A prave preto som isiel do BEV aby som nemusiel riesit uz tieto blbosti, co som roky riesil na spalovakoch. Pekne si doma dobijem a idem kam chcem a nie spoliehat sa ci mi vyhodi kontrolka motora a zasa hladat,co zasa nejde ako ma.imagine píše: 22 dub 2025, 18:35 Jupííí, tak jsem se dočkal. Po třech letech mi konečně zůstalo svítit pečené kuře. Za tu dobu 5x po vypnutí a nastartování vždy zhaslo. Bylo to většinou na dálnicích a já byl donucen sjet, zastavit a vyrazit dál. V "Autorizovaném servisu" mi vždy tvrdili, že v historii nic nenašli. Až teď, je to donutilo vyměnit EGR ventil. Otázka co to udělalo s motorem za ty roky. Po startu motor celkem pěkně cvaká...
Poslední můj spalovák.![]()
1.5 tgdi strata tahu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5 tgdi strata tahu
- Reklama
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Ahoj, lze u i30 s OBD jednotkou do 500,- načítat realtime chyby na cívkach? Můžete doporučit i software? Díky.
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Tak já měl úplne stejný problém. Při plynu na podlaze, nebo prudkém zrychlení cukání auta. V jednu chvíli začala blikat kontrolka motoru. Po vypnutí zapoalování a nastartování kontrolka nesvítila, ale problémy pokračovaly. Dnes jsem jel do servisu a zjištěny vadné cívky na válci 1 a 3, vyměněno asi za hodionu a půl v rámci záruky. Cívky na zbylých dvou válcích měnil předchozí majitel, tak doufám že už bude klid



Hyundai i20 II 1.2i 55kW | Hyundai i30 Smart HB 1.5 T-GDi 118kW
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Neviem co myslis tym "realne chyby na cievkach". S takym tym klasickym BT OBDII modulom za par korun som vedel nacitat chybu, ktoru mi auto ulozilo, ked mi cievka blbla. Grilovane kura mi vtedy blikalo, ale nezostalo svietit, v ECU ale bola chyba ulozena. Ako SW na vycitanie problemu som pouzil Torque na Androide.imagine píše: 07 kvě 2025, 19:25 Ahoj, lze u i30 s OBD jednotkou do 500,- načítat realtime chyby na cívkach? Můžete doporučit i software? Díky.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
-
- *
- Příspěvky: 45
- Registrován: 16 črc 2024, 20:27
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Divne to je, lebo mne na Fabii II 1.2 HTP 2009 v pameti ostalo zapisane aj to, ze ked v zime pocas Covidu sme nejazdili cca 3 mesiace, tak tam ostal zapis nizka uroven napatie (nastastie motor startoval na prvu supu, kedze jazdil iba dlhsie trasy) a pred STK som ju meusel vymazavat, lebo pamet zavad musi byt prazdna.petzl62 píše: 21 lis 2024, 22:59 Spíš je zajímavé, že to v paměti nezůstane a po vypnutí se to samo smaže. Takže nevypínat motor po rozsvícení kuřetea závada jde načíst.
-
- *
- Příspěvky: 45
- Registrován: 16 črc 2024, 20:27
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Tak v dnesnej dobe spalovaky s milion snimacmi, riadiackami a milion "vylepseniami", aby to zralo o 0,5 l na 100km ale tym ze znizia vykon tak nakoniec zerie o 0,5l viac uz nie su tie, co byvali predtym.januar1 píše: 22 dub 2025, 19:47 A prave preto som isiel do BEV aby som nemusiel riesit uz tieto blbosti, co som roky riesil na spalovakoch. Pekne si doma dobijem a idem kam chcem a nie spoliehat sa ci mi vyhodi kontrolka motora a zasa hladat,co zasa nejde ako ma.
BEV v dnesnej dobe ma paradoxne ovela menej elektroniky a snimacov (a teda menej problemov) ako spalovak.
Len keby z dnesnych aut toho nerobili "mobily s podvozkom" tak by som to tiez privital.
A bohuzial 1/2 BEV sa v dnesnej dobe robi na podvozkoch spalovakov a to nie je tiez bohvieco. Idealne by bolo, aby bol na BEV motor/generator v kazdom kolese a nepouzivali sa prevodovky a rozvodovky, kde su tiez dost velke straty.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Ahoj, nevieš náhodou označenie cievok, ktoré si kúpil ako náhradu- Delphi..? a aké OM mali povodné cievky Denso?dano30109 píše: 11 pro 2024, 17:23 Potvrdzujem asi mesiac som jazdil na tucsone 1,6T-GDI a motor na studeno isiel stardantne a zrazu tesne pred zohriatim na 90 stupnov v pasme 1800-2000 otacok akoby zacalo autom trhat a nechcelo zrychlovat trvalo to tak dajme tomu 30sekund jedine co trocha pomahalo bolo podradit a ist cez 2000 otacok a cakat chvilu kym sa motor viacej nezohrial a potom auto zohriate a islo zrazu normalne a potvrdujem ze ziadna kontrolka a ani v pameti zavad nic nenaslo.Kupil som 4 nove cievky Delphi jedna zhruba 27eur a pokoj.Prvovyroba tam boli Denso najazdene 60tisic.takze ak niekomu pomoze vymente cievky ako prvu pomoc.a Denso nekupovat radsej.
i30 1.5 T-GDI 2023, PLAY
i30 1.4 CVVT 2009 Comfort, stále mám...nepredám...:-)
i30 1.4 CVVT 2009 Comfort, stále mám...nepredám...:-)
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Tak od mého posledního příspěvku, že byly měněny dvě cívky uteklo 5 měsíců. Před měsícem jsem byl na garančce, kde přišli na jednu špatnou cívku, takže výměna.
