá pojistka bude mít jiný přechodový odpor mezi drátkem a kontakty na pojistce. Toto bude různé pro různé výrobní série, různé výrobce. Z tvého měření bys musel dohledávat v tabulce pro různé výkony pojistek. Dokonce je tam graf jak se to mění v čase, to už vůbec nevím jak bys zohlednil. Bude i různý odpor mezi pojistkou a kontakty v pojistkové skříňce. Tolik neznámých nejde v měření zohlednit.
Jediné přesné měření je : vytáhni pojistku a místo ní změř proud procházející mezi kontakty.
Moje zkušenost s odběrem odemčeného vs zamčeného auta je že se skoro neliší a to je na 3 autech (Hyundai, Honda, Nissan). Na všech ať byly zamčený nebo odemčený nebyl problém je nechat stát (bez nabíjení nebo ježdění) do jednoho měsíce. Dva měsíce už začínal být problém startovat a po třech měsících už začal být akumulátor nevratně poškozený (šel nabít ale měl menší kapacitu). Po půl roce už aku nešel ani nabít.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

bádání pokračuje - a zde jsou závěry:

- infotainment je svázaný s palubním displejem resp. se řídící jednotkou co sleduje otevření/zavření dveří
- otevření/zavření jakýchkoliv dveří/kufru "probere systém" .. a zjednodušeně je spotřeba 1.6A po dobu 3 minut až max 20 minut

pro následující situace platí scénář 3 minuty spotřeba 1.65 A, po té zhasne displej před volantem:
- odemču auto a neotevřu dveře (po 30s se auto zamče samo)
- odemču auto, otevřu dveře, zavřu dveře
- odemču auto, otevřu dveře, zavřu dveře, zamknu
- otevřu dveře a zavřu všechny dveře i kufr
- otevřu kufr a zavřu všechny dveře i kufr
- kontaktování auta přes BlueLink

pro následující situaci platí scénář 20 minut 1.65A, po té zhasne displej před volantem:
- otevřu dveře a nechám je otevřené
- otevřu kufr a nechám ho otevřený
- otevřít kufr a zamčít (myslel sem že zamčení proces zkrátí ale nikoli)
- POZOR otevřu/zavřu dveře a počítadlo 20 min se restartuje

poněkud směšný je fakt že pokud otočím klíčkem tj. se zapne rádio tak je spotřeba 1.75A na min hlasitost a s rostoucí hlasitostí se dostane na 2.5A resp asi i výše ale nechtěl sem to osolit na max .. tedy nechápu že si nemohu pustit autorádio pokud žere opravdu jen nepatrně více než otevření dveří + 3/20 minut odpočet

proto platí že pokud chci běhat kolem auta např úklid/mytí/větrání/kemping je lepší jednorázově vše otevřít než otevírat a zavírat dveře, samozřejmě případně vypnout osvětlení interiéru (každá 1 žárovka bere cca 0.7A, při náhradě hodně svítící 16x3030 bere každá 0.3A, při náhradě za COB s nižším jasem ač vyšším než původní žárovka potom každá jen 0.08A .. tj 10x méně). Pokud započítáte i kufr tak si vše vynásobte 5ti a bavíme se o 3,5A resp 0.4A u COB .. výměna je tedy docela podstatná

pokud interier zhasnu (mám dodatečný vypínač i pro kufr) tak prostým výpočtem 70Ah akumulátor / 1.6A spotřeba = 43 hodin co by měla baterie dát s manipulacemi dveří, reálně lze uvažovat polovinu tj cca 1 den (baterka 100% nikdy nemá a posledních 25% je zoufalé minimum).

BM6 mi ukazuje u stavu nabití "SoC" po hodině bádání pokles o 25%, tj bych si mohl hrát 2-3 hodiny max než nenastartuju .. a buď SoC měří resp počítá špatně nebo akumulátor v bídném stavu od výroby :( .. to budu muset ještě dořešit

jak budu mít chvíli položím dotaz na Hyundai, že v rámci záchrany planety nerozumím intervalu 20ti minut kdy infotainment žere jak kráva a přitom si při takové spotřebě nemohu pustit rádio bez otočení klíčku
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 106
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od PomalyPredek »

Take jsem se tim pred nejakou dobou zabyval. Meril jsem u nezamceneho auta se zavrenymi dvermi odber klestovym ampermetrem. Prekvapilo me, ze odber neni konstatntni, ale velmi kolisa, a to nespojite, po skocich. Chvili je odber 2.1 A, pak 0.9 A, potom zase treba 1.4 A. Jelikoz mam pouze obycejny ampermetr, bez moznosti zaznamu, prestalo me to po nekolika hodinach bavit. Ted jsem rad, ze se s tim zabyva i nekdo jiny. Zkusim sehnat zaznamovy merak a vratim se k tomu.
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

jestli si meril celkovy odber auta, tak ti to mohlo lehce rozhazovat spinani plasice kun, alarm atd a jen se ti to na tom klestaku projevilo divce vic - protoze neni mozny skok o 1A

spotreba infotainmentu alias pojistky multimedia s multimetrem moc neskakala - koukal na nej celou dobu a bylo to spis po urcitych schodech, resp prvni minuta byla vzdy vic, treba 1.7A, pak to kleslo na 1.6A a tesne pred koncem 0.17A (mozna uz chipl infotainment ale jeste jela palubka), nicmene mezi tim se to nehybalo o vic nez nepresnost multimetru (mereno klasicky nikoli klestema okolo)

ZAPOMNEL SEM UVEST PODSTATNY ZAVER - POKUD SVITI NA PALUBNIM DISPLEJI AUTICKO S OTEVRENYMA DVERMA - TAK TO VZDY ZERE HODNE

samozrejme je mozne ze v tu dobu zere i neco jineho - jako ridici jednotka co hlida otevreni dveri apod, ale to jsem po predchozim zjednodusenym merenim nehodlal zkoumat, kdyz jako jednoznacny problem o rad s jinou spotrebou je za pojistkou multimedia
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Fry
*
Příspěvky: 84
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od Fry »

teraz neviem či sa mám báť, že ráno nenaštartujem ale doma nikdy auto nezamykám, veď načo ale ak mi to má cucať batériu tak to ho radšej zamykať budem.

akurát nechápem tomu svietiacemu autícku na palubke, po zatvorení dverí svieti max. pár sekúnd, nie 3 minúty ako som sa dočítal vyššie
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 377
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od mozecek »

sorry za chybny nadpis - "nezamcene auto" byla prvotni domnenka, ale ted jiz vim ze spravne melo byt "otevrene dvere", tedy zamykat nemusis :)

psal jsem "svitici auticko s otevrenyma dverma" .. no proste jakekoli otevrene dvere ti ten displej roznou a pokud je nechas trvale otevrene tak displej zhasne az po 20ti minutach soucasne s uspanim vseho co na te pojistce multimedia visi, pokud dvere zavres tak auticko zhasne driv a uspi se to za 3 minuty - coz mi prijde taky zbytecny ale neni to az tak velky problem

to nejhorsi ceho je treba se vyvarovat je opakovane otvirani nebo zavirani dveri - at uz nejake uklizeni / myti / lesteni / kempovani / nerozvazne nakladani pred dovolenou - pokud budes dvere/kufr otvirat a nechavat otevrene/privrene kazdych 20 minut tak ti to bude zrat nonstop 1.6A + pripadne osvetleni interieru
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Fry
*
Příspěvky: 84
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: odemčené auto = rychlé vybíjení akumulátoru

Příspěvek od Fry »

Aha tak takto je to, diky za objasnenie ;-)
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“