TPMS - ne v pneu, ale někde mezi ventilkem a řídící jednotkou
Moderátor: Moderátoři
TPMS - ne v pneu, ale někde mezi ventilkem a řídící jednotkou
Ahoj, vláken o TPMS je tady spousta, ale nepodařilo se mi najít odpověď. Jako ostatním mi svítí neustále na pravém kole signalizace podhuštěné pneumatiky. Zkoušeli jsme měnit asi 2x celé sady ventilků a problém stále stejný. I nafouknout, přefouknout, podhustit atp. Furt nic. Nakonec jsem zjistil, že mez pneumatikou a řídící jednotkou je jakýsi další snímač/přijímač (nikoli vlastní vysílač ve ventilku) a když jsem si to nechal v Hyundai nacenit, tak 11,447 Kč. To mě teda spadla brada. Nemáte s tím někdo zkušenost. Nebo odkaz na nějaké neznačkové kusy? Díky za každou radu..
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 62
- Registrován: 03 říj 2024, 16:08
Re: TPMS - ne v pneu, ale někde mezi ventilkem a řídící jednotkou
Ahoj,
ostatní sensory ti určitě fungují? když schválně podhustíš nějaké jiné kolo vyhodí ti ho to na display?
Jinak sensory se musí nakódovat "mimo auto" (nebo aspoň s tlakem pod 1bar), pokud je kóduješ až na autě a nahuštěný, nebo nedej bože vůbec tak se chyb nezbavíš. Mě se to chovalo tak, že si to pamatovalo poslední stav nahuštění, kdy jsem taky měl jednu pneu právě podhuštěnou a přesně i po výměně všech sensorů, které ale v servise tenkrát nedokázali vůbec nakonfigurovat (což mi jaksi vůbec neřekli a doufali, že se to chytne samo
), mi na displayi pořád svítila prázdná tahle jedna a samá pneu a ostatní ne. Přičemž display se nijak neaktualizoval, bylo úplně putna co se děje s ostatníma pneu. Až když mi správně jiný servis nakonfiguroval ty ventilky, tak se to celé rozhýbalo a od tý doby to jede.
K tomu "receiveru" signálu s tpms, nevím sice kde tam je, ale mám za to, že není pro každé kolo vlastní, ale jeden centrální, do něj se diagnostisticky zapisuje každej jednotlivej sensor a říká se mu, na kterým kole se ten konkrétní sensor nachází... každopádně jeho závadu by měla ukázat diagnostika, rozhodně bych ho neměnil jen tak na zkoušku. Nejdřív zjistit co v tom systému nešlape a začal bych tou konfigurací samotných TPMS, jen to chce někoho kdo má zaručeně funkční "registrovací krabičku" a umí pak vlízt do ŘJ a tam to dodělat, v asi dvou pneuservisech se mi stalo, že ačkoliv tpms registrovali úspěšně, tak při zpětné kontrole té registrace zjistili, že se tpms stále tváří jako neregistrované. Tak bacha.
Zlatý nepřímý měření přes ABS
ostatní sensory ti určitě fungují? když schválně podhustíš nějaké jiné kolo vyhodí ti ho to na display?
Jinak sensory se musí nakódovat "mimo auto" (nebo aspoň s tlakem pod 1bar), pokud je kóduješ až na autě a nahuštěný, nebo nedej bože vůbec tak se chyb nezbavíš. Mě se to chovalo tak, že si to pamatovalo poslední stav nahuštění, kdy jsem taky měl jednu pneu právě podhuštěnou a přesně i po výměně všech sensorů, které ale v servise tenkrát nedokázali vůbec nakonfigurovat (což mi jaksi vůbec neřekli a doufali, že se to chytne samo

K tomu "receiveru" signálu s tpms, nevím sice kde tam je, ale mám za to, že není pro každé kolo vlastní, ale jeden centrální, do něj se diagnostisticky zapisuje každej jednotlivej sensor a říká se mu, na kterým kole se ten konkrétní sensor nachází... každopádně jeho závadu by měla ukázat diagnostika, rozhodně bych ho neměnil jen tak na zkoušku. Nejdřív zjistit co v tom systému nešlape a začal bych tou konfigurací samotných TPMS, jen to chce někoho kdo má zaručeně funkční "registrovací krabičku" a umí pak vlízt do ŘJ a tam to dodělat, v asi dvou pneuservisech se mi stalo, že ačkoliv tpms registrovali úspěšně, tak při zpětné kontrole té registrace zjistili, že se tpms stále tváří jako neregistrované. Tak bacha.
Zlatý nepřímý měření přes ABS

Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána