motor 1.0 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9390
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

A jeden válec a bude z toho super motor. :wink: 8-[
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8592
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu :-)
moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory

mne prijde manualna prevodovka sparovana s 1.0tgdi suprova (v Stonicu, neviem ci je ina v i30/ceede). Mozno az na prechod z 1 do 2. Inak je presna, rozumne poskladana
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 592
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Vysous »

S tříválcema už je od dob prvních HTP motorů ve fábii pořád dokolečka stejná písnička. Přitom už je to už přes dvacet let. Spokojeně je používá půlka národa a stejně furt "motůrek do sekačky". A pořád od lidí co v tom jeli tak maximálně se sousedem do práce. Já jsem třeba momentálně absolvoval s 1.0 i30 2000km s rakví na střeše, celou rodinou a psem, plnej po střechu. A jezdí to krásně, cesta že Svinoústí (Balt) do Roháčů podle tankování za 5,6/100. Jasně, nepotřeboval jsem předjíždět ve stoupání do alpských prusmtků, ani táhnout vlek (to jde podle internetu jen s V6, poctivá atmosféra třílitr).
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8592
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

svagrina teraz pri 150 000km u 2003 Fabie HTP, ktoru sme mali doma a posunuli jej podpalila ventily. Oprava s novym katalyzatorom a rozvodmi 20 000kc. Inak to auto jazdi uplne v pohode a bola to popri vyfuku a dvoch sadach brzd jedina oprava. To auto bolo na Grossglockneru (napriklad) a posledne 3 roky jazdi v rezime mamataxi.

A to je T-GDI oproti HTPcku uplne niekde inde, vykonovo aj akusticky. Ano, dat ho napriklad do Tucsona so startovacou hmotnostou 1,5t asi nebude dobry napad. V Bayone, i30 ideal. V Kone - preco nie, ak sluzi pre jedneho/dvoch pasazierov. Proste plati tradicne - auto a jeho motorizaciu si vyberam podla toho co potrebujem jazdit. Je mnozstvo litrovych Tgdi ktore maju pohodovo cez 150 000km a funguju krasne, holt len netreba zabudat ze to je priamovstrek a take to kilometrove poskakovanie mu ublizi viac nez tomu HTP. Toz ale taka je doba. Technika sa zbytocne komplikuje

inak ako som pisal vyssie, pozitivne ma prekvapila chut zrychlovat pri 150km/h.. Do cca 175km/h som citil ze to ma a chce. Nad 185km/h uz slo len o to zistit, kde sa zastavi rucicka rychlomeru :-)

PS: nie som Turek a skutocne som to testoval na nemeckej dialnici, konkretne Muhldorf (Bavorsko) a okolie :-)
Přílohy
Screenshot_2025-08-05-16-49-32-973_com.kia.oneapp.eu-edit.jpg
Screenshot_2025-08-05-16-49-32-973_com.kia.oneapp.eu-edit.jpg (54.66 KiB) Zobrazeno 536 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9390
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

Vysous píše: 05 srp 2025, 16:03 S tříválcema už je od dob prvních HTP motorů ve fábii pořád dokolečka stejná písnička. Přitom už je to už přes dvacet let. Spokojeně je používá půlka národa a stejně furt "motůrek do sekačky". A pořád od lidí co v tom jeli tak maximálně se sousedem do práce. Já jsem třeba momentálně absolvoval s 1.0 i30 2000km s rakví na střeše, celou rodinou a psem, plnej po střechu. A jezdí to krásně, cesta že Svinoústí (Balt) do Roháčů podle tankování za 5,6/100. Jasně, nepotřeboval jsem předjíždět ve stoupání do alpských prusmtků, ani táhnout vlek (to jde podle internetu jen s V6, poctivá atmosféra třílitr).
Tiež som jazdil so 120kou tisíce a tisíce kilometrov a všade som prišiel.No napriek tomu nespievam ódy na ňu. Boli ľudia čo si nevedeli vynachváliť aj Wartburg.:wink:
Mal som tu česť aj 1,0TSI a fakt ďakujem neprosím.
No nikoho neodhováram. [-(
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T (2018- 2025) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hugo11
**
Příspěvky: 276
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Hugo11 »

