Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
willy50
****
Příspěvky: 1166
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

I do ostřikovačů je to škoda.
Nech na skladě, destilka se nezkazí.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1841
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Ještě mám doma jednu 10 ti letou. Teda zbytek.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Silver
**
Příspěvky: 147
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Silver »

Ahoj, nevim jestli se to tu už řešilo. Mam 1.5 DPi r 2023 81kW a mel jsem v planu to auto po 3 letech vymenit za nové, to samé. ale ted má 71kW. S motorem jsem spokojen, je hodně živý, na atmosferu super. na dvojku, trojku otačky do 5 - 6t je super zvuk motoru a i zryhlení. Samozrejme s turbem to nema srovnani, ale atmosféra v tomto chování je velice dostatečná. Dlouhodoba spotreba od 2023 - 5,9l/100km. Ale jak to vypada s -10 kW ? Má někdo zkušenost s porovnáním? Něco mi říká at si to auto už nechám do konce věků. Ale na druhou stranu zase mít nové auto je lákavá věc, ale ten výkon mne štve. Navíc 1,5DPi se nebude vyrábět věčně, očekávám že konec bude 2025 / 2026. diky
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Dusan19
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 dub 2023, 10:02

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Dusan19 »

Ahoj. Mal som možnosť jazdiť s 1.5 dpi 71kw. Ja osobne by som nešiel do toho. 71kw je už malo. Ale záleží na čo to chceš. Tých 81kw je tak na hrane.
Uživatelský avatar
Minko
****
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

Najlepsie bude skusit si skusobnu jazdu. Ci ti to vyhovuje. Ale 81kw rozhodne nie je na hrane, zasa neprehanajme.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8418
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Vaculik testoval Fabio s litrovou atmosferou, 60kw a 93Nm. A prekvapivo sa nezabil, tokonca to prehanal okreskami a dialnicou. Holt, ked clovek vie k comu je radiaca paka, tak aj tych 70kW u DPI je uplna pohodicka
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
103kw
*
Příspěvky: 54
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od 103kw »

No tak tady bych s Vaculíkem vyloženě nesouhlasil, předjíždět "na trabanta" tedy že si nechá velký odestup, pak to rozjede co to jde a doufá že předjížděcí manévr stihne mi přijde vyloženě nebezpečný.
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 567
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

Nebezpečný proč? Vždyť vždycky můžeš ten manévr přerušit a zase pokojně zpomalit. A je rozhodně lepší mít motor v otáčkách a rychlostní rozdíl ve chvíli, kdy se do levýho pruhu vydáš. A zároveň už máš v tu chvíli odhad, jak dobře ti to auto v daný situaci (stoupání, rychlost, zvolený rychlostní stupeň) zrychluje.
Nejlepší jsou lepiči co vykouknou zpoza auta a v půlce zjistí, že jim bude předjetí trvat dvě minuty, protože tam je kopec a oni sotva udrží krok z předjížděným.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8418
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

to nebol uplne podnet mojho prispevku. Tym bol fakt, ze aj 59kW motor v aute velkosti a hmostnosti Fabie ide vyuzit celkom normalne
A ak tu ludia bulia, ze u i30 ktore ma o 10kW vyssi vykon (pri 100kg rozdiele, okay) ale so znacne vyssim krutakom je na zle a dokonca 81kW je na "hrane"? Proste tocvolanti (bohuzial a prepacte za vyraz) nevedia radit, nepoznaju charakteristiku motoru tak bude za chvilu malo asi oturbeny stvorvalec so 103kW (ako priklad)

Fabia 1146kg pohotovostnu hmotnost, 60kW a 93Nm krutak
i30 ma o pol litra vacsi motor, pohotovostnu hmotnost 1251kg, vykon 70kW a krutak 139Nm uz v 3500ot

Ano, ak potrebujete jazdit len do kauflandu a k lekarovi (takze TGDi mat nemozete/nechcete) a nepoznate princip nepriamovstrekovej atmosfery tak si proste radsej nasetrite par korun extra na elektromobil. On ten Inster, eC3 alebo Spring su za pekny peniaz a nebudete sa musiet trapit s hladanim vykonu, ktory tam u atmosfery je.

