Nicméně co jsem byl před cca měsícem na garančce, tak mě překvapila jedna věc, a to, že ten motor má najednou mnohem lepší odezvu na plyn, líp táhne, není propad výkonu při přeřazování z jedničky na dvojku (jakoby se sekundu nic nedělo) a celkově je mnohem živější. Tak nevím jestli se nějak updatovala ŘJ a nebo je to jen výměnou oleje, ale pokud by to bylo olejem, tak by to znamenalo, že ho při první garančce neměnili...
spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
Crab - s tvým popisem zcela souhlasím 
Nicméně co jsem byl před cca měsícem na garančce, tak mě překvapila jedna věc, a to, že ten motor má najednou mnohem lepší odezvu na plyn, líp táhne, není propad výkonu při přeřazování z jedničky na dvojku (jakoby se sekundu nic nedělo) a celkově je mnohem živější. Tak nevím jestli se nějak updatovala ŘJ a nebo je to jen výměnou oleje, ale pokud by to bylo olejem, tak by to znamenalo, že ho při první garančce neměnili...
Nicméně co jsem byl před cca měsícem na garančce, tak mě překvapila jedna věc, a to, že ten motor má najednou mnohem lepší odezvu na plyn, líp táhne, není propad výkonu při přeřazování z jedničky na dvojku (jakoby se sekundu nic nedělo) a celkově je mnohem živější. Tak nevím jestli se nějak updatovala ŘJ a nebo je to jen výměnou oleje, ale pokud by to bylo olejem, tak by to znamenalo, že ho při první garančce neměnili...
i30 Fastback - Engine Red, T-GDI 120, Trikolor Komfort
- Reklama
Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
Ahoj, pro možné budoucí majitele. Mám r.v 2018 a najeto v současné době 120 000 km. Jezdím z 50% dálnice. Nyní první závada a to sice senzor teploty výfukových spalin (oprava 5000), jinak měním jen olej a filtry. V cca 70k měněny kotouče i destičky, ve 115k stabilizační tyčky. Bez toho vše původní. Měním olej po 15k dle servisky. Co jsem tak posbíral po servisech, tak se musí hlavně striktně dodržovat interval výměny svíček (po 60k - špatné mohou odpálit katalyzátor), jinak žádné vážnější závady nejsou.
Jednou se objevil problém se zadními parkovacími senzory, ale stačilo jen zespoda z nárazníku vyndat bordel.
Dlouhodobá spotřeba je 6,5l jaro - podzim a 7l zima.
Jednou se objevil problém se zadními parkovacími senzory, ale stačilo jen zespoda z nárazníku vyndat bordel.
Dlouhodobá spotřeba je 6,5l jaro - podzim a 7l zima.
Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
Nevhodny rezim jazd pre dany pohon. Vela km a kratke trasy. Plus predvadzacka to je to auto ktore dostava nalozene hned po starte, bez zabehu..... Vsetko ma svoje plus i minus.
Pravda je ze nepriamy vstrek bez turba musis hladat ale este stale su.
Pravda je ze nepriamy vstrek bez turba musis hladat ale este stale su.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
Jen upozorňuju, že 1.0 T-GDI v i30 z roku 2018 (autor příspěvku po 120kkm) a 1.0 T-GDI v i30 po FL v roce 2020 jsou úplně jiné motory, takže jejich spolehlivost srovnávat asi úplně nepůjde.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
Ahoj "kolegyně a kolegové",
jsem novým majitelem i30 Fastback rok 2019 (vyrobeno 2018) 1.0 T-GDi.
Doteď jsem měl Mazdy a Hondy, teď nově Hyundai.
S autem se seznamuji, docela mě dostal "tříváleček jednolitr", kdysi dávno jsem měl Citroen Saxo a ten měl taky 1.0 ale 4 válec.
Výkonově to je absolutně jinde, nicméně po nastartování se ten chudák klepe jako osika.
S autem jezdí manželka, má malou spotřebu, bezproblémů zvládlo Budapešť i Vídeň, takže za mne SUPER !!!
Mám dotaz na interval výměny svíček. V autě mám YURA Iridium ELR11ISPC8+ a v návodu k autu píšou, že interval výměny je 75 tisíc km.
Dotaz na kolegu Karloslav-a, který píše o tři příspěvky výše, uvádíš 60 tisíc km, odkud máš tento interval, je to z návodu k tvému autu?
Pokud ano, pak je to velký rozdíl oproti mým 75 tisíc km. Předpokládám, že oba máme 1.0 T-GDi z roku 2018.
A ještě zajímavost, u dalších zážehových motorů v mém návodu se uvádí interval 150 tisíc km pro výměnu svíček.
Už toho dost pamatuji, a dlouhodobě se říkávalo, že běžné svíčky se mění po 40 tisících a iridiové po mnohem více.
U mé Mazdy 6 se iridiové svíčky mění po 100 tisíc km a a tak mě dostalo to číslo 150 tisíc km u jiných benzínových motorů Hyundai.
A zase 75 tisíc u mého 1.0 T-GDi je zase málo, ale ten motor je patrně více namáhán a chudák více trpí.
Stejně tak olej, místo dobrých olejů pro benzínové motory ACEA A5/B5 se do tříválečka musí dávat spíše "naftový" ACEA C2/C3 olej Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 který se spíše dává do naftových motorů (alespoň si to myslím).
Holt je to tak!
Budu rád za vaše reakce a rady.
Děkuji, Martin
jsem novým majitelem i30 Fastback rok 2019 (vyrobeno 2018) 1.0 T-GDi.
Doteď jsem měl Mazdy a Hondy, teď nově Hyundai.
S autem se seznamuji, docela mě dostal "tříváleček jednolitr", kdysi dávno jsem měl Citroen Saxo a ten měl taky 1.0 ale 4 válec.
Výkonově to je absolutně jinde, nicméně po nastartování se ten chudák klepe jako osika.
S autem jezdí manželka, má malou spotřebu, bezproblémů zvládlo Budapešť i Vídeň, takže za mne SUPER !!!
Mám dotaz na interval výměny svíček. V autě mám YURA Iridium ELR11ISPC8+ a v návodu k autu píšou, že interval výměny je 75 tisíc km.
Dotaz na kolegu Karloslav-a, který píše o tři příspěvky výše, uvádíš 60 tisíc km, odkud máš tento interval, je to z návodu k tvému autu?
Pokud ano, pak je to velký rozdíl oproti mým 75 tisíc km. Předpokládám, že oba máme 1.0 T-GDi z roku 2018.
A ještě zajímavost, u dalších zážehových motorů v mém návodu se uvádí interval 150 tisíc km pro výměnu svíček.
Už toho dost pamatuji, a dlouhodobě se říkávalo, že běžné svíčky se mění po 40 tisících a iridiové po mnohem více.
U mé Mazdy 6 se iridiové svíčky mění po 100 tisíc km a a tak mě dostalo to číslo 150 tisíc km u jiných benzínových motorů Hyundai.
A zase 75 tisíc u mého 1.0 T-GDi je zase málo, ale ten motor je patrně více namáhán a chudák více trpí.
Stejně tak olej, místo dobrých olejů pro benzínové motory ACEA A5/B5 se do tříválečka musí dávat spíše "naftový" ACEA C2/C3 olej Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 který se spíše dává do naftových motorů (alespoň si to myslím).
Holt je to tak!
Budu rád za vaše reakce a rady.
Děkuji, Martin
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8610
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
u oleja sa neriad ACEA. Riad sa normou ILSAC
Aj Stonic 1.0TGDI (CVVD Smartstream) ma interval sviecok 75 000km. Neprekracoval by som ho
Aj Stonic 1.0TGDI (CVVD Smartstream) ma interval sviecok 75 000km. Neprekracoval by som ho
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
-
thaischumi
- **
- Příspěvky: 232
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI
Acea Cx se nedává nejen do nafťáků ale i do benziňáků co mají filtr pevných částic.Joki píše: 23 lis 2025, 16:39Stejně tak olej, místo dobrých olejů pro benzínové motory ACEA A5/B5 se do tříválečka musí dávat spíše "naftový" ACEA C2/C3 olej Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 který se spíše dává do naftových motorů (alespoň si to myslím).
Jaký bude roční nájezd? Protože kromě nájezdu asi 75k km je tam max. interval 6 let.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km