
Ale aj vedieť kedy predať.

Milosh:Inak sorry ale P206 brať ako novšie auto.


Neskúšal si repas prevodovky?
https://www.auto-prevodovky.sk/
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Hoki Volvo má predovky Aisin.Tie sa dajú celkom slušne servisovať.Je veľa firiem čo to rieši.Bola by škoda toho osemválca.hoki píše: 09 kvě 2024, 15:39No ještě přidám jeden názor z okolí, který jsem slyšel vždy, když jsem něco řešil na své "flotile"milosh píše: 09 kvě 2024, 10:56 Tak to je vetsi dilema![]()
Moje je "jak novy", garazovany, udrzovany vic nez by melo, co se servisu tyce, takze pokud bych ten automat rozumne opravil snad to jeste par let bude jezdit dal. Je to 1.8 atmosfera, takze starej dobrej motor.Taky k zamyšlení: "jasně, že je blbé, že do toho zase musíš nasypat. Ale na druhou stranu víš, kde všude už jsi nasypal a jak ses k tomu choval. Tohodle se zbavíš, koupíš jinou ojetinu, o které nebudeš vědět nic a zase budeš možná sypat".
Takže když víš, že atmo motor má méně možností se podělat, že máš za sebou provozní výměny tlumičů/brzdy/atp., tak je určitá šance, že se vysypeš do převodovky a pak zase budeš mít klid... Nebo koupíš jinou ojetinu a ta si řekne o tlumiče, pak brzdy, pak čidlo támhle a tuhle a tisíce jen lítajíFakt je to na houby. V jedné chvilce deprese jsem dokonce propočítával operák s tím, že mě prostě už nebaví řešit ty auta (kupovat diagnostiku, studovat YT návody, servisní manuály a celkově stát "automechanikem amatérem"). Zkrátka budu jezdit 2 roky, když se něco podělá, tak to někomu dám do ruky "na, starej se", za 2 roky jim to vrátím a třeba zkusím něco jiného (třeba hybrid atp.). Ale nějak jsem si z nabídky nevybral, takže jsem odsouzený opět koupit ojetinu a sypat, sypat, sypat
![]()
Ahoj, vím, že tam je Aisin TF-80SC.idam.i píše: 09 kvě 2024, 16:11
Hoki Volvo má predovky Aisin.Tie sa dajú celkom slušne servisovať.Je veľa firiem čo to rieši.Bola by škoda toho osemválca.
https://jp-skrzynieautomatyczne.pl/sk/
Přesně tak. A když to náhodou nebude v mechanice, tak začnou odpadat jednotlivá čidla jak po kartelové domluvě, přidají se všechny možné jednotky (u novější/dražších aut) a už se vezeštempest píše: 09 kvě 2024, 16:57 Tohle jsou všechno auta na konci života. Jeden rok opravíš převodovku, další rok to může být ECU, nějaké lanovody k ručce, pak nějaká závada na elektrice, kterou nikdo nebude schopen najít.... Možná dobrý okolo komína, ale ne zaslouženou roční rekreaci s ROH někde za hranice.
Kamarát má XC90 od novoti.Kúpil asi pred 18 rokmi.Benzín 3,2 6válec.Prešvihol dobu na predaj a teraz je skoro bezcenné.Nájazd cca.300.000.Prevodovka cuká ale stále drží.Teraz na nové nemá a jazdenky mu moc nevoňajú.Sále si pochvaluje pohodlie a komfort.Na dovču si berie auto z požičovne.hoki píše: 09 kvě 2024, 18:16Přesně tak. A když to náhodou nebude v mechanice, tak začnou odpadat jednotlivá čidla jak po kartelové domluvě, přidají se všechny možné jednotky (u novější/dražších aut) a už se vezeštempest píše: 09 kvě 2024, 16:57 Tohle jsou všechno auta na konci života. Jeden rok opravíš převodovku, další rok to může být ECU, nějaké lanovody k ručce, pak nějaká závada na elektrice, kterou nikdo nebude schopen najít.... Možná dobrý okolo komína, ale ne zaslouženou roční rekreaci s ROH někde za hranice.
