Stránka 8 z 9

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 15 úno 2018, 16:04
od Hardcam
JirkaN: GDI pouziva vysokotlaky cerpadlo, nedoporucuju dojit ke stavu, kdy dojde benzin, hrozi i nasati necistot. Poctaci, kdyz to prida pri dojezdu blizicimu se 50km a projede se/necha pul hodky stat, pak dotankovat treba 6 litru a jeste se projet, at se cela plechovka zuzitkuje.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 15 úno 2018, 18:13
od Harrystr
Nemůže s tím mít co do činění karbon, kterým se tyhle motory zanáší?

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 11:22
od Harrystr
Tak jsem se rozhodl, že auto prodám. Co si tu pročítám nasátej kat - motor na sračky, karbon atd. nakonec bych byl rád, že mi auto vydrželo 100tis km a motor zralej na výměnu? Ne tohle nechci. Zkusím dát ještě do kupy ten volnoběh a jde z domu.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 11:25
od Hardcam
Neni to trochu hystericky reseni? Mam na 1.6 GDI najeto od 2015 skoro 125tkm a rozhodne bez naznaku poruchy.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 13:03
od JirkaN
To je sice hezký, že máš svoje auto v pořádku, ale Harrystrovi to moc nepomůže ...

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 13:07
od Hardcam
Jo, ale zase bych kvuli vymene motoru jednoho clena plosne neprodaval vsehna auta na clubu. Meni se i motory na novych Skodovkach, to se proste stava, od toho jsou servisy, aby zjistily pricinu. Koupe jineho auta nemusi vzdy byt to nejlepsi reseni.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 13:16
od JirkaN
Máš pravdu. Ale znám ten pocit, kdy se ti auto začné sr.t, necháš to opravit za dlouhý peníz a jen čekáš, co bude další.
Harrystr začal cestou nejmenšího zla, kdy se to pokouší pročistit. Určitě bych s tím zajel na diagnostiku, ale pokud to budou vadný vstřiky nebo i něco dalšího, tak už je to na zvážení, jestli cpát peníze do opravy nebo to prodat a dát ty prachy do nového/jiného auta.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 13:30
od Harrystr
V jiném vlákně jsem i řešil to, že při koupi bylo oleje půl cm pod spodní ryskou. Samozřejmě jsem hned dolil, ale přijde mi divný, že na 9000km co má ten olej najeto ubylo tolik oleje. Samozřejmě nevím, kolik tam lijou v servisu, ale předpokládám, že někam k horní rysce. Bohužel to nevím přesně, protože předchozí majitel olej nikdy nekontroloval, ale předpokládám, že to tak dělají. A to už je potom docela markantni úbytek oleje ne? Na 9000km 1-1,5l? Někdo tu psal že za vyšších otáčet např. na dálnici je normálni menší spotřeba oleje, ale toto mi přijde dost.
Možná hysterčim, ale nechci zažít, že mi za rok klekne motor a já se toho už nezbavím. Takhle prodám auto, kterému nic není a někdo další s ním MOŽNÁ najezdí hodně přes 100tis km, ale mě se to prostě riskovat nechce. Auto jsem koupil od bratra, který mi tvrdil, že s tím nikdy nic neměl, ale on je z těch, co něco řeší až když se to podělá, takže silně pochybuju, že by si byl vůbec schopen všimnout nějakého jiného zvuku u studeného motoru nebo úbytku oleje. Ale ano vlastně s ním nikdy nic neměl, protože vždycky jelo jak mělo, ale tyhlety slabý náznaky nějakýho průseru prostě nevnímal. A kdy jindy než po koupi jsem si mohl všimnout toho zvuku po ránu..

