Hyundai i30 po 200 000km

Tato sekce je určena těm, kteří zvažují koupi vozu Hyundai (ne Hyunday).

Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři

Odpovědět
TK1991
Příspěvky: 2
Registrován: 21 úno 2024, 10:13

Hyundai i30 po 200 000km

Příspěvek od TK1991 »

Zdravim. Chcel by som si kupit nieco podobne v tejto cene. Viete mi povedat ako su na tom i30 po 200 000km?
Vymena coho je nutna pri tychto vozidlach pri tychto kilometroch? Rozvody a spojka su asi samozrejmost. Viete mi poradit naco konkretne by som si mal este davat pozor?
Za reakcie vopred dakujem.

https://www.autobazar.eu/detail/hyundai ... /31143884/
Reklama
 

Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1251
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Hyundai i30 po 200 000km

Příspěvek od Neo-Mike »

Já měl i30 z roku 2016 s cca 240 tisíci km od novoty. Rozvody jsou tady řetězem, takže tam kontrolovat zda řetěz nechrastí. Jinak preventivní výměna není předepsána. Spojku jsem měl původní. Co se týče servisu, tak olej každých 15 tisíc km a palivový filtr se dělá každých 30 tisíc. Dělal jsem jednou brzdové destičky na všech kolech a potom komplet brzdy (kotouče a destičky). Jinak jsem nic nedělal. Je pravda, že jsem většinu km najezdil na dálnici. Takže tam spojka moc netrpěla a podvozek také ne. Podvozek jsem dodatečně neošetřoval a nějaká lehká rez na svárech nápravnice a ramenou byla. Ale nic co by stálo za řeč za ty roky a kilometry. Jinak žádná koroze. Auto jezdilo za každého počasí a každý den.

Jinak tady občas umí reznout zadní dveře. Kolem žárovek osvětlení. To rozhodně zkontrolovat. Otázka je potom jak často regeneruje DPF filtr. Pár uživatelů zde s tím mělo špatné zkušenosti. Mě fungoval celou dobu bez problémů, v létě kolem 360 km a v zimě kolem 460 km. Ale to se blbě zkouší při koupi.
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
TK1991
Příspěvky: 2
Registrován: 21 úno 2024, 10:13

Re: Hyundai i30 po 200 000km

Příspěvek od TK1991 »

Mohol by si mi ozrejmit ako si to myslel s tym dpf filtrom? Ja som s dieslom este nechodil. Ta regeneracia sa spusta sama ze? Ako si vsimnem ze dpf regeneruje?

Isiel by si radsej do povodneho ktore som poslal alebo nieco taketo?
https://www.autobazar.eu/detail/hyundai ... /31107826/

Toto tu auto ma o par km menej a je o rok novsie no nema novu spojku. 🤷🏻

Len tak mimochodom ta sada rozvodovej retaze stoji nieco vyse 200€.

https://www.autodoc.sk/bga/16671052

Alebo su to ine retaze?
Vdaka
lumix
****
Příspěvky: 1371
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Hyundai i30 po 200 000km

Příspěvek od lumix »

A viděl jsi ta auta, svezl jsi se v nich? Tomhle bych začal a zhodnotil stav opotřebení, jen km a vyměněna spojka nic neřekne. Jinak tyhle diesly od Hyundai jsou obecně celkem chvaleny jako odolné, ale neposoudím měli jsme už tři i30 ale vždy benzin.
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1251
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Hyundai i30 po 200 000km

Příspěvek od Neo-Mike »

DPF se regeneruje samo. Regenerace se spustí, jakmile auto vyhodnotí, že je potřeba. Nejsnáze jde regeneraci poznat, když je zařazená rychlost a sundáš nohu z plynu. Normálně máš nulovou spotřebu v tu chvíli, ale při regeneraci ti to ukazuje nějakou spotřebu.
Je tady vlákno, kde to uživatelé řeší. Některým regenerace probíhala mnohem dříve, než po těch mých 360 km v létě. A mám pocit, že se nikdy nepodařilo zjistit, co to způsobuje.
Vzhledem k tomu, že tady je DPF s drahými kovy bez aditiva, tak filtr stojí raketu. Kolem 100 tisíc nový v autorizovaném servise. Na druhou stranu, ale vydrží opravdu vysoké nájezdy (pokud auto nemá nějaký problém na motoru). Nevím jaké trasy plánuješ s autem jezdit, ale je potřeba počítat že samotná regenerace probíhá nějakou dobu. A nejlepší samozřejmě je když se dokončí. Já mám zkušenosti s regenerací hlavně na dálnicích, kde mi to trvalo cca 30 km než proběhla celá.

