idam.i píše: ↑09 led 2025, 23:25
Zakarbonovaný motor.Veľký problém GDI.
Snáď sa mýlim.Nech niekto pozrie kamerov do motora.
Ne jenom Hyundai je to problem dnešnich modernich motoru je to samotnou konstrukci motoru a použivani samotnych komponent!
Jde o to že dnes se válce nehonuji ,ale leští

a vnitřky jsou stříkane nikasilem,to je prostor na stenách válcu kvuly odporu pístních kroužku,klika se točí rychleji,dřive byly kroužky ostré

Dnes ne dnes se požívají tupé

Problém začíná když se karbon usazuje a začne se zachytavat na na hraně pístu

Začne se odlupovat a nadrbavat ten nikasil ,dostane se dolu ke stiracim kroužku a to tam zatrhne a drhne jako smirek a valec už netěsní

Kompresorove kroužky to strhnou ale stirací olejovy kroužek už ne

Misto aby ten olej stiral tak je tlačí před píst se smicha s palivem v nějakem poměru a shoří

Otázka času kdy se ten poměř změní,takže tak

Další problem bývá v konstrukci pístu ,kde se zalepí karbonem spodní dirky v pistu ,kde se nachazi stirací kroužek na olej a ten maže vratnou pružinu ,roztahuje stiraci kroužek a ta se stahne a je problem

Litr na 1000km je stará hláška ,kde se automobilky chrání kvuly záruce
