1.5 tgdi strata tahu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
1.5 tgdi strata tahu
Ahojte. Mam otazku ohladom motoru 1.5 thdi mhev. Uz niekolko krat som mal stratu tahu. Motor akokeby siel na 3 valce, dunel auto sa cele triaslo. Na plyn nereaguje ziadna kontrolka nesvieti. V podstate pri podradeni uz len spomaluje duni vybruje. Vzdy sa mo to stalo na dialnici. Zacina to tak ze citim ako keby som siel po nerovnostiach po ceste a to vybrovanie sa stupnuje cim viac pridavam plyn.Jedina pomoc je vypnutie a zapnutie motora. Potom ide zas normalne. Stalo sa to niekomu? Mam najazdene 38000 km. V servise sa vyjadrili v zmysle ziadna kontrolka ziadny problem.
- Reklama
Re: 1.5 tgdi strata tahu
A napichli to vôbec na diagnostiku? Bo nie všetky chyby nechajú kontrolku rozsvietenú trvalo. Ja som mal misfire na 2. válci, kontrolka mi nesvietila, ale v ECU bola uložená chýba (tzv. pending error), ktorá sa na diagnostike dala načítať a ktorú po oprave museli zmazať.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Ano bolo na diagnostike. Par dni po strate tahu som bol na 3tej prehliadke a vsetko samozrejme ok. Napisal som to aj do protokolu nech to kuknu. Povedali ze nevidia problem.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Ahoj,
Mne sa toto stalo tento týždeň 2x. Vždy, keď som dal viac plyn k podlahe pri predbiehaní na okreske (raz v kopci a raz v miernom kopci).
Nachvíľu zasvietila oranžová kontrolka motora, motor stratil ťah a okolo 2000 ot. a nižšie hrozne vibroval aj pri menšom zošliapnutí plynu. Musel som ho držať okolo 2500 ot. aby sa s tým dalo jet. Skúsil som na minutu vypnúť na parkovisku motor a po naštartovaní to bolo OK.
Mám 1,5TGDi 117kW v automate, r. 2022. Jazdím s ním od februára 2024 a stalo sami to prvý krát.
Mám podozrenie na špatné palivo, tankoval som cez víkend na Myjave na OMV drahší benzín s aditívami. Pravdepodobne tam má malú "výtoč"...
Ak sa to bude opakovať po ďalšom tankovaní, idem do servisu.
Hodne zdaru!
-zaf-
Mne sa toto stalo tento týždeň 2x. Vždy, keď som dal viac plyn k podlahe pri predbiehaní na okreske (raz v kopci a raz v miernom kopci).
Nachvíľu zasvietila oranžová kontrolka motora, motor stratil ťah a okolo 2000 ot. a nižšie hrozne vibroval aj pri menšom zošliapnutí plynu. Musel som ho držať okolo 2500 ot. aby sa s tým dalo jet. Skúsil som na minutu vypnúť na parkovisku motor a po naštartovaní to bolo OK.
Mám 1,5TGDi 117kW v automate, r. 2022. Jazdím s ním od februára 2024 a stalo sami to prvý krát.
Mám podozrenie na špatné palivo, tankoval som cez víkend na Myjave na OMV drahší benzín s aditívami. Pravdepodobne tam má malú "výtoč"...
Ak sa to bude opakovať po ďalšom tankovaní, idem do servisu.
Hodne zdaru!
-zaf-
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Stále stejná písnička a závada. Vadná cívka(cívky), svíčka(svíčky). Výměna na záruku. Tedy pokud nemáš najeto hafo kilometrů.
Nechápu, že jestě teď, kdy už se o tom opravdu veřejně ví, jsou servisy, kde s tím dělají problémy.
A myslím si, že technik- mechanik to i umí nasimulovat za jízdy i na místě, aby se to kuře rozsvítilo a pak diagnostika a je to tam zapsané. Ale to by museli chtít
Spíš je zajímavé, že to v paměti nezůstane a po vypnutí se to samo smaže. Takže nevypínat motor po rozsvícení kuřete
a závada jde načíst.

Nechápu, že jestě teď, kdy už se o tom opravdu veřejně ví, jsou servisy, kde s tím dělají problémy.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
A myslím si, že technik- mechanik to i umí nasimulovat za jízdy i na místě, aby se to kuře rozsvítilo a pak diagnostika a je to tam zapsané. Ale to by museli chtít


CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 54000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
6,9l/100km
Aktuálně 54000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Pokial je tam problem s cievkou, a motor spravi misfire, tak tam ta chyba ulozena je, aj ked kura nesvieti a clovek vypne motor. Sam som to tak mal, v servise tu chybu citali az na druhy den a tiez ju tam nasli.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Renault mi toto za 15 let udělal dvakrát. Poprvé jsem jel do servisu, ale už nic nenašli. Prý možná cívky... A prostříkli kontakty k civkám... A teď jak začalo sychravo (to bylo i v prvním případě) znovu ztráta výkonu a kuře, tak kontaktol, prostříknout kontakty, a jezdí zase normálně.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Tiež sa mi to nezdá.. "misfire" dokonca patrí do skupiny chýb, ktoré rozsvietia kontrolku hneď pri prvom výskyte(väčšina chýb rozsvecuje kontrolku až pri výskyte v dvoch jazdných cykloch po sebe) a minimálne niekoľko jazdných cyklov by chyba mala ostať zapísaná ak by sa aj neopakovala. Niekedy mám pocit, ako keby mali v niektorých servisoch zapnutý v diagnostike filter na aktívne chyby.. a tým pádom historické/neaktívne záznamy pre nich neexistujú...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Tak mi to spravilo 3. krat, ale uz kontrolka zostala svietiť natrvalo a vyskocila hlaska o chybe riadiaceho systemu a navsteve servisu.
V servise odhalili znamy problem - spatna cievka + vymenili vsetky sviecky. Cievka vymenena v ramci predlzenej zaruky, ale sviecky uz som platil, na tie sa vzťahuje len 2R zaruka.
V servise odhalili znamy problem - spatna cievka + vymenili vsetky sviecky. Cievka vymenena v ramci predlzenej zaruky, ale sviecky uz som platil, na tie sa vzťahuje len 2R zaruka.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
zdravím,
taky už vezu potřetí za měsíc auto do servisu se stejnou závadou.
Poprvé to prý byla cívka 4 - hledali týden
podruhé prý cívka 3 - hledali 2 dny
ted nevím, ještě mají dva pokusy
Cíky zdarma, svíčku platím já
taky už vezu potřetí za měsíc auto do servisu se stejnou závadou.
Poprvé to prý byla cívka 4 - hledali týden
podruhé prý cívka 3 - hledali 2 dny
ted nevím, ještě mají dva pokusy
Cíky zdarma, svíčku platím já
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Potvrdzujem asi mesiac som jazdil na tucsone 1,6T-GDI a motor na studeno isiel stardantne a zrazu tesne pred zohriatim na 90 stupnov v pasme 1800-2000 otacok akoby zacalo autom trhat a nechcelo zrychlovat trvalo to tak dajme tomu 30sekund jedine co trocha pomahalo bolo podradit a ist cez 2000 otacok a cakat chvilu kym sa motor viacej nezohrial a potom auto zohriate a islo zrazu normalne a potvrdujem ze ziadna kontrolka a ani v pameti zavad nic nenaslo.Kupil som 4 nove cievky Delphi jedna zhruba 27eur a pokoj.Prvovyroba tam boli Denso najazdene 60tisic.takze ak niekomu pomoze vymente cievky ako prvu pomoc.a Denso nekupovat radsej.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Ahoj, mam stejny motor, najeto 33k. Mezi svatky se mi stalo totez.
Jedu na dalnici, otacky kolem 3k, plyn na podlahu a v tu chvili cukani, zacala blikat kontrolka motoru, po pusteni plynu blikat prestala, ale cele auto se straslo a nechtelo jet.
Odstaveni a vypnuti/zapnuti pomohlo. Po ceste domu pak jeste jednou pri podrazeni na 3, stejny scenar.
Zitra s tim jedu do servisu, tak uvidim a dam vedet.
Jedu na dalnici, otacky kolem 3k, plyn na podlahu a v tu chvili cukani, zacala blikat kontrolka motoru, po pusteni plynu blikat prestala, ale cele auto se straslo a nechtelo jet.
Odstaveni a vypnuti/zapnuti pomohlo. Po ceste domu pak jeste jednou pri podrazeni na 3, stejny scenar.
Zitra s tim jedu do servisu, tak uvidim a dam vedet.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Update:patrik8 píše: ↑07 led 2025, 09:21 Ahoj, mam stejny motor, najeto 33k. Mezi svatky se mi stalo totez.
Jedu na dalnici, otacky kolem 3k, plyn na podlahu a v tu chvili cukani, zacala blikat kontrolka motoru, po pusteni plynu blikat prestala, ale cele auto se straslo a nechtelo jet.
Odstaveni a vypnuti/zapnuti pomohlo. Po ceste domu pak jeste jednou pri podrazeni na 3, stejny scenar.
Zitra s tim jedu do servisu, tak uvidim a dam vedet.
Dnes jsem si vyzvedl auto ze servisu a technik rikal, ze pri testovaci jizde se jim to neprojevilo, ale v pameti byli 2 chyby, na 2. a 4. valci.
Takze vymenili na zaruku civky a svicky, ale narozdil od kolegu vyse jsem za svicky nic neplatil, auto ma 2,5 roku.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Dnes se mi stalo něco podobného. Jedu po dálnici a najednou ztráta tahu, jak kdyby se vyplo turbo. Rychlost po rovině nešla přes 130 na šestý stupeň, otáčky motoru docela nízko. Přitom žádná kontrolka nesvítila, žádný divný zvuk ani vysoká teplota motoru. Po zastavení a nastartování vše ok, dojel jsem dalších 120km bez problémů.
Má cenu zkusit autoservis, nebo počkat na další výskyt?
1.4 t-gdi, najeto cca 80.000km
Má cenu zkusit autoservis, nebo počkat na další výskyt?
1.4 t-gdi, najeto cca 80.000km
Hyundai i30 kombi III; 1,4 T-GDI
Hyundai i30 kombi II; 1,6 CVVT
Nissan Almera 1,5
Škoda Forman
Fiat 127
Hyundai i30 kombi II; 1,6 CVVT
Nissan Almera 1,5
Škoda Forman
Fiat 127
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Jupííí, tak jsem se dočkal. Po třech letech mi konečně zůstalo svítit pečené kuře. Za tu dobu 5x po vypnutí a nastartování vždy zhaslo. Bylo to většinou na dálnicích a já byl donucen sjet, zastavit a vyrazit dál. V "Autorizovaném servisu" mi vždy tvrdili, že v historii nic nenašli. Až teď, je to donutilo vyměnit EGR ventil. Otázka co to udělalo s motorem za ty roky. Po startu motor celkem pěkně cvaká...
Poslední můj spalovák.
Poslední můj spalovák.

i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021