Spotreba Elantra CRDI

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od Hardcam »

DOnald: ano, pri jizdce z kopce na neutral mam velky vyhrady...nejen, ze to stejne zere 0,7 litru, ale opravdu to pro turbo neni dobry....
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

jokocece
*
Příspěvky: 16
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Slovensko

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od jokocece »

Zdravím. Píšete tu o turbe a spôsobe jazdy. Jedni píšete že nie je dobré jazdiť na neutrál dolu kopcom, iní opačne. Nie som nejaký mechanik, ale turbo je vlastne zariadenie na nútené vháňanie vzduchu a zmesí do motora. Podľa info od jedného technika turbo beží v motore stále. Ku jazde z kopca na neutrál, bola tu reakcia že to nie je dobré pre turbo. Ja si myslím, že pri jazde z kopca na neutrál a státie auta na mieste s pustením motorom je to to isté. Motor beží na voľnobeh tak či tak. Takže keď naštartujem a nechám auto stáť na mieste, aj v tomto prípade by to škodilo turbu. Nie? Viem že nikto nenecháva zbytočne motor bežať. Ale myslím si že motor je stavaný na akékoľvek otáčky aj celý systém mazania.

Ešte jedna vec. Keďže nafta zároveň pri spaľovaní maže motor a elantra aspoň crdi má elekronické vstrekovanie a dávkovanie nafty je závislé na stláčaní plynového pedála a pri jazde so zaradeným prevodovým stupňom dolu kopcom nedochádza ku stláčaniu plynového pedála, či tu nenastáva určité "menšie" mazanie v motore. Lebo keď idem dolu kopcom so zaradeným prevodovým stupňom a nepridávam, otáčky motora sa aj tak zvyšujú.

Ja osobne keď naštartujem nechám motor bežať na voľnobeh asi 30-40 s a potom pridávam. V zime ešte dlhšie čakám, robím to vzhľadom na mazanie motora. Myslím, že pre motor sú najhoršie tepelné šoky - myslím prudké pridanie na studenom motore s nedostatkom maziva.
jokocece
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od matysekul »

DOnald: ani, pri jizdce z kopce na neutral mam velky vyhrady...nejen, ze to stejne zere 0,7 litru, ale opravdu to pro turbo neni dobry....
Taky mám velký výhrady.Ani ne tak kvůli turbu,když je zahřátý olej,tak se turbo u CRDi maže i na volnoběh.Ale hlavně kvůli bezpečnosti, v zimě v každém případě....
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od Hardcam »

A jak psal Mates, bezpecny to taky neni...ono kdyz nastane krize, za brzdis mnihem rychleji se zarazenou rychlosti nez na neutral a trapit jen brzdy.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od matysekul »

Hlavně se dá auto jakžtakž ovládat.Na neutrál při brždění je auto jak sáňky ABS neABS.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
jokocece
*
Příspěvky: 16
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Slovensko

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od jokocece »

Pripájam sa k bezpečnenšej jazde hlavne v zime so zaradenou rýchlosťou. Keďže bývam v kopcoch tak to viem. Auto na snehu dolu kopcom pekne drží.
jokocece
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od Donald »

Musím vám oponovat. Brzdění motorem na sněhu může zablokovat kola, která se přestanou otáčet a vůz jde do smyku. Při neutrálu se kola i při brzdění stále otáčejí, protože se zapíná ABS. Vyzkoušel jsem si to při nehodě v listopadu, tehdy ovšem na letních gumách, když napadl první sníh. Jinak samozřejmě využívám brzdění motorem tam, kde potřebuji zpomalit vozidlo, šetřím tím brzdy. Howgh!
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od Donald »

Ještě k tomu turbu na neutrál: Otáčky turba při jízdě na neutrál z kopce /po vyřazení kvaltu/ se snižují až k nule, protože turbo roztáčejí výfukové plyny. Na volnoběžné ot. však není jejich síla dostatečná k roztočení lopatek. To však turbu v žádném případě nevadí, naopak. Problém nastává, když se turbo roztočené na 100 tisíc ot/min. neměže z důvodu, že jste vypnuli motor. V režimu volnoběhu se turbo ochlazuje vzduchem /případně vodou/ a je stále mazáno motorovým olejem. Je přeci úplně jedno, jestli jedete bez kvaltu z kopce, nebo stojíte před semaforem na křížovatce nebo u závor a motor běží, jedině že byste tůrovali motor, což je blbost.
Jasně, i na neutrál motor něco žere, zatímco při brzdění motorem se uzavírá přívod paliva. Jenže když se pak chci dostat znovu na provozní rychlost, musím akcelerovat a spotřebuji mnohem víc než oněch cca 0,7 l/100 km při volnoběhu.
K jokocece: Nafta s aditivy je mastná a maže celý palivový systém, zejména vysokotlaké čerpadlo. Proto je tak nebezpečná voda v naftě. Při brzdění motorem se však čerpadlo vypne, nepodává palivo a neběží tedy na sucho.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od matysekul »

