Stránka 8 z 19

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 21 čer 2018, 14:33
od Axel.Foley
Zázrak :!:

:mrgreen:

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 21 čer 2018, 21:05
od Alf6
https://www.oleje.cz/clanek/Motorove-ol ... -motocykly

Během studených startů motoru dochází k nejméně 50% jeho celkového opotřebení, protože všechny součásti nejsou v této době správně mazány. Při každém odstavení motoru olej stéká do olejové vany a po několika hodinách jsou některé součásti již bez potřebné ochrany. V několika prvních vteřinách po opětovném uvedení do chodu, než je dosažen plný průtok oleje všemi mazanými místy, trpí některé součásti motoru, jako např. pístní kroužky, ložiska, vačky a zdvihátka přímým kontaktem kovových ploch, na kterých dochází k nevratnému poškození povrchu. Také přísady proti opotřebení, používané v běžných motorových olejích nedosahují své plné účinnosti, dokud teplota olejového filmu, a tedy celého motoru, není 50 - 60 °C. Pokud je vozidlo provozováno na krátké vzdálenosti s delšími přestávkami, olej se nezahřeje na provozní teplotu a výsledkem je nadměrné opotřebení např. rozvodového mechanismu.
Výhodou motorových olejů posílených syntetickými estery nebo na bázi syntetických esterů je skutečnost, že vytvářejí dlouhodobě trvanlivý ochranný film na všech součástech motoru, které jsou takto chráněny od okamžiku startu.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 22 čer 2018, 12:29
od Tudy
Ke karbonu v přímovstřikových motorech jsem našel ještě jednu zajímavou stránku:

http://www.sportmotor.cz/dekarbonizace.html

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 22 čer 2018, 12:38
od Chasnik
To by mě zajímalo, jestli je to fakt extrém nějakého auta, co věčně trajdalo po městě s podtáčeným motorem, nebo víceméně běžný stav.

Jak dřív s GDIčkem, tak teď i s CRDi motorem jednou za nádrž jedu domů z práce po dálnici na čtyřku, místo šestky, abych ten motor trošku protočil a prohřál. Snad to pomáhá...

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 22 čer 2018, 13:30
od Axel.Foley
Zajímavé :-k

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 22 čer 2018, 17:46
od ronan
Aj ja pridávam niečo o karbóne v motoroch s priamym vstrekovaním...

http://www.vif.cz/files/files/Novinky/SMS1702012015.pdf

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 22 čer 2018, 18:18
od Chasnik
Zajímavý test, na můj vkus vychází až pohádkově příznivě pro VIF, řekl bych až podezřele příznivě. Ale třeba je fakt tak nebetyčně dobrej :wink:

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 22 čer 2018, 22:22
od dibarbora
Ten test treba poriadne precitat a pochopit.Test hovori o tom, ze vif na aute dokaze udrzat v cistote vstrekovacie trisky (pripadne ich dokaze vycistit). Ciste trisky v urcitej miere eliminuju aj tvorbu karbonu, takze ani VIF nie je samospasne riesenie, akurat dokaze ucinne eliminovat jeden faktor karbonizacie motora.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 23 čer 2018, 06:57
od copper5252
to Alf6: ahoj na tenhle problém studených startu a špatného mazání , se da použít metabond
https://www.metabondcz.com/prisady-do-m ... u-do-3-5-t

možná si tedka někdo řekne ahá další "sra*ka" a tahaní peněz ! před dost lety jsem matabond dal do motorky :) když jsem pak po xyz něchal dělat výbrus , tak nastřojař co mi to dělal dost nadávál že se z tím natrápil (tedy takhle to neřekl ) že mu to nenchtělo brát material , prostě to klouzalo :mrgreen:

pak jsem metabond nalil do jawa 90 běžný najezd tohohle motoru do vybrusu u mně byl 15tkm max po použítí metabondu 40tkm , to samé bylo u ČZ 250/513 cross ,ty motory moc nevydrží , a hlavně když jsou upravené , taky použít metabond skoro dvojnásobný najezd ,

omlouvám se za odbočení od tematu

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 23 čer 2018, 12:15
od Alf6
Do oleje nic nepatří. Aditiva jsou tam z výroby a stačí zagooglovat.. Vyhozeny prachy

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 23 čer 2018, 18:45
od petzl62
Někdy je dobré se od googlení umět oprostit a poslouchat taky názory těch,co s auty taky jezdí a pracují :lol: :mrgreen:
Věř,že ti na googlení a psaní co je a co není lepší,nemají čas a ani chuť :P

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 23 čer 2018, 22:18
od idam.i
Keby som dal na reči automechanikov,tak si auto nekúpim a :hyu: už tobôž nie :wink:

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 24 čer 2018, 10:23
od Alf6
petzl62 píše:Někdy je dobré se od googlení umět oprostit a poslouchat taky názory těch,co s auty taky jezdí a pracují :lol: :mrgreen:
Věř,že ti na googlení a psaní co je a co není lepší,nemají čas a ani chuť :P
90 % mechaniku tě řekne, že 5w40 je plná syntetika a 10w40 polosyntetika a každy o sobě bude tvrdit, že tomu rozumí a auto zná jak své boty. Žádné přídavné látky do motorového oleje nepatří. Všechna aditiva jsou v oleji z výroby a olej jen nemaze, ale má i další vlastnosti.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=152&t=31742

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 24 čer 2018, 22:51
od copper5252
to Alf6: metabond není aditivum :) aspon kdybys sis přečetl odkaz k čemu je :)
navíc je každého věc co motoru nalije , ja jsem napsal jen svoji skušenost nic víc
a to že v olejí jsou aditivá to je snad jasné že jo , ale žadný olej neumí to co metabond , tady o žadném takovém oleji nevím !

neříkam že všechny výrobky fungují , některé fungují některé ne ! některé jsou jen tahaní peněz z lidi některé pomužou :)

to samé se týká odstranovaní karbonu v motorech , některé připravky fungují některé ne !
ale taky bych mohl říci že vše potřebné je oleji a žadný dokerabonizační připravek do motoru nepatří :)
i když je to blbost že jo !

edit : k tomu tvojemu odkazu , co na to říci že par lidi vubec neví o čem mluví :) metabond a teflon jo :) , ano napsal jsem tam že na motoru zanechá zlatavý nadech níc víc ! ale jinak funguje :) ono hodně lidi má zafixované staré typy připravku do oleju a paliv které obsahovaly chlor a podobné marasy ! ty bych do motoru nikdy nenalil !


ale dost už jsem odbočili od tématu , za což se omlouvám

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 25 čer 2018, 14:58
od Alf6
to Alf6: metabond není aditivum :) aspon kdybys sis přečetl odkaz k čemu je :)
https://www.metabondcz.com/?gclid=EAIaI ... gJNF_D_BwE

Sam výrobce uvadi Metabond jako aditivum a ty zde budes tvrdit, ze Metabond aditivum není. :D

viz"Aditiva Metabond do benzínu, nafty, oleje aj. jsou unikátní přípravky využívající nanotechnologií k dosažení velmi vysokého výkonu za dobrou cenu.


V tomto pripade jsi to ty, kdo neumi cist.

žadný olej neumí to co metabond , tady o žadném takovém oleji nevím !
V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.

Timto debatu koncim.