Stránka 9 z 12

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 02 lis 2020, 20:26
od dibarbora
Mexican píše: 02 lis 2020, 19:20 celkom ma desite ak hovorite, ze skoro 120kw nejde. Ja mam niekedy usmev od ucha k uchu aj v 40KW Fabii, ta je vsak Euro 3

dufal som, ze ta 1.5TGDI s hybridnym boostom pojde ako vesmirna lod. preto som si hovoril, ze je to pre mna skoda a bude stacit liter s hybridom a dct. Vcera som ale videl jeden porovavaci test 1.5DPI (I30) vs 1,5 TSI a veru tie vysledky neboli az tak jednoznacne pre ten oturbeny tsi. Kritizovali tupy a ospaly nastup. Myslim, ze ten hybridny boost by v tomto mohol pomoct tomu gdicku, je to tak?
Keby 1,5tgdi nenaordinovali ťažšiu prevodovku (okrem 6tky... ta zostala rovnaká) v porovnaní s 1,4tgdi.. tak by tá 1,5tgdi kraľovala, takto je možné napísať, že motory sú viac menej vyrovnané..

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 02 lis 2020, 20:29
od dibarbora
idam.i píše: 02 lis 2020, 19:36 Tiež pravidelne čítam o tuposti 1,5TSI.No zároveň, že Octavia s týmto motorom dá stovku za 8,5 sekundy. Tak neviem.
Zajtra preberám svoje auto s motorom 1,5 turbo , tak som zvedavý. Bude to síce utlmené automatom, ale aj tak 165 koní a 250Nm by malo čosi tlačiť. :-k
1,5 tsi s elektro dopingom v golfe bola dosť vychválená...

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 02 lis 2020, 20:34
od idam.i
To áno, ale cena Golf 1,5 mildhybrid začína na 25.000euro.

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 02 lis 2020, 20:42
od dibarbora
Koncern si vždy nechá zaplatiť... keď ho zoberieme ako etalón v rámci porovnanie motorov, tak 1,5tgdi mild hybrid je cenovo dostupnejšie riešenie v porovnaní s 1,5 tsi mild hybrid (za cenu vyššej spotreby)..

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 02 lis 2020, 20:54
od idam.i
Verím tomu, že dovybaviť Golf na úroveň i30 by rozdiel v financiách ešte zväčšil.

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 02 lis 2020, 21:07
od dibarbora
To už je iná kategória... Nemci všeobecne to s príplatkami na zákazníkov vedia...

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 02 lis 2020, 21:35
od slabostka
Mexican píše: 02 lis 2020, 19:20 celkom ma desite ak hovorite, ze skoro 120kw nejde. Ja mam niekedy usmev od ucha k uchu aj v 40KW Fabii, ta je vsak Euro 3

dufal som, ze ta 1.5TGDI s hybridnym boostom pojde ako vesmirna lod. preto som si hovoril, ze je to pre mna skoda a bude stacit liter s hybridom a dct. Vcera som ale videl jeden porovavaci test 1.5DPI (I30) vs 1,5 TSI a veru tie vysledky neboli az tak jednoznacne pre ten oturbeny tsi. Kritizovali tupy a ospaly nastup. Myslim, ze ten hybridny boost by v tomto mohol pomoct tomu gdicku, je to tak?
- mild hybrid ti žiaden boost nedá, je to len barlička - rýchle poriešenie predpisov než dôjdu k full hybridu alebo full EV. To isté má suzuki - mild hybrid nepridá ani silu-dynamiku ani neuberie spotrebu. Je to tam ale vo finále kedže mierne pdladia motor, zmenia prevody si nič nezískal okrem ďalšej baterky a zložitosti pohonu.
Inak čo máme hybridného aurisa tak keď je baterka v meste aspoň akotak nabitá tak ten " boost" tam je a celkom parádny. A to mám model starý 8-9 rokov, dnes sú ešte o kúsok ďalej. Ak by som chcel hybrid rozhodne toyota, Korejci sa v tomto ešte nedotiahli, hlavne toyota nemá dvojspojku a to je obrovská výhoda.

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 06:29
od Mexican
hubridny Auris poznam dobre (generaciu od 2014). Myslel som vsak, ze u Hyundai ten mild hybrid eliminuje tu tupost plynu a moment hlucheho momentu motoru pred optimalnym plnenim turba. Ma recht, ze je to zlozity system

turbo /priamovstrek/hybrid/filter pevnych castic

som zvedavy na dlhodobejsie skusenosti. Nastastie este nemam peniaze a tak nie som uplne postaveny pred hotovu vec :-)

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 07:45
od dibarbora
K tej spoľahlivosti(zložitosti) napíšem len jedno porovnanie zo SK cenníka
i30 kombi family 1,6CRdi 85kW 6MT (bez Mildhybridu a elektronickej spojky)= 19490
i30 kombi family 1,5TGDi mild hybrid + 6iMT = 19390

