kobr píše: ↑18 led 2025, 19:35
Dobrý den, našel jsem postup pro výměnu oleje v aut. převod. na cizím fóru, nechal si jej přeložit do tuzemského jazyka a voila, je zde
Budou různé názory, ale tady je můj z nekvalifikovaného pohledu. Také jsem vlastnil Mitsubishi, který používal SPIII, což je kapalina podle specifikace Mitsubishi.
Propláchl jsem 2 x F4A51 Mitsubishi boxy bez problému. A to mám 2 x 1,6 CRDi I30 a taky jsem je spláchl, taky bez problému.
Četl jsem o problémech s opravdu velmi zanedbanými krabicemi plnými trosek, které se mohou posouvat a uvíznout ve spláchnutí.
Existují profesionální splachovací stroje, ale v této oblasti mám jen málo znalostí.
Pro DIY, kterým jsem, jsem zjistil, že je to docela snadné.
Vypuštěním z pánve můžete získat v nejlepším případě 2-3 litry.
V jiném vláknu jsem zveřejnil nějaké snímky základního nastavení.
V dokonalém světě byste mohli vyjmout pánev, vyčistit magnety, vyměnit vnitřní filtr, ale budete potřebovat buď těsnění z trhu s náhradními díly nebo tekutý tmel vhodný pro pánev, která je jak je továrně zapečetěno. Jeden z mých měl vyměněné tělo ventilu a použili těsnění, .. prosakuje pomalu.
Musel bych to jít hledat, ale takhle jsem to udělal já
Odstraň vypouštěcí zátku, vypusťte, co můžete. předělat to. Nalijte odkapané množství řekněme 2,5 litru čisté tekutiny.
Na chladiči čelem k vozidlu jsou 2 hadicové přípojky, horní a dolní. připojují se k vnitřnímu chladiči oleje.
Pokud odpojíte hadici od horní trubky na radě, pak povolte trubku u chladiče, myslím, 17 mm) opatrně otočte trubku k horní části motorového prostoru, aby se věci trochu usnadnily, pak sevřete přírubovou matici.
Použil jsem čirou pvc hadičku, myslím 5/16 nebo 8mm, napojenou na tu trubku, pak do kbelíku, který jsem také zajistil, aby nevytekl a nerozlil se všude.
Nastartujte auto a sledujte, jak se stará kapalina čerpá ven přes měnič točivého momentu.
Jakmile se tlak zpomalí nebo se objeví vzduchové kapsy, vypněte jej, doplňte znovu 2-3 litry, pokračujte a opakujte.
Jakmile se tekutina vyjasní a krásně zčervená, lze s jistotou předpokládat, že je spláchnutí dokončeno. Pokud budete pokračovat, dokud se znovu nezavzdušní, přidejte 2 litry. Znovu připojte hadice a potrubí tak, jak byly. Na vodorovném povrchu nastartujte auto, projeďte voličem přes všechny rozsahy a zastavte na Neutrálu (ne Parkování).
Ke kontrole hladiny použijte zásobník. je tam studená a horká značka. Zkontrolujte, zda je studená nebo těsně nad. Zjistil jsem, že kontrola kapaliny je po doplnění za studena, .
vezměte to na disk, abyste to dostali při normálních teplotách v trans, pak znovu zkontrolujte úroveň (v N) by měla být na značce Hot. Podle potřeby doplňte. možná to dělejte v malých množstvích, dokud to nebude správné. Nepamatuji si, jaký je rozdíl mezi studeným a horkým, ale možná 250 ml najednou.
Použil jsem SPIII od Mitsubishi a také Penrite Multivehicle FS (full syn) bez problémů.
Můj místní prodejce mi přišel k ničemu a neprodával nekomerční množství.
Tady alespoň seženu SPIII od Mitsubishi v 5l lahvích a obecně levnější než 4l aftermarket kapaliny z místních obchodů.
A jestli Myšivbuši nebo hnujdej , nebo jakýkoliv jiný pekáč, postup je to velice obdobný nebo spíše podobný. Taky dobré pro výměnkáře olejů.