Stránka 9 z 19

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 25 čer 2018, 15:50
od copper5252
jak vidno z tvojich příspěvku rad slovičkaříš :)
pokud se nepletu ,tak zakladní vlastnosti oleju metabond a třeba i militec nemnění !
takže defakto nazývat aditívem do oleje je blbost , když tomu cheš řikat aditivum tak! aditivum pro motor !:)

cituji : V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.
Timto debatu koncim.
a prosím tě jaká aditiva to jsou ? myslým tím konkretni suroviny přesný pomněr atd :)



a dost ot

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 25 čer 2018, 15:54
od Mr. HYUNDAI
U techniky a technologií je stejně jako v právu "slovíčkaření" nutnost. Jinak jeden mluví o voze a druhý o koze. A aditivem to nazývá sám výrobce, nikoliv Aleš!

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 25 čer 2018, 16:01
od Alf6
copper5252 píše:jak vidno z tvojich příspěvku rad slovičkaříš :)
pokud se nepletu ,tak zakladní vlastnosti oleju metabond a třeba i militec nemnění !
takže defakto nazývat aditívem do oleje je blbost , když tomu cheš řikat aditivum tak! aditivum pro motor !:)

cituji : V oleji je cely komplex aditiv, která pracuji vzajemne a vyvazene oproti metabondu.
Timto debatu koncim.
a prosím tě jaká aditiva to jsou ? myslým tím konkretni suroviny přesný pomněr atd :)



a dost ot
Taky neumis cist? Aditivem to nazyva výrobce...nikoliv ja!!
prosím tě jaká aditiva to jsou

Přísady proti oxidaci (antioxidanty)
Detergenty a disperzanty
Aditiva proti opotřebení
Inhibitory koroze
Modifikátory viskozity
Přísady proti pěnění
Zlepšovače bodu tuhnutí (depresanty)
Modifikátory tření

O presny pomer a jejich nazvy si budes muset napsat vyrobci toho konkretniho oleje. Pokud ti ho daji :D

ještě nejake prani?

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 26 čer 2018, 07:58
od copper5252
děkuji velcie hezky si to napsal ale spíše mi šlo o konkrétní suroviny, a silně pochybuji že mi/nebo komukoliv výrobce oleje řekne co pak lije do základového oleje :)

ale spět ke karbonu "v motorech "
už někdo dělal dekrabonizaci ? jaký připravek použil ? děkuji

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 11 srp 2018, 19:25
od ronan
Zdravím všetkých, čo už vieme je, že ....problémom motorov s priamym vstrekovaním je vstrekovanie benzínu priamo do valcov, neobmývanie vstrekovacích ventilov benzínom... našiel som staršie video, ktoré ukazuje ako Hyundai rieši obmývanie ventilov benzínom pri motoroch GDI.

https://www.youtube.com/watch?v=Pxvp9F-PS34

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 12 srp 2018, 07:43
od copper5252
jen že i z toho vydea je jasné že ventyl to neoplachuje celý a defakto je taková nahrada :(

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 16 lis 2018, 19:59
od Kamílek
Docela zajímavý video vysvětlující, že ne u každýho motoru "vypálení karbonu" ostřejší jízdou funguje resp. na pístech ano, ale na sacích ventilech je to u většiny aut spíš kontraproduktivní - naopak se díky nedostatečně vysoký teplotě zakarbonují. Zároveň z videa vyplývá, že jedno vytočení motoru k červenýmu poli s karbonem rozhodně nic neudělá a muselo by se jednat o delší jízdu, aby se teplota pístů dostala přes 325 stupňů, kdy dochází k "vypálení" karbonu.

https://youtu.be/5C9Ie4BcYew

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 08 pro 2018, 15:29
od Tudy
Tady je to také popsáno (převzato do ČJ), "italská" údržba pomáhá prevenci karbonizace i u sacích ventilů.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/mu ... e-za-usi-/

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 08 led 2019, 22:13
od slabostka
Talianska údržba ventily nevyčistí ale tým že pri vyššej záťaži je EGR uzavretý tak recirkulácia je menšia. A práve recirkulácia je ten problém - ak by sa do sania nevracali spaliny a odvetranie motora tak by karbon nebol problém.
Čiže možnosti nejakej prevencie sú - časté výmeny oleja s nízkou odparnosťou, kvalitné aditivované palivo, nie krátke jazdy a časté studené štarty, oil catch can.
Liečba - dekarbonizácia ventilov bez rozobratia hlavy - chemicky, pieskovanie vhodným materiálom.
Nakoniec klasická demontáž a vyčistenie mechanicky plus chemicky.


Ja ešte stále rozmýšľam nad lpg do priameho vstreku - predpokladám že okrem úspory tento ťah porieši aj karbon - otázka ceny....

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 09 led 2019, 06:26
od Axel.Foley
Cena za LPG do přímovstřiku je, pokud si dobře pamatuji, plus mínus 30.000,- Kč. Na Slovači tipuji 1200 - 1500 éček. Akorát upozorňuji, že motory :hyu: si s plynem moc nerozumí.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 30 dub 2021, 14:39
od Paja1971
Zdravím. Máte někdo namontovaný oil catch can na GDI nebo T-GDI?

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 30 dub 2021, 14:59
od Pjotr1
oil catch can mám na 1.4 t-gdi asi půl roku, ale jen necelý 2kkm. Jezdím většinou jen kolem komína. Olej je ještě původní z výroby. Beru benzín na ONO + VIF.
Zatím je oil catch can úplně čistý, tedy zdá se že je to zbytečnost. Uvidím až pojedu nějakou větší dálku a trochu to protáhnu.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 30 dub 2021, 15:09
od Paja1971
Díky. Já ho mám objednaný a právě sonduju co a jak. Montáž nebude problém. Nemáš foto, kam si ho umístil? Já taky dávám vif, nájezd zatím jen 15 tkm. Sundaval jsem tu hadici odvětrávání víka ventilů, abych změřil průměr a byla docela mastná a černá uvnitř. Takže nějaký bordel do toho sání jde.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 30 dub 2021, 15:22
od Bagrid
Také jsem OCT nainstaloval. Koupil jsem ten nejlevnější, což byla chyba, jelikož uvnitř nebylo nic, na čem by se kondenzoval olej. Takže jsem vstup předělal do boku nádoby a dal tam plech, aby se to na něm sráželo a skapávalo dolů. Zbytek jsem ještě vyplnil drátěnkou a nad to ještě molitanový filtr. Na fotce je cca po 4t km.

Přemýšlím, že bych koupil něco lepšího bez nutnosti úprav. Nemáte prosím někdo osvědčený model OCT?

Celkem se mi líbí tento
http://jfperformance.cz/mechanika-oct04.html

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 30 dub 2021, 15:26
od Paja1971
Já mám na cestě toto CZK 242.69 5%OFF | Universal 300ml Aluminum Baffled Car Oil Catch Tank Can Reservoir Oil Catch Tank Cans
https://a.aliexpress.com/_mq3ybh7