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 14:01
od Hardcam
Pokud to zacalo uz po prodeji, resil bych pricinu uz na zacatku - dobry servis, kde se k Tobe chovaji jak k vlastnimu, je proste zaklad a dokaze i z neprijemnosti udelat relativne banalitu, ktera nezpusobi vrasky a sediny. Zazil jsem jako uzivatel trend poslednich let, kdy nekam zacnete jezdit, pristup a ochota reseni je super, ale servis zavrou, protoze se rozkmotri s vedenim H. Takhle jsem vystridal jiz 5!! servisu a vzdy pak hledam novy utociste, ktery se hleda blbe i pres realtivne dobre pokryti. Snazim se problemy modelu, ktere mam, monitorovat a pripadne vzdy servis pri prohlidce zadat o prevenci - napr. i30 II a Ceed II mely problem s gufery prevodovek a vzdy servis zadam o extra kontrolu, jak jsme na tom. Mas relatine zanovni auto s velmi nizkym najezdem, ktery bych se ja ze svyho pohledu snazil opravit od nejlevnejsi mozne cesty.
Mimochodem, narazit pak na takovy auto v bazaru je skutecne za trest a rozhodne bych to jako kupujici nenechal jen tak.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 15:48
od Harrystr
Však taky to chci dát do pořádku, než bych to dával pryč. Spíš mám strach, jestli mi to nežere olej a viz výše zmíněné. To ale nezjistím hned. Ono je taky něco jinýho mít to v záruce a neřešit kolik necham v servisu nebo mít po záruce a mít stáhlý půlky jako já kolik tam necham. Moc by mě zajímalo kdo jste co řešili po záruce a kolik vás to stálo. Za 14 dní jdu na diagnostiku, tak pak dám vědět, jak jsem dopadl.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozsjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 17:35
od Chasnik
harrystr: Jestli neplánuješ kupovat nový, tak prodat auto po bráchovi a jít si koupit do bazaru / na inzerát jiný, to mi přijde jako rozvaha "riskuju možná" proti "riskuju určitě"

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 19:53
od Hardcam
Ja resil svou i30 tri mesice po zaruce diky LPG bez primazu, oprava motoru (srovnani hlavy, nejaky ventily, tesneni, srouby, olej, rozvody, vackovy kolo atp.) a diky tomu, ze me dily zivi, jsem byl nekde mozna u 10-12 tisic, uz si to nepamatuju presne, jsou to tri roky. Bylo to patrne jen na neutral, kdy se auto chvelo. Auto se opravilo bez setreni na dilech, hned ze servisu jelo na vykup (prodej byl planovan, na me uz mela moc km), kde jej po roce prodali kamaradce, ktere dodnes slouzi, jen nechala vyndat plyn. Auto ma ted pres 300tkm najeto, ja prodaval ve 220tkm.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 20:07
od JirkaN
Hardcam píše:JirkaN: GDI pouziva vysokotlaky cerpadlo, nedoporucuju dojit ke stavu, kdy dojde benzin, hrozi i nasati necistot. Poctaci, kdyz to prida pri dojezdu blizicimu se 50km a projede se/necha pul hodky stat, pak dotankovat treba 6 litru a jeste se projet, at se cela plechovka zuzitkuje.
Neradil jsem, aby vyjel nádrž do sucha. Jen kdyby mu náhodou došel benzín,tak by měl po ruce kanystr.Jinak jaký bordel by to nasálo ? Sani je pořád u dna nádrže a pak to prochází palivovym filtrem.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 16 úno 2018, 20:52
od Harrystr
Tak jsem volal do servisu hyundai a prý na diagnostice nic nezjistí, pokud nesvítí nějaká chybová kontrolka, což nesvítí. Říkal že možná svíčky a že u nich jedna vyjde na 800kč bez dph. Přitom mají najeto kolem 20ti tis. km. V pondělí zajedu ke známýmu, aby se mi na ně kouknul.
A taky říkal, že u těhle motorů se to může stávat za studena a pokud to necuká za jízdy, tak není co řešit. Rád bych mu to věřil ale nevim.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 23 úno 2018, 11:20
od jjenda
Hlásím se do klubu a pokorně se omlouvám, že jsem dělal smajlíky radosti, že se mě to netýká!!!
Tak před měsícem jsem začal pozorovat, že při studenějším ránu, když jsem nastartoval a rozjel se na 1, tak se auto roztřáslo. Připisoval jsem to studenému motoru, ale po ujeti několika kilometrů na křižovatce, nebo i do kopce při přeřazování se auto také na malý moment roztřáslo, dokud jsem nepustil spojku do úplného záběru. Když auto začalo moc vibrovat, musel sem vyšlápnout spojku a dát vice plynu. Do 2000 ot/min na jemné pouštění spojky to udělá. Když přidám na 3000 ot/min, tak nic. Podařilo se to rozvibrovat při jízdě, když jsem řadil např. z 2 a 3 a pomaleji jsem pouštěl spojku. Na zpátečku mi to dělá občas také. Bohužel není to úplně pravidelné a když jsem to projížděl před servisem v Pardubicích s technikem tak to neudělalo ani jednou. Byl však ohřátý motor, spojka i převodovka. Mě to připadá spíše jako spojka než motor. Ještě jsem zkusil, když to udělalo nechat na malý moment spojku prokluzovat a pak byl delší dobu pokoj. Nemůže to být zvlněným spojkovým talířem, nebo tím propouštějícím guferem, i když zatím mi to neklouže.
Zná někdo servis, kde nedělají se spojkami v záruce drahoty a staví se k problému čelem?