
Ludia mozno to 2. auto beru ako auto na lokalne jazdenie, tz auto ktore sa kazdy den vracia "na zakladnu". Tam mam (ja) trochu moralny problem preco investovat cca 3/4 miliona do auta, ktore bude dostavat dverami do blatnikov pri obchodoch, skolach a fitnescentrach. Casto si vsak vysokoprijmove domacnosti urobia radost a aj na taketo masochisticke jazdenie kupuju premiove znacky kde aj ICE stoji milion. Prve auto sa berie ako to priestrannejsie, vhodne na narocnejsie jazdenie. Napriklad v Norsku mnozstvo karavanov bolo tahanych prave Teslou Y. Tam je infrastruktura na dobijanie na mile vzdialena nasej. Ine je aj zdanenie ICE, ina je aj cena za nabijanie. Proste v nasom regione zalezi ako a kam jazdis. Nasi susedia maju namiesto 2. auta skuter. S nakladmi a vyuzitim na ktore ziadne EV nikdy nedosiahne. Ano, ma to svoje uskalia. To ma vsak kazdy dopravny prostriedok
No a ta cena - hovorime o novom. Pac aby boli jazdene, musia to ludia/firmy kupovat a nasledne sa toho zbavovat v rozumnej dobe
Preto mam ja moralny problem s BEV. Pretoze je to proste stalle pre vysokoprijmove domacnosti. Podobne ako FVE. A este na to dostanu dotaciu (na FVE v poho, na BEV ako OSVC/firmy pac uprimne percento vyskoprijmovych domacnosti, kde su zamestnanci je relativne nizke
Ludom, ktorym by obe moznosti pomohli nedosiahnu ani na jedno ani na druhe. To je ale moj subjektivny pohlad na vec