Ohledně rozvodové sady ti neporadím. Nedělal jsem ji nikdy. Třeba někdo se tady ozve, že měnil na CRDi rozvody.

Ty auta jsou dost podobná. Řídil bych se hlavně jejich technickým stavem při obhlídce. Ten rozdíl km je zanedbatelný. Obě auta mají uvedena, že byly pravidelně servisované. Největší rozdíl je, že to bíle je po faceliftu. A to hnědé není zrovna 2x dobře nafoceno :D takže i výbava se dost blbě porovnává.
Hyundai i30 kombi, 1.6 CRDi 81 kW, TRIKOLOR KOMFORT, Ultimate Red
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7874
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hyundai i30 po 200 000km

Příspěvek od Mexican »

mne na staršom (1,5crdi, typ D4FA) vydrzali rozvody vratane pumpy 404000km bez naznaku unavy /priesakov

ako pisali vyssie borci, nevrtat sa v tom ak to nie je nutne
dolezite je pravidelne menit olej, takze by som urco bralnauto od sukromnika, pokecal a nechal si ukazat servisnu historiu. Aut je hromada, je z coho vyberat a uprimne i30 nie je ziadny jednorozec. Co sa tyka najazdu, kilometre nie su ukwzovatelom nicoho. 200k rozumnej jazdy po dialnici znamena mizive opotrebene motoru oproti 50kkm skakania po meste
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20018
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Hyundai i30 po 200 000km

Příspěvek od Axel.Foley »

TK1991 píše: 21 úno 2024, 10:18 Zdravim. Chcel by som si kupit nieco podobne v tejto cene. Viete mi povedat ako su na tom i30 po 200 000km?
Vymena coho je nutna pri tychto vozidlach pri tychto kilometroch? Rozvody a spojka su asi samozrejmost. Viete mi poradit naco konkretne by som si mal este davat pozor?
Za reakcie vopred dakujem.

https://www.autobazar.eu/detail/hyundai ... /31143884/
Můj názor a zkušenosti:

- Diesel se nejlépe kupuje v mrazech. U studeného motoru hned uvidíš, zda jsou v pořádku žhaviče a baterka. Jestli ne, nutno vyměnit.
- Další důležitou věcí, která se má dělat (a dělá ji málokdo) je výměna podložek a tesnění pod vstřiky při cca 150 000 km.
- DPF, a diesel obecně, nemá rád krátké trasy, takže při nízkém ročním nájezdu nebo bez toho, aby člověk auto alespoň o víkendu projel, nemá význam nafťáka kupovat
- Regenerace DPF je záhodno sledovat a dokončovat, v opačném případě hrozí zanesení DPF, navíc nedokončené regenerace ředí olej naftou
- Interval výměny oleje bych skrátil na 10 000 km
- Jak napsal lumix, auto nutno vidět, sednout si do něj a projet - ideálně po alespoň trochu rozbité silnici, aby jsi slyšel, zda se od podvozku neozývají pazvuky (mohou hrkat opěradla zadních sedadel v zámcích, známá to nemoc u :hyu: - řešením je omotat zámky / kotvy izolační páskou, při testovací jízdě sklopit opěradla) a vyzkoušet, zda vše v autě funguje (včetně klimy, topení, vyhřívání sedaček a volantu, funkčnosti rolety v kufru, ...)
- Brzdy jsou spotřební materiál, jejich výdrž záleží na elementu mezi volantem a sedačkou
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai“