Stránka 69 z 87

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 14:49
od Minko
neboj aj ja som už mal nehodu s nedobrzdením z mojej viny (aj keď svoj podiel mali na tom staré zavädnuté brzdy, ktoré mali ísť o mesiac na výmenu). takže viem čo to je nedobrzdiť. ale stále, medzera 3 osobných áut je sakra veľký priestor, nebavíme sa o náhlej statickej prekážke. pri 15 metroch máš sakra dosť priestoru na to, aby ak má tvoje auto dobrý technický stav a náležite sleduješ premávku pred sebou, aby si dostatočne stihol reagovať. ;)

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 14:55
od Espero
Mezera 3 osobních aut je malý prostor, řekněme, že vyhovující v rychlosti kolem 50 km/h. Mlaďoši nechte si už konečně poradit od těch, kteří vědí jak to je. Kdyby bylo možné každého, kdo takovým způsobem předjíždí, jedno jestli zleva nebo zprava zastavit a zastřelit na místě, potom by se provoz možná stal opravdu plynulým.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 15:02
od Minko
zopakujem ti to znova. Medzera 3 osobných áut je dosť veľký priestor, v ktorom máš dostatok času na reakciu. Nie som síce tak dobrý v matematike aby som to prepočítal exaktne, ale aj z mojich SŠ znalostí matematiky a fyziky v kombinácii s tým čo nás učili v autoškole je jasné, že je to dostatočný priestor na reakciu. A nikto ma nepresvedčí o opaku, inak by som mal zrušených aspoň 20 áut a nie jedno. Takýto odstup ma nenútili dodržiavať ani v autoškole- a to som mal učiteľa ktorý ma striedavo poúčal o bezpečnom jazdení a námatkovo do toho vsúval nedodržiavanie bezpečných odstupov a podobne aby som pochopil rozdiel. Keby som mal jazdiť všade s odstupmi 3+ áut, môžeme to tu celé s dopravou zabaliť lebo by nikto nikdy nikoho neobehol. :D

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 15:06
od Espero
Jenže ten, koho předjíždíš má právo na to, aby nemusel reagovat na vůbec nic. Je to v právní řeči omezování nebo ohrožování. Tady nejde o tebe, ale o toho, komu děláš potíže. Tobě to v autoškole vysvětlovali, já to v autoškole učil jiné před lety. Nech už si to konečně vysvětlit, že ostatní tady nejsou na silnici pro to, aby řešili tvoje alotria.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 15:11
od Stringo
Takhle diskuse je o ničem, je to stejné jako s levoproudaři, ti taky budou tvrdit že jedou 90 nebo 130 a tak je nemá kdo chtít předjet :shock:

Jak už jsem psal, jestli by se dodržoval striktně jednou takový rozestup (na 6 aut) tak můžete jezdit tak akorát po okreskach, ale na hlavním tahu si neškrtne nikdo z vedlejší, kvůli hustotě dnesniho provozu...
Ve městě se jezdí na nárazníky, jinak by se město úplně ucpalo, vždycky šílím, když na zelenou projedou 3 auta, protože mají mezi sebou místo na další auto každý...

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 16:00
od Espero
Tak znovu:
Jistě se shodneme na tom, že 95 km h je 95 000 metrů za 3600 sekund. To znamená že 95000:3600 = téměř 26,39 metru za sekundu, které při té rychlosti ujedeš. Jestliže reakční doba řidiče bude cca 1 sekunda (posloucháš rádio, bavíš se se spolujezdcem atd.) a prodleva brzd něco kolem 0,4 sekundy, potom, než vůbec začne auto brzdit ujedeš 26,39x1,4 = 36,95 metrů. Jestliže pojedeš za někým před Tebou, on za tu dobu něco také ujede, ale zabrzdění na méně než poloviční vzdálenosti (psal jsi 15 metrů) je velmi problematické a kdybys takto začal brzdit před zdí, zahyneš. Jestliže ale někoho do této mezery předjedeš, nebo mu tam vjedeš z boční silnice, pro zjednodušení pěkně doprostředka, potom mezi ním a Tebou zbývá nějakých 5 metrů a mezi Tebou a vozem za který jsi se zařadil taky. Takže kdyby ten vepředu začal brzdit, nestačíš na těch 5 metrů vůbec zareagovat, protože na to potřebuješ do začátku brzdění 26 metrů (a k dyspozici máš jen těch 5 neboli asi tak jenom sekundu, kterou spotřebuješ na svojí vlastní reakční dobu) a vletíš do něj a ten vzadu, před kterého jsi se zařadil vrazí do Tebe.
Vzdálenost na 3 vozila je velmi krátká a nevyhovující. S předností v jízdě je to tak, že halt musíš počkat tak dlouho, než budeš mít dostatečnou mezeru, abys se mohl bezpečně zařadit, všechno ostatní je nedání přednosti v jízdě, ohrožení nebo omezení řidiče, před kterého vjíždíš i kdybys tam měl stát třeba 2 hodiny.