Musím vám oponovat. Brzdění motorem na sněhu může zablokovat kola, která se přestanou otáčet a vůz jde do smyku.
Taky ti musím oponovat.Kola se mi ještě nepodařilo zablokovat při brždění motorem.A to už jezdím docela dlouho.Ale je pravda,že nejsem sebevrah,abych jezdil na sněhu s letníma gumama.Tam je asi možné,že se utrhnou.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od Hardcam »

Taky myslim, ze je blbost, aby se kola blokla.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
jokocece
*
Příspěvky: 16
Registrován: 03 zář 2008, 09:15
Bydliště: Slovensko

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od jokocece »

Zdravím, čo sa týka preklzu kolies so zaradenou rýchlosťou dolu kopcom na snehu, môže to nastať. Skúšal som to dolu kopcom. Pustil som sa dolu kopcom so stlačenou spojkou a zaradenou rýchlosťou a pustil spojku. Kolesá sa dostanú do preklzu - zablokovania iba vtedy ak je zaradený príliš nízky prevodový stupeň a auto má príliš vysokú rýchlosť na daný prevodový stupeň. Alebo ak sa príliš rýchlo pustí spojka. Stalo sa mi že som šiel dolu kopcom so zaradenou rýchlosťou a kolesa sa blokovali, ale to bolo na veľmi šmykľavom snehu, viac menej ľade. Elantra má ťažký predok a pri jazde z kopca sa ťažisko auta presúva dopredu a tým vzniká aj väčší tlak na predné kolesá a dochádza k ich väčšej prilnavosti. Ale pri takejto jazde treba byť vždy veľmi opatrný a vždy myslieť na možné zablokovanie kolies. Ja keď takto idem so zaradeným prevodovým stupňom mám nohu pripravenú na plyne a ak dôjde k zablokovaniu kolies mierne pridám. Zároveň treba mať veľký cit v rukách ale hlavne v nohách a dostatočne poznať auto. Pochváliť môžem ABS vďaka ktorému je auto veľmi dobre ovládateľné pri brzdení, a hlavne v zime.
jokocece
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od matysekul »

No jó,to co uvádíš v první části příspěvku je opravdu možnost.Něco podobného jsem myslel.Taky netvrdím,že nepřibržďuji i brzdou,ale s rozumem.Jet na neutrál,nebo vymáčklou spojkou,a když se auto začne rozjíždět,panicky brzdit,to se rovná průseru.Na uježděném sněhu se musí opravdu hodně s citem.Stačí nepatrný pohyb volantem,nebo lehké přidání plynu a už se vezeš.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Krtek II
*
Příspěvky: 80
Registrován: 02 lis 2007, 21:23

Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od Krtek II »

Už se otepluje a jak se mění průměrné spotřeby vašich :hyu: miláčků? Já jsem se už dostal na 3.95 l/50km.
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od pepan »

:shock: to tě někdo táhne ne? :) to nedám s octávkou ani hovno byl sem na 5,5 a s gallem ani nemlumív. a na neutrál sem jezdil se škodovkou,ted ani prd,není to bezpečný a na sněhu,když potřebuješ dát rychlost,tak musíš ppřibrzdit-např- a vyrovnat otáčky,nebo se ti zablokujou kola a jedeš,celkem časově náročná operace tak radši zařazíno :)
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
Krtek II
*
Příspěvky: 80
Registrován: 02 lis 2007, 21:23

Re: Spotreba Elantra CRDI

Příspěvek od Krtek II »

musíš pořádně číst :lol:
SOUČASTNOST Hyundai Matrix 1.6
MINULOST Hyundai Elantra 2.0 CRDi, r. v.: 2001
Odpovědět

Zpět na „ELANTRA“