Stránka 10 z 10
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 05 srp 2025, 09:04
od idam.i
A jeden válec a bude z toho super motor.

Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 05 srp 2025, 13:57
od Mexican
a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu

moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory
mne prijde manualna prevodovka sparovana s 1.0tgdi suprova (v Stonicu, neviem ci je ina v i30/ceede). Mozno az na prechod z 1 do 2. Inak je presna, rozumne poskladana
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 05 srp 2025, 16:03
od Vysous
S tříválcema už je od dob prvních HTP motorů ve fábii pořád dokolečka stejná písnička. Přitom už je to už přes dvacet let. Spokojeně je používá půlka národa a stejně furt "motůrek do sekačky". A pořád od lidí co v tom jeli tak maximálně se sousedem do práce. Já jsem třeba momentálně absolvoval s 1.0 i30 2000km s rakví na střeše, celou rodinou a psem, plnej po střechu. A jezdí to krásně, cesta že Svinoústí (Balt) do Roháčů podle tankování za 5,6/100. Jasně, nepotřeboval jsem předjíždět ve stoupání do alpských prusmtků, ani táhnout vlek (to jde podle internetu jen s V6, poctivá atmosféra třílitr).
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 05 srp 2025, 16:49
od Mexican
svagrina teraz pri 150 000km u 2003 Fabie HTP, ktoru sme mali doma a posunuli jej podpalila ventily. Oprava s novym katalyzatorom a rozvodmi 20 000kc. Inak to auto jazdi uplne v pohode a bola to popri vyfuku a dvoch sadach brzd jedina oprava. To auto bolo na Grossglockneru (napriklad) a posledne 3 roky jazdi v rezime mamataxi.
A to je T-GDI oproti HTPcku uplne niekde inde, vykonovo aj akusticky. Ano, dat ho napriklad do Tucsona so startovacou hmotnostou 1,5t asi nebude dobry napad. V Bayone, i30 ideal. V Kone - preco nie, ak sluzi pre jedneho/dvoch pasazierov. Proste plati tradicne - auto a jeho motorizaciu si vyberam podla toho co potrebujem jazdit. Je mnozstvo litrovych Tgdi ktore maju pohodovo cez 150 000km a funguju krasne, holt len netreba zabudat ze to je priamovstrek a take to kilometrove poskakovanie mu ublizi viac nez tomu HTP. Toz ale taka je doba. Technika sa zbytocne komplikuje
inak ako som pisal vyssie, pozitivne ma prekvapila chut zrychlovat pri 150km/h.. Do cca 175km/h som citil ze to ma a chce. Nad 185km/h uz slo len o to zistit, kde sa zastavi rucicka rychlomeru
PS: nie som Turek a skutocne som to testoval na nemeckej dialnici, konkretne Muhldorf (Bavorsko) a okolie

Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 05 srp 2025, 17:25
od idam.i
Vysous píše: 05 srp 2025, 16:03
S tříválcema už je od dob prvních HTP motorů ve fábii pořád dokolečka stejná písnička. Přitom už je to už přes dvacet let. Spokojeně je používá půlka národa a stejně furt "motůrek do sekačky". A pořád od lidí co v tom jeli tak maximálně se sousedem do práce. Já jsem třeba momentálně absolvoval s 1.0 i30 2000km s rakví na střeše, celou rodinou a psem, plnej po střechu. A jezdí to krásně, cesta že Svinoústí (Balt) do Roháčů podle tankování za 5,6/100. Jasně, nepotřeboval jsem předjíždět ve stoupání do alpských prusmtků, ani táhnout vlek (to jde podle internetu jen s V6, poctivá atmosféra třílitr).
Tiež som jazdil so 120kou tisíce a tisíce kilometrov a všade som prišiel.No napriek tomu nespievam ódy na ňu. Boli ľudia čo si nevedeli vynachváliť aj Wartburg.
Mal som tu česť aj 1,0TSI a fakt ďakujem neprosím.
No nikoho neodhováram.

Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 06 srp 2025, 00:05
od Hugo11
Mexican píše: 05 srp 2025, 13:57
a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu

moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory
To neni, ze pali... litrove turbobenzinove 3-valce realne zase tak spatne nefunguji, HYU/KIA se s tim konstrukcne vyporadal docela dobre i kdyz VW asi jeste o neco lip a v malych autech se s tim fakt zije celkem v pohode.
Vec ale spis stoji tak, ze koncept techto motoru vznikl jen kvuli nejake ekologicke chymere a v realnem provozu neprinasi oproti objemove srovnatelnemu 4-valci v zasade zadne pozitiva, krome rozmeru. Naopak jsou tam negativa jako vibrace/hlucnost (ktere se sice daji resit, ale za cenu slozitosti prip. servisnich protivnosti jako dalsi vyvazovaci hridel, 2hm setrvacnik atp.), ponekud neohrabane rozjezdy kvuli nizkemu kroutaku od volnobehu, ktery navic nema moc idealni prubeh a pod. V mericim cyklu to jiste fungovalo (jinak by je napric trhem nevyrabeli skoro vsichni vyrobci), ale napr. 4-valcova EA211 1.2TSI jezdi rozhodne prijemneji a s cca stejnou spotrebou jako novejsi 3-valcova 1.0TSI.
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 06 srp 2025, 05:00
od Minko
Hugo11 píše: 06 srp 2025, 00:05
Mexican píše: 05 srp 2025, 13:57
a nie je to malo? sestvalec do kazdeho kompaktu

moc nerozumiem, co ludi tak pali na trojvalcoch. V motorkach su to tie najlepsie motory
ponekud neohrabane rozjezdy kvuli nizkemu kroutaku od volnobehu, ktery navic nema moc idealni prubeh a pod.
Neviem ake, jazdil som litrik od

v sestrinej Kone, od koncernu v sluzobnej Fabii a teraz mam od Renaultu vo svojom Dusteri. Ziadny rozdiel (okrem pruznosti v dobrom slova zmysle ked nafukalo turbo) v rozbehoch oproti svojej

1.2 stvorvalcu som nepozoroval. Vsetky boli hladke a plynule, da sa s nimi aj pekne posuvat v kolonach (jasne ze to tym motorom dobre nerobi, ale to snad vacsine motorov).