1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 304
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od michal84 »

Ahojte, chci vymeniť chladící kapalinu a uvažuju co tam dát. Všude na internete je doporučovaná G12+ ale v manuálu je G11. K tej G11 sa na nete uvádza aj nižšia životnost cca 2-3 roky, tohle mi moc nekoresponduje s predepsaným intervalom výmeny co 10 let. Proto aj uvažuju zda tam nedát tu G12+. Co tam dávate vy?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Reklama
 

thaischumi
**
Příspěvky: 227
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od thaischumi »

Tento motor mám a takový interval výměny (10 let) určitě není.
Pro jistotu jsem koukal na manuál pro i30 2017 https://www.hyundai.com/cz/servis-a-pri ... 20bayoni30

Plán údržby u chladící kapaliny zní takto:

Roční nájezd do 15k km:
První kontrola A V PŘÍPADĚ POTŘEBY VÝMĚNA po 4 letech/nebo 60t km, pak po každých 2 letech.
Od 12. let nebo 180t km NUCENÁ VÝMĚNA po každých 2 letech

Roční nájezd nad 15t km:
První kontrola A V PŘÍPADĚ POTŘEBY VÝMĚNA už po 2 letech a poté dokonce každý rok.
Od 6. let nucená výměna každý rok.

A co to znamená kontrola a v případě potřeby výměna?
Kontroluje se bod mrazu, po každé dolití destilky se bod mrazu sníží a ten musí brat i s rezervou, znamená že jestli dle odhadu nevydrží v bezpečném rozsahu do 2. kontroly tak už se musí provést výměnu už při 1. kontrole.
Přítomnosti oleje, spaliny, usazeniny atd. Např. Jestli máte zapnutý stop start a ještě po jízdě nenecháte turbo dochladit tak se vám degraduje docela rychle a objeví se černé usazeniny na dně nádobky, protože u tohoto motoru (spíš u všech dnešních zážehových motoru) chladí kapalinou i turbo i výfukové svody.

Ohledně chladící kapaliny mám tuto https://www.prodejoleju.cz/produkt/cs-a ... e-g-jks-5l.

Na 2 výměny stačí.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
thaischumi
**
Příspěvky: 227
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od thaischumi »

Ještě jednu věc, je to 7 šroubů na uchycení krytu, předtím než je dávat zpátky tak promazat pořádně, nebo při příští výměně určitě vám nějaký urve
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 304
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od michal84 »

Čiastočne súhlasím :-). Je pravda že som to zjednodušil nicmene podle manuálu platí že prvý pevný interval je po 10 rokoch nebo 180 000 km. V prípade potreby by som povedal že je v tomto prípade sporné. Bod mrazu je jedna vec ale další vlastnosti jako je antikorozni ochrana možu byť už vyčerpané aj v prípade že bod mrazu je stále dostatočný. Ak sa uvádza bežná životnost G11 kapaliny 2-3 roky tak tých 10 rokov v manuálu je prestrel a predpokladam že tam po tých dvoch rokoch mala byť na pevno definovaná výmena. Proto sa tu na to ptám aj na tu výmenu, zisťoval som si to až teraz tak ma prekvapila ta bežne udávaná životnost G11. Proto som taky uvažoval či tam može ísť G12+ ktorá vydrží cca jednou tolik.

Dám tam teda tu G11 a nebudu to riešiť, ďakujem ti za tip na konkrétnu.

Ohledne šrobov určite dám si pozor, díky za upozornenie :-)
Snímek obrazovky 2025-11-04 182807aa.jpg
Snímek obrazovky 2025-11-04 182807aa.jpg (185.91 KiB) Zobrazeno 118 x
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
vrabi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 17 zář 2025, 09:58

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od vrabi »

LIQUI MOLY v technickém listě jako jedna z mála výslovně uvádí "- pro prodloužené intervaly výměny kapaliny (podle pokynů výrobce)"
Clipboard_11-05-2025_01.jpg
Clipboard_11-05-2025_01.jpg (73.86 KiB) Zobrazeno 53 x
vrabi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 17 zář 2025, 09:58

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od vrabi »

Nicméně abych ti zamotal hlavu, tak chladící kapalina, kterou výše doporučil thaischumi je kapalina s fosfáty a ta se nesmí míchat s klasickou evropskou G11 která je bez obsahu fosfátů ](*,)
U Suzuki jsem dostal školení, že právě japonské vozy používají kapalinu s fosfáty a tato kapalina není mísitelná s G11, přičemž jsou obě kapaliny zelené [-o<
Záměna těchto kapalin je možná pouze po několikanásobném výplachu čistou vodou.
On může být i rozdíl mezi "korejcem" z Koreje a z Nošovic :D
Takže jednoznačně se řídit návodem, a pokud si nejsem jistý, provézt minimálně dvě až tři výměny čistou vodou a teprve potom nalít jinou kapalinu.
Namíchání těchto kapalin vede u Suzuki k postupnému ucpání výměníku topení a jeho případné následné výměně.
thaischumi
**
Příspěvky: 227
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od thaischumi »

Vůbec nechápu proč potřebujete interval výměny prodlužovat? Ano, oproti výměně motorového oleje je časově náročnější, ale není tak špinavá práce jako u oleje, a když děláte i s výměnou oleje tak trochu časů ušetříte.

A zase ještě jednu věc ohledně tý výměny: ten plastový výpustný sroub jde vyšroubovat úplně ven (to není jen ventil) a voda z toho vyteče mnohem rychleji.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
vrabi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 17 zář 2025, 09:58

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od vrabi »

V manuálu k i30 2017 je uveden text níže zakroužkovaný.
Ale může se to lišit i rokem výroby i typem motoru, takže koukni do svého návodu, který jsi dostal k autu a tam by to mělo být uvedeno správně.
Pokud máš uvedeno G11 lij G11 a pokud máš napsáno s fosfáty použij kapalinu s fosfáty.
kap.jpg
kap.jpg (81.44 KiB) Zobrazeno 43 x
vrabi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 17 zář 2025, 09:58

Re: 1.4T-GDi – jakou chladící kapalinu?

Příspěvek od vrabi »

Dal bych to jako editaci, ale bohužel mi nejde editovat poslední přízpěvek :(

https://www.mpmoil.cz/blog/use-special- ... car-brands
kap1.jpg
kap1.jpg (62.17 KiB) Zobrazeno 31 x
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“