Takže tyto řeči Tvoje, minkovy nebo i dalších nejsou o fyzice a matematice, ale o ryzí sobeckosti a prosazování svého jáství proti zájmům ostatních. A ještě jedna zkušenost, když mě na D5 takovýmto způsobem někdo předjel někde na 5 kilometru za Rudnou, D5 za Rozvadovskou spojkou končí u světelné křižovatky na Butovicích a tam ten umělec zůstal stát většinou tak 6 až 8 auto přede mnou, ušetřil 40 až 50 metrů proti mně (odhadem tak 3-4 sekundy). Za cenu možného karambolu.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 16:17
od remkren
Espero to napsal přesně. Ono to zařazení se z vedlejší do kolony na hlavní, není o rychlosti a mezeře kam se ještě vmáčknu, ale o tom, že na té hlavní někdo zastaví a blikne na tebe, abys mohl jet. Zažívám to denně při odjezdu z práce a musím si dávat při tom zařazování do hlavního proudu sakra pozor, aby i když mi někdo dává přednost, tak aby do mne nevrazil nějaký netrpělivec, který v té řadě aut pořád předjíždí. Není to jen o pravidlech, ale především o ohleduplnosti, vstřícnosti a potlačení svého ega abych byl někde o pár minut dřív, než když bych jel rozumně a nesnažil se za každou cenu všechny přede mnou předjíždět, když vidím, že je do nedohledna přede mnou řada aut. A nemusí to být kolona pohybující se krokem, ale jen plná silnice aut, která všechna jedou třeba 90. Když budu jednoho za druhým předjíždět, tak leda tak vznikají nebezpečné situace a stejně to nezrychlím (spíš naopak). Dojíždím do práce a když mne takový netrpělivec předjíždí, tak ve většině případů se s ním stejně potkám na semaforech v Ostravě a zatímco já jedu plynule v klidu a on stresuje sebe i všechny ostatní okolo, tak se sejdeme často na stejném místě plusmínus ve stejnou dobu. Nejvíc mne fascinují řidiči, kteří mne za každou cenu horko těžko předjedou rychlostí o málo větší než jedu já a vzápětí po 50 metrech odbočí na vedlejší silnici - to se fakt musím smát, co je to za vola.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 18:19
od pozorovatel
Chýba v mojom Fastbacku niečo alebo je to proste tak? Pod podlahou v kufri mám organizér, do ktorého hádžem občas malé veci z nákupu. No a tú podlahu držia v lufte len tie zahnuté strany, ktoré sa vzpriečia o bočné steny kufra. Už mi to pár krát padlo na hlavu, hlavne keď je vonku teplo to tam vôbec nechce držať. To si tam mám fakt dorobiť nejaký háčik?

Obrázek

Re: Stringův Fastback

Napsal: 15 čer 2021, 20:11
od Stringo
Vzhledem k tomu, že já organizér pod podlahou nemám, tak netuším zda tam něco chybí, ale klasické dno já musím taky jen "nacpat" mezi ty horní bočnice, žádný simply clever řešení to nemá :mrgreen:

Kluci už nechte být ty vzdálenosti, podle mě jste vůbec nepochopili co jsem úplně v úvodu psal, píšete tu nějaké kraviny o vmačkávání se do 15m mezery mezi auta, vybržďování, lepení se na zadek apod. ale já nic z toho neudelal ani jsem to nepsal, tak netuším proč se tu rozjela tahle zcestná debata :-k

Myslel jsem že udělám dobře, podělit se o tu informaci ohledně aktivního brzdění asistenta, který dle všech informací v našich verzích bez radaru v masce nemá fungovat, ale on funguje :mrgreen:

Re: Stringův Fastback

Napsal: 16 čer 2021, 06:37
od Axel.Foley
A to je přesně to, co bylo sděleno hned na začátku a čím Stringo chtěl rozšířit obzory vědění všem majitelům i30 III.

Přeji všem bezpečný dojezd do cíle.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 16 čer 2021, 07:54
od Minko
Keď má byť medzera dlhšia než bežný autobus (napr. taká Karosa 734 ako typologicky najpredstaviteľnejší autobus má 11 m dĺžky) nebezpečná vzdialenosť, navrhujem úplne zrušiť automobilovú dopravu a zakázať ju ako životohrozujúcu vec :D Stále tu niekto operuje s absolútnymi rýchlosťami a vychádza z predpokladu, že ten predo mnou zastaví na 1 cm dĺžky. Pre vysvetlenie. Ak idem ja a auto predo mnou rovnakou rýchlosťou moja rýchlosť oproti autu predo mnou, ak by to auto bol statický referenčný bod voči ktorému meriam svoju rýchlosť, je presne 0 km/h. Ak to auto začne brzdiť napr. intenzitou že za 1 s spomalí na 85 km/h moja rýchlosť sa oproti autu predo mnou za 1s zdvihne na 5 km/h. 5 km/h je bežná rýchlosť chodca. teraz si predstav, koľko metrov reálne za 1 sekundu prejdeš. a presne o toľko metrov sa za jednu sekundu priblížiš k autu pred tebou chápeme sa? :)

