Stránka 79 z 85

Re: problémy

Napsal: 28 dub 2011, 08:04
od miro263
Fairo, mne sa to tiez stalo. Problem bol prehryzena hadicka. Kuna si pochutnala...

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 07:22
od rokolo
Tak jsem se dostal k jednomu z úkonů, které jsem si naplánoval na 3. garanční prohlídku ve vlastní režiji a to kontrolu stavu oleje v převodovce. Převodovka mne tak trochu v podvědomí trápila hned za tlumičema. Tak jsem si zajel na kanál a dle manuálu jsem se snažil přes kontrolní otvor zjistit stav oleje. Nějak jsem se nemohl dopídit stavu, který by mne ubezpečil, že je vše v pořádku. Řekl jsem si, že ideálním řešením bude, když budu do převodovky dolévat olej a správná hladina se pak ukáže výtokem z kontrolního otvoru. Když jsem tam nalil už 0.25l a nic se nedělo, tak jsem se zarazil jestli nedělám něco špatně. Po konzultaci s kolegy garážníky jsem se ujistil, že ne a tak jsem pokračoval v dolévání. Skončil jsem na hodnotě 0.5l, což mne docela šokovalo :shock: Při předapsaném množství náplně 1.9l, tam tedy bylo jen 1.4l. Z toho pravděpodobně výplyvaly i některé občasné nedostatky během řazení..... Říkal jsem si, jseš holt tupej a s touhle převovodovkou to prostě neumíš. Jenže po dolití oleje nedostatky vymizely (i moje) a přechody mezi jednotlivými stupni jsou měkčí a hladší, zvláště při přeřazování s vyššího na nižší stupeň a zpátečka jde na poprvé. Spojkový pedál je o něco tvrdší.....
Zajímalo by mne, za co jsem dával takové peníze při garančních prohlídkách a jak by se řešilo případné poškození převodovky teď po skončení záruky. Raději to nebudu ani domýšlet. Doufám, že to těch necelých 40tis. km nějak ve zdraví přežila.
Já snad nakonec poslechnu Čerta :wink: a provedu dodatečně výměnu té celoživotní náplně, abych alespoň věděl, jaký tam mám vůbec olej........

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 07:49
od Vilda
Sakra, to se na hladinu oleje v převodovce budu taky muset podívat :-k dvojka z trojky mi tam jde občas špatně a zpátečka tam někdy skočí jako nic a někdy se s ní peru .... na srazu se poradím s Certem, jaký olej do almary bude nejlepší ... Je na téhle převodovce nějaký výpustný šroub, nebo ji budu muset vysát žanetou ??

Tady je škoda, že člověk nemůže být u toho, když provádějí kontrolu vozu ... to víš, že bych si to ohlídal :!:

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 08:15
od rokolo
Převodovka má výpustný šroub, ale na plnění se bude muset použít nějaký přípravek. Já jsem použil injekční stříkačku, ale nedokážu si představit, že bych takhle plnil 2litry......i když člověk nikdy neví :mrgreen:
Při garančce se stav oleje nekotroluje a nemají to ani v předpisu kontrol..... Někde to občas omylem provedou, ale to je jen náhoda.....kdysi tu někdo psal, že mu dolévali 0.2l.......
Olej má být třídy API GL-4, což je trochu široký pojem. Standartně má být použit SAE 75W/85. Bez problému lze použít a je to i odzkoušeno SAE 75W/90, splňuje API GL-4 i API GL-5.......

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 09:49
od ZdeněkSvoboda
Ahoj.
To dolévali údajně mně při 3. garanci.
Osobně se mi zdá, že mi teď accent taky začal řadit hůř a to hlavně z 3 na 2...to je úplně šílený...pokud bych neprošlapoval spojku s meziplynem (jako u zetora), tak z 3 na 2 snad neuřadím a to je za tepla...Když mám studený motor, tak ji tam prostě nedostanu...Zpátečku už jsem nedal za studena na poprvý taky ani nepamatuju ](*,) Příští týden půjdu na 4. garanci, protože mi končí za 14 dní záruka a co zkusím na záruku budou ty silentbloky a řeknu jim i o té převodovce. Pokud by se to nezlepšilo, vyměnim bych si taky olej doma sám...měnil jsem si už chladicí směs, tak proč ne přev. olej.

Ocenil bych, kdyby se mi někdo na sraze s autem projel (nejlépe CRDičkář) a porovnal to se svým ácou, jak mi to řadí...

Ahoj Zdeněk.

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 10:09
od Vilda
rokolo píše: Já jsem použil injekční stříkačku, ale nedokážu si představit, že bych takhle plnil 2litry.....
Tady by mohla pomoct stará dobrá Žaneta :D používám ji léta a maximální spokojenost. K dostání je ve zdravot. potřebách za pár korum a vydrží dost dlouho ...

http://zdravotnicke-materialy.cz/injekc ... p-166.html

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 10:42
od cert
Koukám jste mě tu zmínili..... :-) Olej v převodovce se prostě mění, doživotní náplně jsou nesmysl (ideální výměna je po 6 letech nebo 60 tis. km).
No, já bych do převodovky v Accentu nalil tohle: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=597
Má to všechny v manuálu požadovaný parametry. Ono totiž převoďáky jsou ještě větší alchymie jak motorové oleje. Parametrově shodné oleje je potřeba srovnat ještě v technických listech a ty mnohdy nejsou k dispozici. Je pár členů diskusního fora oleje.cz. kteří je k dispozici mají a tak se občas ptám tam.
Olej 75W/90 může fungovat dobře a taky nemusí, osobně bych to nerad testoval zrovna já na svým autě. Výrobce píše 75W/85, API GL-4. Tím je řečeno všechno.

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 16:41
od Gandalf
Dobré téma! Letos se chystám měnit chladící směs i převodový olej u staré Almerky, tak bych něco podobného mohl provést za rok s Accentíkem. Přemýšlím, jestli má pak smysl do Accenta jen dolévat nebo rovnou vyměnit náplň (po 4letech provozu) :-k Doufám, že si na srazu vzpomenu, abych se zeptal na vypouštěcí a odvzdušňovací šrouby chladícího okruhu Zdeňka, dokud to má v čerstvé paměti. Ono je to tu sice někde popsáno, ale názorně na autě je to stejně nejlepší :)

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 18:05
od ZdeněkSvoboda
Gandalfe, jediné co musíš udělat je povolit zespodu pod nárazníkem ten zelený plastovo-gumový šroub (křížový)-když se sehneš pod př. nárazník, tak je vidět pouhým okem. Nechat vytéct starou kapalinu a pak nalít novou víčken od chladiče v motoru. Nic se neodvzdušňuje, auto se odvzdušní samo po zahřátí motoru a sepnutí termostatu...pak jsem doléval cca 0,5 litrů kapaliny. Prácička na cca 20 minut :wink:

Re: problémy

Napsal: 02 kvě 2011, 19:59
od Martun
No s tím řazením, už jsem to tady myslím psal.. O začátku mi jde občas špatně zpátečka.. jestli to vyřeší výměna oleje, tak jen líp.. :wink:

Re: problémy

Napsal: 03 kvě 2011, 06:45
od Vilda
Jojo, na hladinu oleje v převodovce se podívám ještě tento týden ..... třeba mi tam dvojka z trojky pujde taky líp :-k čekal jsem, že se řazení časem oběhá, ale stalo se tak jen částečně :( .... Když si vzpomenu jak krásně řadil Renault i Oplík [-o< tak tady má :hyu: co dohánět, aspoň Accent určitě ...

Re: problémy

Napsal: 03 kvě 2011, 07:28
od Martun
Vildo, tak třeba tomu fakt pomůže ten olej.. Rokolovi to funguje.. o srazu o tom pokecáme, toto mě taky zajímá..

Re: problémy

Napsal: 03 kvě 2011, 12:42
od Mexican
po mojich experimentoch s brzdami to dam asi vymenit na prehliadke v servise :-) aj ked nemam pocit ze by radenie slo nejak zle, vo vseobecnosti radim dost malo. Spiatocka ide na prvykrat (len treba poriadne presliapnut spojku), hore aj nadol to radi viac menej tak ako na zaciatku

Re: problémy

Napsal: 13 kvě 2011, 19:49
od rokolo
Silentbloky u obou ramen vyměněny.....na řadu přijdou tlumiče [-o<

Nezdálo se mi, jak se oba vzduchové filtry (motorový, kabinový) zadělávají bordelem a tak jsem zhotovil primitivní předfiltry. Hrubé nečistoty (mouchy a větší prachové částice) zachytí předfiltr. Harmonikový profil základních filtrů se tak neucpává a velikost filtrační plochy zůstává neustále stejná - nezmenšuje se. Základní filtr pak čistí vzduch jen od nejjemnějšího bordelu, lze jednoduše vyfoukat a vydrží jednou tak déle. Předfiltry lze kdykoli vyměnit a cena je cca 15,-Kč :wink:

Jinak jsem měl v týdnu menší nehodu. V noci mi při předjíždění jiného auta vběhl do jízdní dráhy toulavý pes. Snažil jsem se ho "nabrat" co nejvíce z boku, ale odnesla to bohužel levá mlhovka. Je asi tak o 5cm vražená v nárazníku, ale není prasklá......tak uvidím, co se s tím dá dělat.....

Re: problémy

Napsal: 15 kvě 2011, 11:37
od rokolo
Tak vypadá to, že mlhovka půjde vrátit na původní místo. Ještě mi v jednom místě praskla barva a v prasklině jsou zaryté chlupy. Nárazník vydržel..... [-o<