Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 569
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od Vysous »

Ještě nemám i30, ale ve Fordu Focus 2 mám vždycky úplnej kompost 😁
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od Cecil67 »

i30mpact: dela mi to taky, pravidelně to vyfoukavam stl.vzduchem. Spíš mě zarazil u tve posl.fotky ten sopel vlevo. To je rez?
H i30 combi Comfort 1.5DPI
pozorovatel
**
Příspěvky: 137
Registrován: 31 říj 2019, 17:46

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od pozorovatel »

Vysous píše: 29 pro 2021, 14:28 A jak je to u LED světel? Je nějaký režim kdy vždy nabíjí?
Kúpim si merač do 12v zásuvky a budem zisťovať 😅 teraz v zime je to asi jedno, keď idem ráno do práce a ide rádio, svetlá, vyhrievanie sedačky, volantu, zadného skla a dashcam. Ale v lete... klíma + ventilované sedačky 🤔
inak pár krát sa mi stalo, že mi po chvíľke vyplo infotainment s vypnutým motorom. Raz som chcel len pozrieť v navi ako ďaleko je cieľ a nestihol som napísať ani adresu a z dôvodu ochrany batérie...
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od Cecil67 »

pozorovatel píše: 29 pro 2021, 18:45
Vysous píše: 29 pro 2021, 14:28 A jak je to u LED světel? Je nějaký režim kdy vždy nabíjí?
Kúpim si merač do 12v zásuvky a budem zisťovať 😅 teraz v zime je to asi jedno, keď idem ráno do práce a ide rádio, svetlá, vyhrievanie sedačky, volantu, zadného skla a dashcam. Ale v lete... klíma + ventilované sedačky 🤔
inak pár krát sa mi stalo, že mi po chvíľke vyplo infotainment s vypnutým motorom. Raz som chcel len pozrieť v navi ako ďaleko je cieľ a nestihol som napísať ani adresu a z dôvodu ochrany batérie...
To si kup, je to legrační podívaná.... Lita to podle jizadního stylu mezi 12,1 - 14,7V
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 830
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

Příspěvek od i30mpact »

    Cecil67 píše: 29 pro 2021, 18:32 i30mpact: dela mi to taky, pravidelně to vyfoukavam stl.vzduchem. Spíš mě zarazil u tve posl.fotky ten sopel vlevo. To je rez?
    Taky list, všecko jsem to pak vysál a budu to muset častěji kontrolovat. U toho stlačeného vzduchu bych se trochu bál, že to skončí někde, kde nemá.
    Uživatelský avatar
    Pjotr1
    ***
    Příspěvky: 801
    Registrován: 26 črc 2020, 17:51
    Bydliště: ostrov pozitivní deviace

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od Pjotr1 »

    napětí lítá a pro zajímavost je krásně vidět kdy dobíjí a kdy ne. Hlavně ať nenabouráte při sledování. S puštěnými halogeny se to stabilizuje.
    Nicméně pro mně nejdůležitější hodnota je stav napětí před nastartováním (po alespoň 8 hodinách klidu). To +- reprezentuje stav nabití aku. To si zkuste. Dobijte večer externí nabíječkou do plna a ráno koukněte kolik má voltů = referenční napětí. Pak po čase koukněte na kolik to dobíjí inteligentní dobíjení vašeho auta.
    i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
    ex : Nissan Primera 2.0i
    BackPa
    Příspěvky: 5
    Registrován: 01 čer 2025, 20:31

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od BackPa »

    Mám i30 2025 71kW DPI Comfort. V návodu se píše, že když se např. déle stojí, hlavně v zimě, tak mám vyndat akumulátor a držet ho v teple. Ale o pár odstavců dál se zase píše, že po odpojení (třeba i kvůli nabíjení) se musí znovu provést nastavení oken, klimatizace, palubního počítače a pár dalších věcí.
    Můj dotaz zní: Co si pod tím nastavením představit? Že je potřeba po každém odpojení (nabíjení) potřeba zajet do servisu, nebo to jenom znamená, že se vyresetujou nastavení a po opětovném zapojení akumulátoru (po nabíjení nebo výměna za nový) není třeba navštívit servis? Co to udělá s Bluelink?
    Uživatelský avatar
    Mexican
    *******
    Příspěvky: 8468
    Registrován: 05 srp 2007, 14:39
    Bydliště: Střelice (JmK)
    Kontaktovat uživatele:

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od Mexican »

    co znamena "dele stoji"?
    minuly rok sme boli 2 mesiace prec (Sept-Okt) s tym, ze pred odjazdom som AGM Stonica (baterka stara 3 roky) dobil Lidl nabijackou. Kamos to bol raz previezt (skor kvoli pohnutiu pneu, premiesaniu telesnych tekutin) po mesiaci stania na 10km. To znamena ze asuto mesiac stalo, nasledne 10km, a znovu mesiac stalo. Ked som prisiel, rovno som to pichol na nabijacku (merac ukazoval 12.3xV - uz si nepamatam presne)

