Snímač polohy vačkové hřídele 1.4 Crdi 66KW

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
laubz83
Příspěvky: 3
Registrován: 03 srp 2025, 15:58

Snímač polohy vačkové hřídele 1.4 Crdi 66KW

Příspěvek od laubz83 »

Koupil jsem Hyundai ix20, jezdí dobře, ale motor má menší problém s nastartováním. Než to vezmu do servisu, což bude pravděpodobně dost drahé už jen za diagnostiku, chtěl bych se zeptat zdejších laskavých členů fóra – často jsou totiž podobné problémy specifické pro konkrétní modely nebo motory.

Předchozí majitel, který působí jako slušný starší člověk, mi řekl, že při posledním servisu (u nezávislého mechanika) bylo doporučeno vyměnit snímač vačkového hřídele. Motor je 1.4 CRDi, 66 kW, najeto cca 155 000 km (auto z roku 2011).

Příznaky jsou následující:

- při startování motor většinou točí alespoň 2–4 sekundy, než naskočí, někdy i déle. Když se chvíli točí, pak se počká a znovu se otočí klíčkem, většinou chytne napoprvé bez problémů

- motor jinak běží normálně, má dostatečný tah, možná je trochu hlučnější, ale moje předchozí auto (také naftové) měl větší a lépe odhlučněný motor (Laguna 3), takže to asi není férové srovnání. Podle toho, co jsem četl na internetu a na fórech/reddit, se zdá, že tento motor je obecně hlučnější

- baterie vypadá v dobrém stavu, točí bez zaváhání – ale to může být jen můj dojem. Tento týden si pořizuji OBD2 čtečku, abych zkontroloval i napětí a zjistil, jestli mi dá nějaké další vodítko

Od koupi auta (před méně než měsícem) se jednou stalo, že po nastartování zůstala chvíli svítit kontrolka motoru, ale při dalším startu zhasla. Prodávající mě na to upozornil – říkal, že v řídicí jednotce je uložená chyba týkající se snímače vačkového hřídele, a že se mu to stalo taky.

Důvod, proč jsem skeptický, že je problém jen ve snímači vačky, je ten, že si říkám – kdyby to bylo opravdu jen tím, nedělalo by to i další problémy? Například kolísání otáček nebo hrubší chod motoru? V otáčkách jsem nic nezaznamenal, během cca 600–700 km, co jsem od koupě najel, jsou naprosto stabilní.

Příbuzný, který je mechanik (ale v zahraničí, jinak bych ho poprosil, ať se na to podívá osobně), mi říkal, že to spíš budou žhavicí svíčky – častá závada u tohoto modelu. Anebo možná zpětný ventil paliva, který by mohl způsobit, že trvá déle, než se vytvoří potřebný tlak paliva, což by vysvětlovalo pomalý start.

Díky , že jste dočetli až sem, a díky i za jakékoli rady a postřehy na základě vaší zkušenosti s těmito CRDi motory.
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „ix20“