Cenový rozdiel, ktorý bol pred FL (MY2020) 1,6Crdi vs 1,4TGdi 1000€ je dnes len 100€... keď budeme predpokladať, že :hyu: bude emisnú pokutu rozkladať rovnomerne na všetky predané autá, tak toto porovnanie jasne vypovedá o tom, že elektrifikovaný benzín sa zložitosťou a technickou náročnosťou dostal na úroveň neelektrifikovaného naftového motora. Keď to premietneme do spoľahlivosti, tak si každý môže hodiť mincou, že čo bude spoľahlivejšie z dlhodobého hľadiska (ja si to porovnať nedovolím):
- náročnejší palivový systém a všetka bižutéria okolo výfuku v naftovom motore alebo
- zatiaľ dosť neprebádaný systém rekuperácie, zložitejšieho motor/generátora, lion aku + všetka 48V bižutéria(menič a nejaké riadenie) + samozrejme svetový unikát elektronicky ovládanej spojky (Mercedes ten istý princíp kedysi použil na brzdy... veľa slávy s tým nebolo.. hlavne pre jazdenkárov dobrý hlavy bôľ)

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 10:01
od slabostka
Mexican píše: 03 lis 2020, 06:29 hubridny Auris poznam dobre (generaciu od 2014). Myslel som vsak, ze u Hyundai ten mild hybrid eliminuje tu tupost plynu a moment hlucheho momentu motoru pred optimalnym plnenim turba. Ma recht, ze je to zlozity system

turbo /priamovstrek/hybrid/filter pevnych castic

som zvedavy na dlhodobejsie skusenosti. Nastastie este nemam peniaze a tak nie som uplne postaveny pred hotovu vec :-)
- mild hybrid v tej baterke skýva málo energie, tá nemôže ničomu zásadne pomôcť.
Zhrniem v čom je systém toyoty geniálny a geniálne vyladený - motor 1.8 nepriamy vstrek, motor 2.0 kombinácia priamy nepriamy - odpadá karbon problém, prevodovka - čisté ozubené súkolia - prevodovka vydrží čo zvyšok auta, výmena oleja je ako v manuále, čiže lacná, jednoduchá...
Systém používajú cca 15 rokov a je absolútne odladený, raz sa povozíte a myslíte si Takto to má fungovať.
Teraz došli okrem 1.8 aj s 2.0 čo dalo alternatívu pre tých čo chceli viac výkonu.
Ak by som mal ísť do hybridnej jazdenky tak jedine toyo-lexus. Žiaden karbon, žiadna dct, rozvod reťaz, systém skotrolujú testom v toyote za 20-30E s certifikátom čiže kupec vie na čom je, baterie overené rokmi....
Je to super vozítko na mesto, poprimesto. Nie je to dialničný parník... tam by to bol lexus s nejakým 6valcom.

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 10:44
od Mexican
suhlasim. Bohuzial je nova Corola nehorazne draha. A u toyoty mi celkom vadi ta eCVT, resp CVT vseobecne. Oproti dvojspojke to neradi uplne idealne a casto je to dost vysavacovite (nechava zbytocne "vysoke otacky" kym sa kuzel posunie

Na dalnici je to pre mna okay, jazdievam 120-140 tacho, castejsie k tym 120. Trochu by som sa bal stavu baterii u 5 rokov a starsej Toyoty, ale kamarat ma Auris z 2012 a hovori, ze kapacita stale super. Lenze on je fakt poctivec :-)

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 12:32
od slabostka
len ťa poopravím ecvt nemá s cvt nič spoločné, nie sú tam žiadne kužele, žiadny pás na prevod. To pomenovanie zvolili veľmi nešťastne, je to vlastne manuálna prevodovka a v tom je to čaro. Je tak spoľahlivá ako manuál a komfortná ako manuál.
Vysávačoví efekt tam je ale chce to trošku zmeniť prístup k plynovému pedálu plus v novších verziách to simuluje prevodové stupne.
baterky - ja mám rovnako ročník 2012, ešte starý model, 200 000km, na baterkách nebadať zmenu.... pri toyote nemusíš byť poctivec - len meniť oleje.
cena - ano pri novom opticky vyššia, v reále ak porovnáš čo dostaneš ani nie, no nie je to getz z roku 2006.
A pri jazdenke máš famozny pokles ceny.

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 17:28
od dibarbora
Ja zase trochu trochu opravím teba. :wink: ... ecvt nie je v žiadnom prípade technicky pripodobiteľná klasickej manuálnej prevodovke dvojhriadeľovej prevodovke... je to veľmi špecifické využitie planétových prevodov na kombináciu dvoch motor generátorov a spaľovacieho motora.... keď už by sa to malo vzdialene na niečo podobať, tak na meničový automat... aj tu je jediná spolčná vec využitie planétových prevodov.

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 18:42
od Chasnik
Mexican píše: 02 lis 2020, 19:20 Vcera som ale videl jeden porovavaci test 1.5DPI (I30) vs 1,5 TSI a veru tie vysledky neboli az tak jednoznacne pre ten oturbeny tsi. Kritizovali tupy a ospaly nastup. Myslim, ze ten hybridny boost by v tomto mohol pomoct tomu gdicku, je to tak?
Najdeš ještě link na ten test?

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Napsal: 03 lis 2020, 19:01
od Mexican