1.STK - závada

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 847
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: 1.STK - závada

Příspěvek od mozecek »

(ne)hezke cteni je treba tu .. problem zacina uz v rozdilne metodice pro certifikaci a pro mereni na STK
https://tn.nova.cz/auto/clanek/553315-v ... -kontrolou
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
imagine
*
Příspěvky: 52
Registrován: 21 srp 2021, 16:03

Re: 1.STK - závada

Příspěvek od imagine »

ORBITH46 píše: 05 črc 2025, 18:25
imagine píše: 30 čer 2025, 12:13 Ahoj, také první STK s i30 1,5TGdi a hned mě stopli na emisích. Motor běží na volnoběh ve vyšších otáčkách. Je to fakt super, když jezdíte pravidelně do autorizáku a necháte tam za 4 roky na 6.garančkách skoro 50litrů a auto nevyhovuje. ](*,) Snad za to nemůže ta super aktualizace jednotky motoru na 1. Garančce. Auto bylo rázem po startech hlučnější a ve vyšších otáčkách. Prý to tak má být.
Ahoj všem,

vlastním Hyundai i30 Fastback, 1.5 T-GDI, 117 kW, auto má 4 roky a najeto 42 000 km.

Dnes jsem byl poprvé na STK a hned mě vyřadili při emisní kontrole – viz přiložený protokol.
Důvodem byly údajně zvýšené volnoběžné otáčky, motor běží stále na cca 800 ot./min.

Včera přitom auto prošlo bez problémů 4. garanční prohlídkou v autorizovaném servisu.

Máte někdo s touto motorizací podobnou zkušenost?
Byli jste už na STK? Jaké hodnoty volnoběhu vám tam naměřili, případně jaké jsou podle vás předepsané? Řešíme to zde ve skupině https://www.facebook.com/groups/1095205 ... 4139367904

Baterii jsem dobil, tankuji NAT98 a malinko to kleslo, ručička je na +-750

Obrázek
Ahoj, vidím, že nejsem sám 😀. Takže jak to dopadlo ? Týden jsem se snažil jezdít s potkávacími světly a dobíjet. Moc to nepomohlo, ot. byly 780ot.(OBD a Torque app.). Poprvé na emisích jsem měl 820! Při návštěvě autorizáku 670ot., dostal jsem na to i papír. Došlo i na nucené vypálení GPF filtru, prý u mě neproběhlo za celé 4 roky. To nechápu, denně 2x35km (i dálnice), 1x ročně Německo, auto litá, žádné mamataxi. Na opakovaných emisích už 712ot. Ok. Technická naprosto v pořádku, spodek krásný, najeto 90 000km. Dopadlo to dobře, akorát jsem zaplatil 1300,- navíc za diagnostiku v autorizáku. Takže můžu všem doporučit nechat to celé na nich, ale zase nebudete vědět, jak na tom to vaše auto je že.....
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 847
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: 1.STK - závada

Příspěvek od mozecek »

docela ulet, kdyz pominu i to nevypaleni GPF .. jakoze autorizak neco nastavi v ridici jednotce aby klesly otacky? jako asi to jde, ale potom bych se ptal jak je to mozne? jestli se to za 2 roky zase zvedne a pojedes do autorizaku aby zase neco...? A co kdyz te nahodou zastavi ta nova hlidka co kontroluje tech stav a meri emise na cestach? Ok je to velmi nepravdepodobne .. ale co pak - Moment ja si jenom zajedu do autorizaku na stelung a pak to bude cajk :roll:
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Garanční prohlídky, servis“