Axeli ....pokud to není státní tajemství, nepodléhá to bezpečnostní prověrce z NBÚ min. "Tajné", nebo to nefinancoval Andrej B., můžeš říct, na kolik ten "hon na vysokou" stál ? Díkec.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Včera jsem měl možnost svézt se novým Focusem ve výbavě Titanium a s motorem (jak jinak) ze sekačky - 1,0 Ecoboost. Za mně celkem zklamání: gumová převodovka, šíleně dlouhé dráhy šaltpáky v kulise, pedály utopené daleko pod motorem a spojkový pedál je na podlaze až kdesi u předních světel. Podvozek permanentně drncal bez ohledu na kvalitu asfaltu a našel i díry, které tam nebyly. Jakoby někdo nalepil na kola kamínky různých velikostí... a přitom pneu o bočním profilu 60...
Motor má typicky litrový projev: v nízkých otáčkách o něm člověk neví, s ručičkou otáčkoměru přesouvající se doprava se začíná ozývat zvuk "nasraného sršně". Netáhne špatně, úsporný asi bude taky, na to ale nebyl čas. Sedačka řidiče se mi taky líbila. Tedy její tvarování, záda si nestěžovali. Je ale pocitově užší než v Tucsonu i v i30III. Za volantem je místa dost.
Auto mělo vyhřívání předního okna. Skvělá funkce, drátky v okně ale působily celkem rušivě, lámalo se na nich světlo od protijedoucích aut.
Kvalita zpracování asi bude různá na různých místech. Viditelné části jsou hezky zpracované, když jsem ale "pohladil" osvětlení vnitřní kliky ve tveřích, kam člověk normálně prstay nechodí, na plastové výplni jsem narazil na otřep...
Celkově vzato, za mně ne. Ne za cenu kolem 520.000,-
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Ve Focusu 1.0 EB jsem strávil dva týdny na Islandu. Přiznám se, že na to, jaký je tam motor jsem přišel až po čase (jako polehčující okolnost uvedu to, že jsem byl okouzlen krásou tamní krajiny a auto v tu dobu bylo opravdu jen prostředek k přesunu ), měl jsem za to, že je tam klasická 1.6ka. Když jsem zjistil, že je tam jen litr, tak se mi tomu nechtělo věřit. Tahalo to slušně (do 100km/h, víc to tam člověk stejně nerozjede) a když si vezmu, jak dostával na určitých úsecích (viz. obrázek) zabrat, tak finální spotřeba 6.1 byla taky k neuvěření. Až na zbytečně obrovský středový tunel, díky němuž tam bylo docela těsno se mně auto celkem líbilo. Je ale fakt, že podvozky Fordů jsou nastaveny spíš na lepší silnice a přechod z Tukyho musel být opravdu dost cítit.
Jinak jsem rád, že už máš Tukyho doma ze špitálu, sluší mu to.