    Ja by som rozhodne aku nevytahoval ak nemusim. Ani nie kvoli kodovaniu (netreba) ale kvoli zbytocnemu povolovanoi, utahovaniu, prenasaniu...
    treba pamatat, ze bateria sa v zime viac nevybija, zima sposobuje vacsi vnutorny odpor. (napr pri potrebe nasledneho nastartovania) To je zasadny rozdiel
    2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
    2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
    Mi.Ha.
    **
    Příspěvky: 370
    Registrován: 18 led 2022, 23:40

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od Mi.Ha. »

    Tak těch 10 km je pro to auto horší,než kdyby stalo další měsíc,to se ani kloudne neohřeje,když dělám oil na soukromých,tak jim dávám více a na garanci s novym jedu od nás 100km a jde na dílnu hned.
    Uživatelský avatar
    mozecek
    ***
    Příspěvky: 816
    Registrován: 02 bře 2023, 10:47
    Bydliště: Olomouc

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od mozecek »

    Jedine ceho jsem si vsimnul po odpojeni/pripojeni baterky je trvala deaktivace funkce "zapnuti predni parkovacich senzoru pri nizke rychlosti", tj. je nutne opet v menu aktivovat, zbytek nastaveni zustava ulozen resp jsem nepostrehl zadny problem. Dokonce narozdil od koncernu neni treba provadet proceduru stahnuti a vytahnuti okynek .. asi protoze ji moje hyu nema (resp ma jen zavreni ale nikoli otevreni).

    Druha vec co tusim po 10ti ci 14ti dnech umre je BlueLink .. auto prejde do nejakeho hlubsiho spanku a do odemceni klicem nebo dokonce do nastartovani na pozadavky z aplikace nereaguje. Tedy opet klesne i klidova spotreba.

    Co se tyce vybijeni baterie tak je nejvyssi tesne po dojezdu a zamceni. Potom "stav nabiti" baterie klesa jeste nekolik hodin a postupne zpomaluje. To je dano opotrebenim baterky co nedrzi stav, u nove bude pokles nizsi. Tez kdyz jedu na mesic pryc tak ma otec nadiktovano 1x za 14 dni vyrazit na vylet :D necham mu plnou nadrz a rikam ze me nezajima kam pojede ale at jede a nevraci se driv nez po 100 km :D Jak rikal mexican je fajn otocit gumy a promichat tekutiny :mrgreen:

    Od Uniqua jsem mel sledovaci zarizeni SafeLink .. snizovalo mi to pojistku a melo to nejake drobne vyhody, ale treba pri delsim stani to zralo zbytecne stavu a odpojit to nebylo mozne, ptze pojistovna by stekala ze sem to odpojil (po odpojeni od aku mi vzdy prisla SMS tj to vedeli i oni). Co se tyce ubytku napeti na aku, tak mohu porovnat aktualne dvoje dvojkovy ovce - jedna v provedeni socialni edice a druha v plne palbe. Obe mohou stat mesice a ubytek je tak maly ze na mesic nebo dva nema zadny smysl aku odpojit. Oproti tomu hyundai podle me da mozna mesic, ale dva urcite ne. I po tech 14ti dnech pak vidim kam klesne startovaci napeti byt bezne napeti se tvari jeste jakztakz. Tedy kdybych musel auto nechat stat mesic tak baterku urcite odpojim.

    tohle ja stav napeti po 2 tydnech - 23.5. je videt jak oziveni auta a prvni start s tou baterkou zacvicil, nasledne 3 spicky jsou dalsi starty a kratke jizdy
    Screenshot_2025-06-04-17-03-33-69_50d2f43b07d40e26976c269b48206bf1 (Velké).jpg
    Screenshot_2025-06-04-17-03-33-69_50d2f43b07d40e26976c269b48206bf1 (Velké).jpg (109.97 KiB) Zobrazeno 141 x
    i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
    ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
    BackPa
    Příspěvky: 5
    Registrován: 01 čer 2025, 20:31

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od BackPa »

    Já tu už myslel na budoucnost, až mi ta baterka umře a budu ji muset vyměnit, resp. až ji budu muset někdy nechat nabít = odpojení kabelů. Auto mám zatím jenom 2 týdny.
    Díky za odpovědi a jestli dobře chápu, tak tedy po odpojení (výměně) aku není potřeba návštěva servisu a nakodování nového aku, jako u (některých) jiných značek.
    Uživatelský avatar
    mozecek
    ***
    Příspěvky: 816
    Registrován: 02 bře 2023, 10:47
    Bydliště: Olomouc

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od mozecek »

    do servisu opravdu nepotrebujes jezdit, auto si stav aku po par hodinach stani vyhodnoti samo
    i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
    ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
    Birdr
    **
    Příspěvky: 296
    Registrován: 24 úno 2022, 13:28

    Re: Dobijeni baterie pokud auto dele nejezdi

    Příspěvek od Birdr »

    Máme Tucsona, Mildhybrid a protože na zimu odjíždíme mimo republiku, je na 6 až 7 měsíců odstaven. Před odjezdem dám plnou nádrž a VIF a baterii v autě napíchnu na nabíječku CTek. Syn ho co 6 týdnů za sucha projede cirka 50 km a zase dá na nabíječku. Dotankuji až po návratu Dělám to tak už 3 zimy a zatím dobrý. 🤔
    Odpovědět

    Zpět na „i30 2016- Elektronika“