Před týdnem opět cukání, dávám do servisu a prý zase tři špatné cívky.
To už je 4. výměna celkem a 3. výměna za posledních 5 měsíců, přemýšlím, jestli se to dá nějak víc řešit a jestli má někdo podobný problém](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Před týdnem opět cukání, dávám do servisu a prý zase tři špatné cívky.
To už je 4. výměna celkem a 3. výměna za posledních 5 měsíců, přemýšlím, jestli se to dá nějak víc řešit a jestli má někdo podobný problém
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Hyundai i20 II 1.2i 55kW | Hyundai i30 Smart HB 1.5 T-GDi 118kW
Re: 1.5 tgdi strata tahu
toto nebude špatným palivom - pretože s tým istým palivom si na parkovisku o minútu neskôr naštartoval a išlo normálne ... toto bude elektronika. Mechanika tiež nie - tá by sa tiež sama o minútu neopravila - neopravila by sa sama vôbec. U týchto moderných prekombinovaných (MHEV a spol) to môže byť nejaký zásah riadiacej jednotky a/alebo vadného čidla, kontaktu ... elektronika. Môj názor strojára. Kludne aj slabá baterka napr.zafiiik píše: 21 lis 2024, 09:30 Ahoj,
Mne sa toto stalo tento týždeň 2x. Vždy, keď som dal viac plyn k podlahe pri predbiehaní na okreske (raz v kopci a raz v miernom kopci).
Nachvíľu zasvietila oranžová kontrolka motora, motor stratil ťah a okolo 2000 ot. a nižšie hrozne vibroval aj pri menšom zošliapnutí plynu. Musel som ho držať okolo 2500 ot. aby sa s tým dalo jet. Skúsil som na minutu vypnúť na parkovisku motor a po naštartovaní to bolo OK.
Mám 1,5TGDi 117kW v automate, r. 2022. Jazdím s ním od februára 2024 a stalo sami to prvý krát.
Mám podozrenie na špatné palivo, tankoval som cez víkend na Myjave na OMV drahší benzín s aditívami. Pravdepodobne tam má malú "výtoč"...
Ak sa to bude opakovať po ďalšom tankovaní, idem do servisu.
Hodne zdaru!
-zaf-
i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen
Re: 1.5 tgdi strata tahu
toto je dosť odveci inak ...januar1 píše: 22 dub 2025, 19:47A prave preto som isiel do BEV aby som nemusiel riesit uz tieto blbosti, co som roky riesil na spalovakoch. Pekne si doma dobijem a idem kam chcem a nie spoliehat sa ci mi vyhodi kontrolka motora a zasa hladat,co zasa nejde ako ma.imagine píše: 22 dub 2025, 18:35 Jupííí, tak jsem se dočkal. Po třech letech mi konečně zůstalo svítit pečené kuře. Za tu dobu 5x po vypnutí a nastartování vždy zhaslo. Bylo to většinou na dálnicích a já byl donucen sjet, zastavit a vyrazit dál. V "Autorizovaném servisu" mi vždy tvrdili, že v historii nic nenašli. Až teď, je to donutilo vyměnit EGR ventil. Otázka co to udělalo s motorem za ty roky. Po startu motor celkem pěkně cvaká...
Poslední můj spalovák.![]()


i30 CW - 1,4 cvvt 80 kW 2011 facelift 1. gen
Re: 1.5 tgdi strata tahu
- a videl si aky pruser urobil Hyundai pri elektromotoroch?januar1 píše: 22 dub 2025, 19:47A prave preto som isiel do BEV aby som nemusiel riesit uz tieto blbosti, co som roky riesil na spalovakoch. Pekne si doma dobijem a idem kam chcem a nie spoliehat sa ci mi vyhodi kontrolka motora a zasa hladat,co zasa nejde ako ma.imagine píše: 22 dub 2025, 18:35 Jupííí, tak jsem se dočkal. Po třech letech mi konečně zůstalo svítit pečené kuře. Za tu dobu 5x po vypnutí a nastartování vždy zhaslo. Bylo to většinou na dálnicích a já byl donucen sjet, zastavit a vyrazit dál. V "Autorizovaném servisu" mi vždy tvrdili, že v historii nic nenašli. Až teď, je to donutilo vyměnit EGR ventil. Otázka co to udělalo s motorem za ty roky. Po startu motor celkem pěkně cvaká...
Poslední můj spalovák.![]()
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Re: 1.5 tgdi strata tahu
no daj sem nech viemeslabostka píše: 04 říj 2025, 11:55- a videl si aky pruser urobil Hyundai pri elektromotoroch?januar1 píše: 22 dub 2025, 19:47A prave preto som isiel do BEV aby som nemusiel riesit uz tieto blbosti, co som roky riesil na spalovakoch. Pekne si doma dobijem a idem kam chcem a nie spoliehat sa ci mi vyhodi kontrolka motora a zasa hladat,co zasa nejde ako ma.imagine píše: 22 dub 2025, 18:35 Jupííí, tak jsem se dočkal. Po třech letech mi konečně zůstalo svítit pečené kuře. Za tu dobu 5x po vypnutí a nastartování vždy zhaslo. Bylo to většinou na dálnicích a já byl donucen sjet, zastavit a vyrazit dál. V "Autorizovaném servisu" mi vždy tvrdili, že v historii nic nenašli. Až teď, je to donutilo vyměnit EGR ventil. Otázka co to udělalo s motorem za ty roky. Po startu motor celkem pěkně cvaká...
Poslední můj spalovák.![]()
![]()