PS: este donedavna (3 roky dozadu) sme mali doma HTP s 40kW, predtym rodicia (2006-2016) Ford Fiesta 1,25 Zetec 55kW a vo dvojici uplna pohoda. Dokonca ta Fiesta (Euro4) v horskych priesmykoch sla proste kvoli suprovemu podvozku fakt krasne v otackach

PS2: Ano v v DPI 1.5 som jazdil. Dokonca sme skusali aj 1,2DPi v RIO (pretoze vtedy nemali Stonica) nakoniec sme sa kvoli vyhodnejsej ponuke predvadzacky rozhodli pre TGdi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Silver
**
Příspěvky: 147
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Silver »

ahoj, jo no tu zkusebni jizdu si udelam. ale je to na hovno nebot ty auta nemaji poradny nájezd a buh ví kdo s tim jezdil a jak. s mojím Redíkem mám najeto za 2 roky 11 000km a jede jak drak. predjízdení v pohode, 2 lidi a plný kufr. mám proste jen dilema mít zase nové auto ale menší výkon a nebo si uz toho draka nechám. kazdopádně posraný GD. mít tak známeho ve vedení H tak mu proste reknu, hele ser na to, vyrob mi jedno červený s 81kW nikdo to z EK nezjistí D
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8418
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

ak ta zaujima moj nevyziadnay nazor - ja by som osobne nepredaval tu 1.5 s 81kW a proste si pockal na nieco noveho, zaujimaveho a ineho
Asi mi unika preco si kupujes co 2-3 roky v podstate to iste auto, kor ked jazdis cca 6000km/rocne. Za mna je kupovanie toho isteho auta pri tak malom najazde tak rychlo po sebe nelogicke a neekonomicke. Ale nejaky dovod mat budes, do toho vidis len ty sam
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Silver
**
Příspěvky: 147
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Silver »

jo no duvod mam jediny, mam proste rád když věci vypadají jako nové. a i tak se o ně starám. bohužel na autě vidím 2 škrábance a navíc to auto je skladovka a stála 2 měsíce někde venku a tak v laku má zažrané stopy od deště, ale to asi vyřeší když ho pošlu na hloubkové vyleštění laku. hold jsem v tomto divný )
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1841
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Souhlas s Mexican ohledně výkonu motoru. Jinak taky jsem chtěl vyměnit svou i30 DPi 81 kW za novou, jenže novější model má jednak zmíněný nižší výkon a jednak by tam byl dost velký doplatek, aby bylo auto ve výbavě jakou mám nyní. Ten rozdíl je dán politikou :hyu: ,kdy přidali některé prvky z vyšších výbav do nižžších a tím narostla cena. Vždy jsem měnil auto co dva roky a vyšlo mne šul nul a nyní bych doplácel min 80 tisíc za nové auto se slabším motorem. Myslel jsem, že počkám na i30 která se bude příští rok vyrábět s motorem 1.6 ovšem EURO 7 a jak jsem ten motor viděl v autě na lince jak je už složitě poskládaný a kolik má nových periferií, tak to už bych radši šel rovnou do plné elektriky, tedy do Kony.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8418
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

lenze ta Kona je extremne hnusna.. :roll: najhorsie je, ze na nu musim pozerat kazdy den pac je u kamosov / susedov o dva domy nizsie :-D
A paradoxne v ten ich oranzovej je to aspon este zaujimave, vcera som videl taku nejaku pastelovu sedu pri Lidli (nabijacka) a jezkove voci :-)

zlata i30 po FL, to je fakt pekne auto snad vo vsetkych farbach. @Maras: mas nejake info k tomu Euro7 motoru 1.6?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1841
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

No vidíš a mně sr Kona extrémně líbí, ale musí mít lakované lemy blatníků,jinak je fakt škaredá. Naštěstí EV jsou všechny v laku. A nový motor 1.6 T-GDi? Vím jen, že bude mít několik výkonových verzí. Nově tam přibude chlazení spalin a celkově nový vzduchový management a další věci. Sám čekám co z toho nakonec bude. Zatím je to ve fázi prototypu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“