pokec.............

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Matrix44
**
Příspěvky: 290
Registrován: 01 led 2009, 14:59
Bydliště: Košice

Re: pokec.............

Příspěvek od Matrix44 »

Zákaz oprav aut starších 15 let!

Evropská komise zvažuje směrnici, která by zakázala opravy automobilů starších 15 let v případech, kdy by měly náhradní díly vyšší cenu než auto. Směrnice je (zatím) dobrovolná, nicméně lze očekávat, že jakmile bude po volbách, EU se ji pokusí protlačit povinně pro celou EU.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 16V 4WD Premium (01/2009)
Hyundai i30 1.5 DPi Kombi Family + Smart Pack + NAV 10,25"(01/2024)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2764
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: pokec.............

Příspěvek od Espero »

To je nějak na palici, spíše by měla zajistit, aby ceny náhradních dílů vyšší než cena auta.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2044
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: pokec.............

Příspěvek od milosh »

To mi asi staci https://www.nfnz.cz/konspiracni-server-cz-24-news/

Ale lidi, kteri toto ctou a jeste sdili, budou vsude tvrdit, jak na Ct24, Seznamzpravy a dalsich webech nepisou pravdu ale jen tam je ta jejich pravda.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: pokec.............

Příspěvek od Mexican »

ak by to nebol hoax (co teda je, vid info od Milosha) tak by to bola paradoxne rana pre elektromobilitu ako prasa. Pretoze prave tam tie drahe opravy paradoxne hrozia viac :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2044
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: pokec.............

Příspěvek od milosh »

Text zde zminovany u prispevku od Matrixe jsem zkopiroval a vlozil do Google a sami si udelejte obrazek jake weby tam jsou na prvnich mistech :roll:
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: pokec.............

Příspěvek od JoKo »

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2023PC0451
Článok 3
Vymedzenie pojmov
2. „vozidlo po skončení životnosti“ je vozidlo, ktoré je odpadom v zmysle
vymedzenia v článku 3 bode 1 smernice 2008/98/ES, alebo vozidlá, ktoré sú
podľa kritérií v časti A bodoch 1 a 2 prílohy I neopraviteľné;
priloha I.
PRÍLOHA I

KRITÉRIÁ NA URČENIE TOHO, ČI JE OJAZDENÉ VOZIDLO VOZIDLOM PO SKONČENÍ ŽIVOTNOSTI

ČASŤ A

KRITÉRIÁ NA POSÚDENIE OPRAVITEĽNOSTI VOZIDIEL

1.Vozidlo je technicky neopraviteľné, ak spĺňa jedno alebo viac týchto kritérií:

a)bolo rozrezané na kusy alebo rozobraté;

b)bolo zvarené alebo vyplnené izolačnou penou;

c)úplne zhorelo do stavu, keď je zničený motorový priestor alebo priestor pre cestujúcich;

d)bolo ponorené do vody po úroveň nad prístrojovou doskou;

e)jeden alebo viac nasledujúcich komponentov vozidla nemožno opraviť ani vymeniť:

i)komponenty styku so zemou (napr. pneumatiky a kolesá), odpruženie, riadenie, brzdy a komponenty ich ovládania;

ii)upevnenie a spoje sedadiel;

iii) airbagy, predpínače bezpečnostných pásov, bezpečnostné pásy a ich koncové funkčné komponenty;

iv)rám a podvozok (šasi) vozidla;

f)jeho konštrukčné a bezpečnostné komponenty majú nevratné technické chyby a v dôsledku toho ich nemožno vymeniť, napr. starnutie kovu, viacnásobné praskliny v podkladovom nátere alebo rozsiahla perforačná korózia;

g)jeho oprava si vyžaduje výmenu motora, prevodovky, karosérie alebo zostavy podvozka, ktorou zanikne pôvodná totožnosť vozidla.
bod dva je asi to, na co sa chceli v cz24 odvolat...
2.Vozidlo je ekonomicky neopraviteľné, ak je jeho trhová hodnota nižšia ako náklady na nevyhnutné opravy potrebné na jeho obnovu v Únii do technického stavu, ktorý by postačoval na získanie protokolu o kontrole technického stavu v členskom štáte, v ktorom bolo vozidlo evidované pred opravou.


ak mate niekto aktualnejsi navrh smernice, tak sem s nim. v zneni, ktore som si nasiel sa nic nehovori o veku vozidla



ale este som pri rychlom citani narazil na:
ODDIEL 1
Stav ojazdených vozidiel

Článok 37
Rozlišovanie medzi ojazdenými vozidlami a vozidlami po skončení životnosti

Na účel prevodu vlastníctva ojazdeného vozidla musí byť vlastník vozidla schopný preukázať každej fyzickej alebo právnickej osobe, ktorá má záujem o nadobudnutie vlastníctva k dotknutému vozidlu, alebo príslušným orgánom, že vozidlo nie je vozidlom po skončení životnosti. Pri posudzovaní stavu ojazdeného vozidla vlastník vozidla, iné hospodárske subjekty a príslušné orgány overujú, či sú splnené kritériá stanovené v prílohe I na určenie toho, či nejde o vozidlo po skončení životnosti.

pokracovanie Prilohy 1, cast A
Vozidlo možno považovať za technicky neopraviteľné, ak:
a) bolo ponorené vo vode po úroveň pod prístrojovou doskou a poškodil sa jeho
motor alebo elektrický systém;
b) jeho dvere nie sú k nemu pripojené;
c) palivo alebo pary paliva, ktoré unikli, predstavujú riziko požiaru alebo
výbuchu;
d) plyn, ktorý uniká z jeho systému na skvapalnený plyn, predstavuje riziko
požiaru a výbuchu;
e) jeho prevádzkové kvapaliny (palivo, brzdová kvapalina, nemrznúca kvapalina,
akumulátorová kyselina a chladiaca kvapalina) vytiekli a predstavujú riziko
znečistenia vôd alebo
SK 2 SK
f) jeho komponenty bŕzd a riadenia sú nadmerne opotrebované.
Ak je splnená jedna z uvedených podmienok, musí sa vykonať samostatné technické
posúdenie s cieľom posúdiť, či by bol technický stav vozidla postačujúci na získanie
protokolu o kontrole technického stavu v členskom štáte, v ktorom bolo vozidlo
evidované pred opravou.

a clanok, ktory sa tomu trosku venoval https://automagazin.sk/2023/11/30/navrh ... -do-srotu/


za mna, kedze sa jedna o navrh, tak panikarit netreba, ale treba byt obozretny, ze v akom stave sa schvali a aka bude realita pretavena do praxy, co sa naozaj bude tykat beznych obcanov a co spracovatelov odpadu, vyrobcov....
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: pokec.............

Příspěvek od motorol »

Směrnice je jedna věc, realita často jiná. I kdyby někdo náhodou neco takového schválil, tak kdo bude určovat cenu opravy a kdo cenu auta? Jak asi poresi, ze jednu část opravy udělá Pepa a druhou Franta, obe budou pod tržní cenu, ale dohromady nad… Pokud by neco takového vzniklo, tak je to jen Škoda papíru na kterém je to vytištěné a s realitou se to nepotká vůbec.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: pokec.............

Příspěvek od Minko »

Ono, treba trochu citat s porozumenim. Vymenou motora musi dojst k zaniku totoznosti, teda ja osobne mam za to, ze ak vymenim motor za rovnaky, k zaniku totoznosti nedoslo, identitu vozidla predsa vyjadruje VIN-ko ktore sa na motor nerazi.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: pokec.............

Příspěvek od Boryš »

Takže HOAX. A i v zahraničí ty hoaxy žerou a je třeba proti dezinformacím bojovat. Říká náš hodnotový pan premiér i šéfka EK.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_lobl
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: pokec.............

Příspěvek od oltcitak »

Riešiť dielčie problemy typu, exhalaty, vymenitelny diel, cena dielu a podobne srágory je k ničomu :lol: pre stromy hromada užívateľov nevidi les :lol: vsetko je to len sucast jednej agendy......plebs ma makať az do zdochnutia(dochodok nehrozi), ich drábom je dovolené mať trošku viac a mocipáni zlíznu zbytok produkcie plebsu. Ale vôbec by som sa tým netrápil, Európa je odsúdená na zánik, toto sú len čiastkové akcie k dosiahnutia tohto cieľa. I keď Česi to budu trosku horsie ako zbytok Európy. Karma nepopustí. :-k
PS inac napr. Vo Švajčiarsku ked siahneš zvarackou na nosnu karosériu, tak outomaticky neprejdes stk. Takze treba sledovať celkový zamer a nie dielčie "salamove" problémy. #-o
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1661
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: pokec.............

Příspěvek od milda h »

Pánové, zeptám se trochu mimo téma.
Vzhledem k novému eko-sračkovému benzínu E 10 má vliv, nebo pomůže v použití do sekaček a motorových pil nějakým způsobem stabilizátor paliva (například toto : https://www.mountfield.cz/stabilizator- ... l-1phm9008) Je mi jasné, že pro provoz staršího auta to nebude, náklady na provoz by stouply nehorázně, ale na příležitostné (tak 1× týdně) použití v sekačce a pile by to bylo akceptovatelné.
Dík za názor.
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: pokec.............

Příspěvek od Mexican »

kolko toho benalu rocne v tej sekacke minies? pocitam, ze tak dve bandasky po 5l.

Natankuj 98oktan (E5) alebo Vervu 100 a mas po starostiach)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: pokec.............

Příspěvek od Minko »

milda h píše: 05 úno 2024, 18:27 Pánové, zeptám se trochu mimo téma.
Vzhledem k novému eko-sračkovému benzínu E 10 má vliv, nebo pomůže v použití do sekaček a motorových pil nějakým způsobem stabilizátor paliva (například toto : https://www.mountfield.cz/stabilizator- ... l-1phm9008) Je mi jasné, že pro provoz staršího auta to nebude, náklady na provoz by stouply nehorázně, ale na příležitostné (tak 1× týdně) použití v sekačce a pile by to bylo akceptovatelné.
Dík za názor.
V zivote som nic take nepouzil (ani neplanujem) a bez problemov. Kup si mensiu bandasku aby si mal vzdy cerstvy a bude to v pohode.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1661
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: pokec.............

Příspěvek od milda h »

Mexican píše: 05 úno 2024, 18:42 kolko toho benalu rocne v tej sekacke minies? pocitam, ze tak dve bandasky po 5l.

Natankuj 98oktan (E5) alebo Vervu 100 a mas po starostiach)
Jj tak 10-15 l. Bral jsem to jako alternativu, s tím, že když nevím, jestli to pomůže, tak stejně nepoužiju. Vervu mám v dosahu do 5 km. Alespoň zatím.
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011
Odpovědět

Zpět na „Pokec“