Mexican-tebe bych nepřekonal,ani s tvým autem.Čtu příspěvky od tebe a jsme úplně odlišní ve stylu jízdy(proto jsme si každý vybral to pravé auto s pravým druhem motoru).Ty jezdíš úspornou klidnou jízdu,já se rád svezu "trochu" svižněji(tím nemyslím jako prase

,ale řekněme sportovněji mimo město ) a jsem radostně překvapen svou dlouhodobou spotřebou

.Měl jsem půjčený Ceed 1,6 v naftě a ProCeed s 2,0l v naftě,ale nezvykl bych si

-to jsou ideální motory pro klidné dlouhé trasy,ale živost a dravost benzínu je pro mě nenahraditelná .Viz třeba porovnání Dantasíkovi čipnuté Sonaty(poslední model) 2,0CRDi(udává 125kW/původní výkon 103kW)a mého Tiburona 2,0l na posledním srazu v Roudné.Benzínový Tiburon se stejným obsahem motoru,bez čipnutí je rychlejší a živější na rychlosti podle radaru a o několik délek auta na sprintech na 400m.To je to,co mám na benzínu rád-chci předjet,podřadím auto vystřelí a táhne bez řazení několik tisíc ot.,oproti sešlápnutí nafty-mrtvo,krátkodobý kopanec turba-a opět mrtvo bez tahu==řadit,řadit a znovu řadit a to je velké zdržení a dlouhé předjíždění

.Vím,že to nafťáci neradi slyší,ale není nad to si motory několikrát porovnat v praxi(třeba na srazech)a výsledek ve prospěch benzínu je více než jasný,jak i sportovně přiznal Dantasík.
Pro tebe jako řidiče jezdícího co nejúsporněji,je naopak nafta ideální,protože kdybys viděl ručičku na měřáku okamžité spotřeby v Tiburonu,jak raketovou rychlostí překonává číslici 40l při sešlápnutí na podlahu,tak by tě trefil infarkt

.Jinak není problém jezdit,jako jsem psal,teď třeba cestou ze srazu(předpisově),při zapnuté klimě,2 dospělých+2 větší děti a plný kufr potřebných věcí

kolem 7,5l/100km.
Jo a ještě jsem si vzpoměl-jednou tady byla debata,jak uspořit palivo.Zkoušel jsem různé benzíny-od 91 oktanů(ten má Tiburon napsaný jako palivo,aby si někdo nemyslel,že jsem ho trápil

)až po 100 okt.benzíny a výsledek byl,že si auto vzalo o pár desetin litru méně na lepší palivo,ale nic zvláštního.Poté jsem zkoušel různý tlak pneu-předepsaný +-2,2 at. oproti 3,0 at. a spotřeba spadla neuvěřitelným způsobem,na stejných cestách,stejným stylem +- o litr.Takže tlak v pneu,je řekl bych,jedna ze zásadních věcí,jak ovlivnit spotřebu.Tím nemyslím,abyste jezdili na extrému 3,0 at.jak jsem jen zkoušel,ale správně nahuštěné pneu třeba cestou na dovolenou,při naloženém autě,dovedou pár litrů bezpečně uspořit.