Zkrátka auto je nejhorší investice![]()
Ono to nemusí být tak horké, mám jedno auto r.v. 1998 a elektrika a čidla jsou zatím v pořádku původní originalní, klep klep klep.hoki píše: 09 kvě 2024, 18:16Přesně tak. A když to náhodou nebude v mechanice, tak začnou odpadat jednotlivá čidla jak po kartelové domluvě, přidají se všechny možné jednotky (u novější/dražších aut) a už se vezeštempest píše: 09 kvě 2024, 16:57 Tohle jsou všechno auta na konci života. Jeden rok opravíš převodovku, další rok to může být ECU, nějaké lanovody k ručce, pak nějaká závada na elektrice, kterou nikdo nebude schopen najít.... Možná dobrý okolo komína, ale ne zaslouženou roční rekreaci s ROH někde za hranice.
Zkrátka auto je nejhorší investice![]()
A nejlepší na tom je,že si každý myslí,když má auta na opravu,že má doma dle inzerce zlatou cihlu.hoki píše: 09 kvě 2024, 10:35 Ahoj,
podle mě bude hodně záviset na tom, co je to za auto, jakou má dneska prodejní hodnotu funkční (tj. za kolik bys pořídil podobné) a hlavně - cenu opravy, případně jestli to vůbec někdo bude chtít rozumně opravit...
Mám tvé dilema násobené 4x
1) Volvo XC90 atomoférický osmiválec, obsah 4.4l, rv. 2005, najeto cca 415tkm - padlé na automat. To auto po roční odstávce chytí na drc a to má starý benzín! Zvuk V8 je pořád zábavný a je to kočár. Bohužel oprava převodovky je cca 80-90 tisíc a plechy mají dost šrámůSice se to moc neprodává, ale když se objeví, tak je to od 150-300 tisíc Kč...
2) Volvo XC90 turbo pětiválec, obsah 2.5l, rv. 2003, najeto cca 360tkm - nedostatek oleje v motoru znamená, že z motoru se ozývají divné zvuky.... Motoricky se to vůbec nedá srovnat s tou V8, ale pořád je to luxusní kočár s křesly uvnitř, je celkem zachovalé a když jsem našel inzerát na motor za 25 tisíc, tak jsem nesehnal mechanika, co by ho chtěl prohodit (nabízel jsem 25 na ruku - cena prý dobrá, ale prostě se mu to dělat nechce a ostatní neměli zájem vůbec). Funkční se dá koupit tak za 100-150t...
3) Hyundai ix55 turbo šestiválec, obsah 3.0., rv. 2009, najeto zatím 492tkm - už má nějaké neduhy v diagnostice, přestalo jít 4x4, nějaký ten šrám na plechách a celkově začíná být "spotřebované" (např. sedačky mají podstatně horší "kůži", než skutečná kůže ve Volvu). Mimojiné i z těchto důvodů nevím, zda do něj ještě sypat, nebo to poslat někomu na dojíždění, nebo do vrakárny, nebo to zkusit dojet do mrtvaV inzerci se objevují běžně kolem 150t...
4) Hyundai Tucson turbo čtyřválec, obsah 2.0, rv. 2007, najeto zatím 305tkm - to je vlastně v pohodě, nemá to nic zásadního, nějaký ten šrám sice má, ale jinak OK. Problém je, že ho držím jako druhé auto (jezdím sám, takže občas musím auta prostřídat), takže chudák zbytečně stojí a přitom chce nějakou kačku (pojistka, STK atp.).
No a tahle sbírka mi tu zabírá místo a hlavně - zamiloval jsem se do Dodge Durango 5.7 HEMITakže vlastně čekám, až se objeví vhodná nabídka a budu mít páté auto
Takže vlastně taky nevím co s tím, ke každému autu mám (jak správně píšeš) vztah, každého je mi líto se zbavit, zároveň nejde nebo se mi nechce ho opravit, nebo ta oprava nedává v porovnání s adekvátní náhradou cenový smysl...
Tak ti držím palce, abys správně zvolil![]()
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |