
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.p ... &start=200
(prekladac v prohlizeci to prelozi do cestiny/slovenciny)
Moderátor: Moderátoři
Sledovanie teploty je dobrý orientačný bod kondície katalyzátora.. ale v prípade DPF sa to moc nehodí na riadenie prevádzky a regenerácie. Preto meranie protitlaku... to čo popisuješ, že pri 500°C Ti už ubudli sadze je proces prirodzenej regenerácie DPF. Pri motoroch Euro4 úplne bežný štandard.. preto aj tie riadené regenerácie rádovo vo vyšších stovkách km... jednoducho v spalinách bolo relatívne dosť zbytkového kyslíka aby to bolo ako spáliť prirodzene. Pritom aj Euro5 a ranné Euro6(bez adblue) to mali tak.. pokiaľ sa neprišiel na švindel... a neupravili SW...patriknet píše: ↑07 pro 2024, 07:54 Dal jsem sem ty odpovedi, mne to prijde zajimave, mozna to nekomu taky prijde zajimave.
Mimochodem, sledujete nekdo teplotu DFP pocas jizdy? U mne se teplota cidla pred DPF pohybuje pri male zatezi (jizka okreskama) 250-350C. Na dalnici je to rekneme v rozmezi 300-400. Bezne to malokdy preleze 400. Az prukde delsi akcelerace (nebo dlouhe stoupani se zrychlovanim na D1) donuti se teplotu vysplhat pres 500C. Mimochodem, to je uz teplota kdy se pali i saze, je to znat, kdyz sleduju mnozstvi sazi v DPF.
Podľa mňa je to dané kondíciou katalyzátora...patriknet píše: ↑09 pro 2024, 09:30 Asi budeš mať pravdu s tým čistením. Neviem či sa v tom vrtať.
Ale čo sa týká toho sledovania ako to funguje, to ma celkom zaujíma a k tomu by som sa ešte vrátil. Mylne som sledoval teplotu ZA katalyzátorom, ale keď sa pozerám na ten graf od polského kolegu (ktorý má nové DPF, filter sa vypaluje v invervaloch okolo 300km, tak to budem považovať za akýsi elalón) tak vidím, že jemu tá teplota vystrelovala k hodnotám do 500C na čidle PRED katalyzátorom. Tam by to nijak nemalo byť ovplivnené samotným katalizátorom. Keď som si to všímal u seba, mne tam hodnota vystrelí "len" k hodnotám 430-440C. Zaujímalo by ma čím to je. Podľa otáčiek motora (cca 2600) súdim, že "poľský kolega" šiel celkom rýchlo (odhadujem okolo 160) konštantnou rýchlosťou (asi na tempomat), kde bežnú teplotu na čidle pred katalizátorom mal len okolo 300C (ja mám v priemere okolo 350C na dialnici pri konštantnej rýchlosti cca 130km/h), a do toho tie "výstrely" k 500C... Tu by to predpokladám malo byť len o množstve paliva vstrieknutého dodatočne (v záverečnej fázi horenia) a o dostaročnom množstve kyslíka nutného k horeniu.... dobre uvažujem? Otázka je, čo by mohlo ovplivniť to, že tam je a) málo paliva? b) málo kyslíka?
Je to OK... v každom spaľováku je pretlak v kľukovej skrini... samozrejme, že s opotrebením/karbónovaním motora to bude narastať, ale tam už ide potom aj spotreba oleja hore...
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |