Stránka 9 z 9

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 01 úno 2024, 18:48
od lumix
Furt nesledujte a nemerte tu spotřebu a jezdete. S naftou 2,0 jezdim za v průměru dle PP 5,9l a to se neomezují a tocim to často do omezovace. Deci sem deci tam se z toho jednou zblaznite. Soused má BMW GT5 535d 225kw a průměr 13l.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 01 úno 2024, 19:40
od Mexican
tak ono zalezi kolko toho najazdis. Pre mna je kazdy liter dolu k dobru sakra poznat na srajtofli. Celkovy najazd u nas (ja a manzelka) je cca 65-70 000km rocne. A aj ked jedna z moto bere 3,1 na 100, tak dodavka je na 9,5/100. Tam uz vidiet, co clovek jazdi o liter menej, resp tankuje na lacnych pumpach :-)

inak rozptyl poda PP u novych Hyundai/KIA prakticky nemam, to co natankujem (druhy dvak) tak sedi podla PP(plus/minus deci).

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 01 úno 2024, 19:59
od zopper
Ten PP mi ukazuje +- stabilne o pul litru min. Ale jednotliva cerpani umi uletet, kdyz clovek netankuje u stejne pumpy a nema konzistentni metodu (napr. do prvniho cvaknuti).

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 01 úno 2024, 23:48
od Maras
Ono 0,5 l/ 100 km úspora znamená při ceně cca 36 za litr benálu a najetých 20 tisíckm za rok ušetřených 3600 Kč, při spotřebě o litr nižší už dvojnásobek, tedy 7200 Kč, jestli dobře počítám a za tohle už máš zaplacenou třeba garančku.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 02 úno 2024, 08:11
od lumix
To je jak na Skoda fóru. Tak to jste si měli koupit Octavií I s 1,9tdi 66kw ta palivo vyrábí. Když jsem zkusil jet na spotřebu tak to jsem malém za volantem usnul, jet po dálnici s osobakem (ať to zase nekdo vytrhávat z kontextu) 100-110 když muzu jet rychleji, to je masochismus. Žena nejede tak 20-25 ročně a vážně neresime jestli za 5,5 nebo 5,9l.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 02 úno 2024, 08:14
od lumix
Maras píše: 01 úno 2024, 23:48 Ono 0,5 l/ 100 km úspora znamená při ceně cca 36 za litr benálu a najetých 20 tisíckm za rok ušetřených 3600 Kč, při spotřebě o litr nižší už dvojnásobek, tedy 7200 Kč, jestli dobře počítám a za tohle už máš zaplacenou třeba garančku.
Vypít o jedno pivo denne méně mám na garancku.
Sníst o víkendu (rodina) o 300g masa méně mám na půl garancku.
Vypít o kavu denne méně mám na garancku a nove pneu.
Atd. takhle se to přece nedá přepočítávat.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 02 úno 2024, 08:17
od Vysous
Řekl bych, že si každej může jezdit tak, jak mu to vyhovuje. Já třeba rád jezdím po dálnici 115 tacho (110 GPS), protože prostě nerad spěchám - jako bonus je v autě větší ticho a míň to žere (což mě osobně třeba dělá radost i z hlediska ekologie).

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 02 úno 2024, 08:25
od Maras
lumix píše: 02 úno 2024, 08:14
Maras píše: 01 úno 2024, 23:48 Ono 0,5 l/ 100 km úspora znamená při ceně cca 36 za litr benálu a najetých 20 tisíckm za rok ušetřených 3600 Kč, při spotřebě o litr nižší už dvojnásobek, tedy 7200 Kč, jestli dobře počítám a za tohle už máš zaplacenou třeba garančku.
Vypít o jedno pivo denne méně mám na garancku.
Sníst o víkendu (rodina) o 300g masa méně mám na půl garancku.
Vypít o kavu denne méně mám na garancku a nove pneu.
Atd. takhle se to přece nedá přepočítávat.
Lumix, ty jsi známej divočák, ale je tady spousta lidí, kteří jezdí klidněji a nikoliv úzkostlivě na spotřebu a že jim auto málo papá jsou jenom a jenom rádi.
Navíc má podle unie přijít v roce 2026 emisní daň na pohonné hmoty a prý to může dělat zdražení až 5Kč na litr. Doufám, že lidé přijdou k volbám do Evropského parlamentu a budou volit poslance proti zelenému údělu.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 02 úno 2024, 09:57
od idam.i
Never tomu. Ludia voľby do EU parlamentu ignorujú a potom sa čudujú. #-o
Sorry za OT 8-[