Stránka 9 z 12

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 11:07
od Andy182
áno, s dtrl smú už svietiť aj parkovačky (obrysovky)

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 11:57
od zdendaa1
Taky jsem to po různu pročítal a DRL výslovně nesmí svítit s tlumenýma, s parkovačkama lze :)
takže přepínač v autě na parkovačky a je vymalováno :D/

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 12:50
od FISHkaa
super 8)

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 14:01
od Valpen
Citace ze stranek Policie Ceske republiky (tady je to stejne):

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:

- na jedno vozidlo se montují dva kusy světel, svítících světlem ve spektru bílé barvy
-svítilny se umísťují ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
-vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
-světla se rozsvěcejí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí, nebo při rozsvícení obrysových světel
-dodatečná montáž světel pro denní není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému schvalování ani zápisu do TP.

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 19:14
od envel
Nechci Vám do toho kecat, ale není to stejně, spíš opačně. Obrysová světla = parkovačky.
Nevím jak v SR, ale v ČR s parkovačkami pokud vím DRL svítit nemůže, přesně jak píše Valpen.
Potkávačky = tlumené a ty zas nikdy nesvítí bez parkovaček(obrysovek), takže to obejít nejde.
Jednoduše řečeno, pokud svítí DRL, nesmí svítit nic dalšího kromě blinkrů. :wink:
V SR je to ale podle všeho stejně: http://auto.sme.sk/c/6762671/denne-svie ... ysove.html
Ta druhá možnost(zapojení jako náhrada-doplnění obrysovek) vyžaduje trochu hlubší možnosti zapojení s utlumením DRL v momentě rozsvícení potkávaček, což je vyhrazeno spíš novým vozidlům a nemá to s běžnou instalacema DRL na starší vozidla moc co dělat.

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 19:28
od Andy182
už sa to riešilo v i30 vlákne ... na slovensku to teda nie je jasne definované - to znamená, nie zakázané = povolené

Informácie k DRL priamo z STK
viď: http://www.testek.sk/files/denne_prevaz ... tidla3.pdf

viac info na strane 5

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 19:39
od envel
Tak možná v SR to projde, tady jsem se ptal na STK, než jsem dal DRL na Alfu a technik v tom měl úplně jasno: "s potkávačkama ani obrysovkama svítit nesmí [-X , hotovo 20".

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 13 kvě 2014, 20:03
od zdendaa1
Po delší době mi ministerstvo odpovědělo dopisem, podepsaným 22.01.2008 Ing. Josefem Pokorným, ředitele Odboru silničních vozidel. Cituji:

"...K vazbě denní svítilny na obrysová světla. Text předpisu EHK OSN č. 48 nezakazuje aby současně s denními světly svítila obrysová světla, avšak důvodem zavedení denních svítilen bylo snížení energetické náročnosti denního osvětlení automobilu při zachování jeho dostatečné viditelnosti.........Použití obrysových světel spolu s denními svítilnami umožňuje také zákon č. 361/2000 Sb. Text odst. 1 § 32 zákona č. 361/2000 Sb., kterým se kladou požadavky na použití denních světel automobilu, odpovídá požadavkům stanoveným předpisem EHK OSN č. 48, k čemuž je Česká republika zavázána přistoupením k předpisu EHK OSN Ženevské dohody 1958 ....."

Je tedy na úvaze uživatele, zda chce denní světla používat pouze úplně samostatně, nebo spolu s obrysovými světly. Já osobně považuji argument o spotřebě proudu za irelevantní- těch pár desítek Wattů je pouhé promile výkonu motoru (v kW), spotřebovávaného na jízdu samotnou. Jaký význam má ušetřit 0,1% benzínu, když styl jízdy ovlivní spotřebu i o více než 10%?
:hyu:
:hyu:
:hyu:
:hyu:

Předpis č. 48 Evropské hospodářské komise Spojených národů (EHK/OSN) — Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci

Dodatek 47: Předpis č. 48

Revize 4 (zahrnuje změnu 1)

Obsahuje platné znění včetně:

Série změn 03 – datum vstupu v platnost: 10. října 2006



6.19. Denní svítilna (11)

6.19.1. Užití

Nepovinné na motorových vozidlech. Zakázané na přípojných vozidlech.
6.19.2. Počet

Dvě.
6.19.3. Uspořádání

Žádné zvláštní požadavky.
6.19.4. Umístění

6.19.4.1. Na šířku: bod přivrácené plochy ve směru vztažné osy, který je nejvíce vzdálen od střední podélné roviny vozidla, nesmí být vzdálen více než 400 mm od nejvzdálenějšího vnějšího okraje vozidla.
Vnitřní okraje přivrácených ploch ve směru vztažných os musí být od sebe vzdáleny nejméně 600 mm.
Tato vzdálenost může být zmenšena na 400 mm, je-li celková šířka vozidla menší než 1 300 mm.
6.19.4.2. Na výšku: nejméně 250 mm a nejvýše 1 500 mm nad vozovkou.
6.19.4.3. Na délku: na předku vozidla. Tato podmínka se považuje za splněnou, jestliže vyzařované světlo neobtěžuje řidiče ani přímo, ani nepřímo přes zpětná zrcátka nebo jiné odrážející plochy na vozidle.
6.19.5. Geometrická viditelnost

