Stránka 9 z 21

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 15 srp 2022, 18:05
od dibarbora
V 90% prípadov áno… ale sú situácie kde ho bežne používam… napr. státie v kolóne, infotaiment zapnutý, motor ready a na odjazd(prípadne posun) auta stačí stlačiť spojku… motor nemusí dlhé minúty vrčať naprázdno…

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 15 srp 2022, 18:57
od pecka411
Srandista píše: 15 srp 2022, 16:05 pecka411: za hento moze klima, v lete ti s pustenou klimou start/stop podrzi vypnuty motor len par desiatok sekund. Bez klimy uz som stal aj niekolko minut a auto nechalo motor vypnuty, a to aj napriek tomu, ze som zrovna aktualizoval SW v navigacii.
Díky všem za vysvětlení, to s klimatizací dává smysl. Celkově souhlas, že bych ocenil detailnější možnosti nastavení. Nejvíc mi chybí možnost zapnout dočasně plachtění i v jiném režimu než eco. Auto je v tomto režimu totálně letargické.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 26 srp 2022, 10:27
od shmaic
Čím víc se tomu věnuji, tím méně tomu rozumím:-)
Mé pozorování:

ECO - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
NORMAL - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
SPORT - pomoc elektriky dle displeje (do cca 2500 otáček)

V každém režimu mi to při brždění motoru nějakou dobu ukazuje Tok energie od kol k baterii, po cca půl hodině jízdy to přestane dělat, usuzuji, že bat je nabita.
Takže bych očekával, že když to nesignalizuje např v režimu ECO nebo NORMAL Tok energie z baterie do kol, nebude co nabíje a přesto, když tomu párkrát dám, zase to při brždění motorem ukazuje dobíjení baterie.

Režimy NORMAL a SPORT - nerozeznám na výkonu žádný rozdíl, vůbec žádný. Jediné, čeho jsem si všiml je, že ve SPORT motor při řazení sám nastavuje otáčky tak, aby další rychlost hladšeji zapadla.

No a nehledě na to, jak s tím jedu, tak STOPSTART je schopen vypnout ihned po zastavení motor i po brutální jízdě serpentinami do kopce.

Vypozorovali jste někdo ještě nějaké jiné rozdíly mezi režimy?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 26 srp 2022, 13:27
od zopper
Jestli máš automat, tak tam mi přijde, že pro stejné vstupy od řidiče ve sport režimu tahá otáčky o něco výš a reaguje o trochu svižněji. Samozřejmě, jak dáš pedál na podlahu, tak je jedno, co máš za režim. Taky po chvilce dynamické jízdy (brzda-plyn v serpentinách) odmítal jít s otáčkami pod 3k, dokud jsem nezačal zase jezdit normálně - asi držel trvale roztočené turbo. Nevšiml jsem si toho v jiném režimu, ale ani jsem to mimo sport moc nezkoušel.

A taky jsem si jistý, že ten automat se fakt učí a přizpůsobuje se posledním pár minutám jízdy. Jedeš letargicky? Udělá ti letargický i sport. Dupeš na to? I v eco se to chová skoro jak v normálu, letargie zmizela.

Ten tok energie přes baterku beru jako čistě informativní. On to klidně může přepínat na půl vteřiny, aby vykryl nějaké špičky, ale ukazuje třeba až když to teče déle, než vteřinu (jen hádám ze zkušeností s programováním uživatelských rozhraní). Taky z toho živí další systémy, protože se z té 48V baterky udržuje napětí na 12V (zdroj někde v diskuzích o nabíjení a údržbě aku). A na 12V je napojené všechno, takže tím nepřímo napájíš i infotaiment, klimu… pokud je zrovna odpojený generátor.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 26 srp 2022, 14:13
od pecka411
Zajímavé, mám manuál a Sport mi naopak reakcí plynu přijde ohromně odskočený od Eco/Normal. Ale víceméně střídám jen Sport a Eco kvůli plachtění. A nám N Line, možná je to tam jinak.

Večer vyzkouším, stejně tak pomoc elektriky v jiném režimu než Sport. Dám pak vědět.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 26 srp 2022, 14:15
od shmaic
Já mám teda taky manuál.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 26 srp 2022, 17:13
od pecka411
Tak moje postřehy s manuálem po cca. 10 km po Praze. Pomoci elektriky jsem docílil v každém režimu. Ve Sportu bez problémů, asi když má v baterce energii, pošle ji tam. V Eco to ukázalo při rozjezdu na kruháči a pak se to párkrát pustilo při sešlápnutí pedálu až na kickdown. Jinak při jízdě vyšší rychlostí nikdy. Normal tak napůl, nevypozoroval jsem kdy, ale občas se dle displeje sepnulo.

A potvrzuju, že u vidím větší rozdíl mezi Normal a Sport než Eco a Normal. Na Sport cítím výkon už při malém sešlápnutí plynu, na Eco/Normal se musí sešlápnout mnohem víc.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 26 srp 2022, 22:18
od hlohinec
shmaic píše: 26 srp 2022, 10:27 Čím víc se tomu věnuji, tím méně tomu rozumím:-)
Mé pozorování:

ECO - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
NORMAL - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
SPORT - pomoc elektriky dle displeje (do cca 2500 otáček)

V každém režimu mi to při brždění motoru nějakou dobu ukazuje Tok energie od kol k baterii, po cca půl hodině jízdy to přestane dělat, usuzuji, že bat je nabita.
Takže bych očekával, že když to nesignalizuje např v režimu ECO nebo NORMAL Tok energie z baterie do kol, nebude co nabíje a přesto, když tomu párkrát dám, zase to při brždění motorem ukazuje dobíjení baterie.

Režimy NORMAL a SPORT - nerozeznám na výkonu žádný rozdíl, vůbec žádný. Jediné, čeho jsem si všiml je, že ve SPORT motor při řazení sám nastavuje otáčky tak, aby další rychlost hladšeji zapadla.

No a nehledě na to, jak s tím jedu, tak STOPSTART je schopen vypnout ihned po zastavení motor i po brutální jízdě serpentinami do kopce.

Vypozorovali jste někdo ještě nějaké jiné rozdíly mezi režimy?
Ziaden rozdiel medzi normal a sport? Ved to ide pri jemnejsom stlaceni plynu. Urobte pokus. V normal rezime ked idete ustalenou rychlostou, stlačte sport. Nehybte plynom. Uvidite ze to hned zrychli.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 srp 2022, 08:46
od shmaic
Ale to ano:-) Ale vrchol výkonu je stále stejný, přijde mi to jen jako že plynový pedál reaguje trochu rychleji, tedy softwarová úprava, ale když jej dám na zem, dělá to to samé, co normal s noho na zemi.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 srp 2022, 17:56
od pecka411
Jojo, přesně o tom to je, přemapovaný plyn. Mně teda přijde, že v Eco zrychluje o něco pomaleji i s nohou na zemi, ale neměřil jsem.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 srp 2022, 18:47
od shmaic
Ano, také se mi to tak zdá.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 srp 2022, 22:08
od petzl62
A můžu se hloupě zeptat co by jste vlastně čekali :?: :idea: :wink: #-o :-#

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 srp 2022, 22:15
od shmaic
Že to pojede brutálně a bez spotřeby paliva:D
Ne, vážně, je to skvělé auto, jen se jej snažím pochopit.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 30 srp 2022, 08:50
od imagine
... Já čekal, že z toho bude N-ko 😂😂😂

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 30 srp 2022, 08:54
od shmaic
Jo ale aspoň to dvoulitrové:D