Mexican píše: 05 srp 2025, 13:57 a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu :-)
moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory
To neni, ze pali... litrove turbobenzinove 3-valce realne zase tak spatne nefunguji, HYU/KIA se s tim konstrukcne vyporadal docela dobre i kdyz VW asi jeste o neco lip a v malych autech se s tim fakt zije celkem v pohode.
Vec ale spis stoji tak, ze koncept techto motoru vznikl jen kvuli nejake ekologicke chymere a v realnem provozu neprinasi oproti objemove srovnatelnemu 4-valci v zasade zadne pozitiva, krome rozmeru. Naopak jsou tam negativa jako vibrace/hlucnost (ktere se sice daji resit, ale za cenu slozitosti prip. servisnich protivnosti jako dalsi vyvazovaci hridel, 2hm setrvacnik atp.), ponekud neohrabane rozjezdy kvuli nizkemu kroutaku od volnobehu, ktery navic nema moc idealni prubeh a pod. V mericim cyklu to jiste fungovalo (jinak by je napric trhem nevyrabeli skoro vsichni vyrobci), ale napr. 4-valcova EA211 1.2TSI jezdi rozhodne prijemneji a s cca stejnou spotrebou jako novejsi 3-valcova 1.0TSI.
Uživatelský avatar
Minko
****
Příspěvky: 1085
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Minko »

Hugo11 píše: 06 srp 2025, 00:05
Mexican píše: 05 srp 2025, 13:57 a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu :-)
moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory
ponekud neohrabane rozjezdy kvuli nizkemu kroutaku od volnobehu, ktery navic nema moc idealni prubeh a pod.
Neviem ake, jazdil som litrik od :hyu: v sestrinej Kone, od koncernu v sluzobnej Fabii a teraz mam od Renaultu vo svojom Dusteri. Ziadny rozdiel (okrem pruznosti v dobrom slova zmysle ked nafukalo turbo) v rozbehoch oproti svojej :hyu: 1.2 stvorvalcu som nepozoroval. Vsetky boli hladke a plynule, da sa s nimi aj pekne posuvat v kolonach (jasne ze to tym motorom dobre nerobi, ale to snad vacsine motorov).
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 73
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od marian85 »

Dnes prvé meranie emisií, má niekto porovnanie?
Přílohy
IMG_20251020_103228067~2.jpg
IMG_20251020_103228067~2.jpg (235.18 KiB) Zobrazeno 190 x
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
66 000km; 5,5l/100km
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8592
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

bol som minuly tyzden, Stonic uz ma 4 roky
Auto 6 tyzdnov pred TK/Emisiami stalo, pretoze sme boli na roadtripe obytkou po Portugalsku / Spanielsku
Benzin obyc z Avia + 80ml VIF tankovany 26.8
Jedina priprava na TK bolo nabitie akumulatoru pretoze vid vyssie, auto stalo 6 tyzdnov a samotna cesta cca 25km do Tisnova na STK
Přílohy
1760951190095.jpg
1760951190095.jpg (154.99 KiB) Zobrazeno 179 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Fry
**
Příspěvky: 180
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Fry »

čo tie rozdiely v limitoch CO? 0,2 vs 0,1? nejde o rovnaké motory?

ináč líže to tam tie horné limity..., neviem no...
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8592
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

jj tiez som si toho vsimol a je to divne, pac mi prijde ze je to ten isty motor G3LE, ten isty vykon, ten isty meraci pristroj a predsa len ten limit aj priebeznych otacok aj Co2 v otackach je iny
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 73
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od marian85 »

Tiež ma to zaujalo, že to u mňa líže hranice, ak by tu bol niekto kto sa do toho vyzná, rád by som počul na to názor.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
66 000km; 5,5l/100km
Jose_D
*
Příspěvky: 23
Registrován: 24 čer 2021, 17:49

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od Jose_D »

tak pro zajímavost g3le protokol ode mě. První TK, najeto řádově 50kkm. i30PDE.
Přílohy
20251020_143908.jpg
20251020_143908.jpg (231.06 KiB) Zobrazeno 114 x
103kw
*
Příspěvky: 78
Registrován: 13 čer 2024, 19:33

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od 103kw »

K tomu CO otázka jen pro jistotu : když jste byli na emisích tak byl katalyzátor zcela zahřátý tzn. nad 400°C ?
Já zcela zahřátý motor (podle vody) když čekám na emise nechávám běžet a občas slyším saharu jak se spustila. Naměřené emise jak na volnoběh tak v provozních otáčkách mám "0.00", ale je to 1.4 tgdi.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2461
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.0 T-GDI

Příspěvek od dibarbora »

Vidím to ako najpravdepodobnejšiu príčinu... technikovi to prešlo (aj keď LTT), tak to nechal. Inak by katalyzátor zohrial a meral znovu.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“