Je sakramentský rozdiel mať náhle pred sebou 15 metrov statickú prekážku s absolútnou rýchlosťou 0 km/h a iné mať prekážku ktorá sa od statického referenčného bodu pohybuje tou istou rýchlosťou v tom istom smere ako moje vozidlo ale náhle začne spomaľovať, to auto predsa tiež ostáva v pohybe a presne o čas tohto pohybu sa naťahuje priestor na reakciu pričom samozrejme v priebehu času sa so znižovaním jeho rýchlosti rozsah priestoru na reakciu zužuje.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 16 čer 2021, 09:33
od Espero
Stringovi se chci omluvit, on je slušný člověk a já jsem nechtěl ho nějak urážet, jen jsem vyslovil svůj názor, podložený vzděláním, praxí i zkušenostmi. V několika větách jsem byl ale možná více expresivní, což je dáno spíše mojí povahou než zlým úmyslem.

Co se týká Minka, pak je zbytečná další diskuze. Já naštěstí v životě se pohyboval v Dunajské Stredě pouze 1x v životě, takže mi nějaké zvláštní nebezpečí od něj nehrozí, pro jeho krajany to asi bude jiné. Jen doufám, že to, jak se věci skutečně mají mu nebudou muset nakonec vysvětlovat orgány činné v trestním řízení anebo trestní soudce.

Re: Stringův Fastback

Napsal: 16 čer 2021, 09:43
od Stringo
V pohodě, já to nebral nějak osobně, naprosto toleruji názor druhých, spíš jsem nechápal, co jsem napsal špatně :lol:

Re: Stringův Fastback

Napsal: 16 čer 2021, 10:01
od Minko
Espero v pohode, myslím, že ja som z tých bezpečnejších vodičov, navyše nepohybujem sa len v okolí DS :mrgreen: navyše možno si už okolo mňa niekdy v živote aj prešiel a ani o tom netušíš :) napriek všetkému si mi nevyvrátil nič z toho čo som napísal, a to ani predtým, iba si znova operoval so statickou prekážkou, pohybujúce sa vozidlo však nie je statická prekážka či sa niečo vo fyzike zmenilo od čias mojich štúdií? ;)

poznal som tiež takého jedného šoféra, čo sa sťažoval, že "ako dnes tí všetci vodiči rýchlo jazdia, kam sa všetci ponáhľajú"? A keď mu človek pozrel na tachometer bol rád, keď jeho ručička dosiahla na rovnom prehľadnom úseku 80 km/h. Nehovorím, že to je tvoj prípad, len poukazujem na to, že každý rýchlosť a vzdialenosť vníma inak. Len logicky uvažuj, 15 metrov je pre teba málo, podľa teba za 1 sekundu prejdem okolo 25 metrov. To by znamenalo, že ak obieham autobus (tvárme sa že má 15 metrov) obehnem ho za menej ako 1 sekundu aj keby v momente začatia predbiehacieho manévru začal prudko brzdiť? zďaleka nie ;)

Ja len hovorím, že argument o tom, že pri vzdialenosti 15 metrov od vozidla (pohybujúceho sa nezabúdajme na to) nemáš ani 1 sekundu na reakciu je čistý nezmysel. ;)

Re: Stringův Fastback

Napsal: 16 čer 2021, 10:15
od Mr. HYUNDAI
Stringo píše: 15 čer 2021, 20:11 Myslel jsem že udělám dobře, podělit se o tu informaci ohledně aktivního brzdění asistenta, který dle všech informací v našich verzích bez radaru v masce nemá fungovat, ale on funguje :mrgreen:
To by mě zajímalo kdo tenhle blábol šířil. Samozřejmě, že funguje u všech i30 PDE, v mojí první i30 PDE z února 2017 taky nebyl radar a tam byl tenhle "zmetek" schopný zadupnout brzdu při nájezdu do prudšího kopce k železničnímu přejezdu (kdo to u nás zná, když jedete z Toušně směr Zápy a pak dálnice D10). Když jsem to tam vzal rychleji (odbočuje se z hlavní doleva), abych projel mezi protijedoucími auty, tak trpaslík vyhodnotil, že asi chci narazit do zdi (je to fakt prudký kopec) a zabrzdil. Ještě, že za mnou nikdo nejel. První co u téhle funkce dělám, je nastavení nejpomalejší reakce a největší vzdálenosti.
Jak byla onehdá ta bouračka v Blance, tak bylo na netu video z kamery v tunelu, kde bylo vidět, že na začátku je i30 PDE, která se najednou rozhodla to zadupnout. První za ní dobrzdil, druhý a další už ne. Takže viníkem nehody byl de facto tenhle asistent ](*,) ...