Vodorovná: 20° směrem ven a 20° dovnitř.
Svislá: 10° směrem nahoru a 10° směrem dolů.
6.19.6. Orientace

Směrem dopředu.
6.19.7. Elektrické zapojení

Pokud jsou montovány, musí být denní svítilny automaticky zapnuty, když je zařízení pro spouštění a/nebo zastavení motoru v poloze, ve které může motor pracovat. Aktivace a deaktivace zařízení pro automatické zapnutí denních svítilen musí být možná bez užití nářadí. Denní svítilny musí být automaticky zhasnuty, jakmile se rozsvítí světlomety, s výjimkou případu, kdy jsou světlomety užity pro přechodné rozsvěcení v krátkých intervalech.
6.19.8. Kontrolka

Kontrolka zapojení obvodu je nepovinná.
6.19.9. Další požadavky

Žádné.


Na závěr lze říci jediné tak jak je to ???? ](*,)

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 29 kvě 2014, 10:59
od sefina
Tak co denní svícení ??? Nějaké novinky ??? nebo zkončíme všichni u polského předělání :wink:

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 29 kvě 2014, 14:13
od FISHkaa
nebudu šířit detaily, ale dělá se na tom... vydrž http://youtu.be/mrieY8t2Ovs

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 02 čer 2014, 17:00
od David PLEVA
Co nového?

Na světě je "Relay Box", který se momentálně testuje na voze Genesis Coupe, který má až na funkci AUTO stejné zapojení osvětlení jako ix35.

Pokud bude vše chodit tak, jako doposud, po měsíci bude představen elektrikáři, který pak následně provede montáž do FISHkovy ix35.

Jedná se o upravenou polskou variantu, kdy bude provedeno vložení jednotky systémem "přestřižení bez přestřižení".

Vím, že si tím protiřečím, ale pokud vše bude fungovat, jak má, bude to montáž min z 90% "Plug and Play". Pouze bude třeba přivést tři dráty navíc, takže pouze naletovat, nic nestříhat.

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 02 čer 2014, 17:05
od sefina
Tak to bude super - u poláků se muselo docela "stříhat" ale funkční to měli.
Na kolik pak ta sranda přijde - hrubý odhad materiál (kouzelná krabička) a práce.
Jak to pak bude fungovat?
po nastartování přepínač v poloze 0 běží DRL
přepínač v poloze parkovačky je jasný
po nastartování přepínač v poloze auto běží DRL a po setmění se automaticky zapnou tlumená světla

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 02 čer 2014, 18:20
od David PLEVA
Ad cena: "Relay Box" je vyvíjen na zakázku pro jeden autoservis. Přesnou cenu říct bohužel nemůžu, nicméně je trojciferná. Preferuji kvalitní značkové komponenty pro prostředí s vysokou pracovní zátěží.

Ad funkce poloha 0: funguje tak, jak vyžaduje zákon.

Ad funkce poloha AUTO: čekám na schéma zapojení přepínače světel ix35, zkušební Genesis funkci AUTO nemá. Nicméně chci, aby to fungovalo tak, jak píšeš.

Ad odborná a časová náročnost nontáže: odborný servis s dobou montáže do 270 min. včetně montáže DRL.

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 02 čer 2014, 18:40
od sefina
Tak koukám zatím samé pozitivní zprávy --- snad bude i autoservis následně stíhat montovat :D

Re: ix35 a denné osvetlenie

Napsal: 17 čer 2014, 21:54
od Major
Já jsem si vymyslel a zapojil vlastní systém. Stačila k tomu tři relátka, pár fastonů, drát. Pracuje to jak má, po nastartování se rozsvítí DRL, při další poloze přepínače svítí parkovačky atd. Svítí sice i zadní, ale mám tam 4xLED, takže to neřeším.
Princip je ten, že relé ovládá napětí z pilotního osvětlení, tj. modré osvětlení přepínačů od druhé polohy přepínače světel výš. Nejlépe je přístupné z tlačítka LOCK nad levým kolenem otvorem od pojistek. Relé bez napětí mají přívod napětí k potkávacím světlům přivedeny na přepínací kontakt odkud jde napětí na DRL. Po zapnutí podsvícení tlačítek se sepnou a přepnou napětí do světel. Znamená to přerušit přívod k potkávačkám a do cesty vložit relátko na každé světlo + na parkovačky. Kdo by měl zájem, můžu podrobně popsat. Lze umístit do krabičky velikosti mýdla a vyvést jen dráty. Vcelku banální přečůrání sofistikované elektroniky.