Stránka 92 z 98

Re: Nový Tucson

Napsal: 25 srp 2018, 09:34
od sarin007
Myslím si, že hlavní chyba byla už při výběru, pokud vím, že potřebuji kombíka a budu jezdit dost často naložený, jakýkoli litrový motor je chyba. Tyto motory jsou určený pro řidiče, kteří jezdí spíše město a okolí, auto používají jako prostředek k přesouvání a nejlíp nevytížený. Výkony vypadají papírově hezky, ale chybí krouťák a motor se musí pohybovat většinou ve vyšších otáčkách, což na komfortu jízdy zrovna nepřidá. Zkrátka za mě, byť to v dnešní době není cool, ale nafta má pro jízdy s naloženým autem díky krouťáku pořád výhodu. Vidím to teď v Tucsonu, tam kde jsem třeba v kopci jezdil s Elantrou na čtyčku a točil na 4 nebo 5 tisíc otáček, v Tucsonu motor šolícham někde pod 2 tisíce a o motoru ani nevim. Někdy je to zvláštní pocit, protože jedu do kopce, ale motor není skoro slyšet a je to s nadsázkou jako bych jel na elektriku. Na komfortu jízdy je to opravdu paráda, autě je vetšinu jízdy opravdové ticho.

Re: Nový Tucson

Napsal: 25 srp 2018, 11:17
od kongresman
Rozumím. Ale výrobce ti nedává jinou alternativu. Jenomže on měl kombíka 2. generace, jako já a se stejným motorem a prostě finance ho nepustily dále, chtěl po cca 5 letech nové auto a chtěl zůstat u :hyu:, ve stejné třídě a se stejným výkonem. Prostě neměl na výběr. Není potřeba za tím něco hledat. Ale takových jako on, je mnoho. A už brblají. Na 1,4 T-GDI nedosáhnou a opravdu není výběr. A pro někoho dávat pomalu o 100 táců více (dle výbavy), je v této třídě dost. Oni v :hyu: to doprasili hlavně tím, že vzadu je na nohy méně místa, než u 2. generace. To vlastně rozhodlo i u mě, proč jsem nakonec šel do Tusíka a upřímně, nelituji. Ta 1,6 GDI mi fakt stačí a že žere jak kdy, o skoro litr více, někdy méně, fakt už neřeším. Dobře jsem udělal. A hlavně rychle, když nyní vidím, jaké tam nacpali ceny, kdy osobně mě se ten interiér moc nelíbí, i vnějšek nevím nevím. Možná mi to někde uniklo, v tom faceliftovaném Tusíku 1,6 GDI je už filtr pevných částic ? A fakt to snižuje výkon ? Protože v tom článku , co jsem vložil u KIA Ceed udávají u toho litrového turba s tím filtrem pořád stejný výkon ..

Re: Nový Tucson

Napsal: 25 srp 2018, 11:33
od Axel.Foley
kongresman: Výkon motoru je stejný bez ohlednu na to, zda je GPF instalován nebo ne. Rozdíl je ten, že filtr je další "špunt" v systému, který brání plynulému průtoku spalin ven. Rozdíl může být znát spíš pocitově - auto s GPF se může zdát kapánek línější.

Koupi Tucsona taky nelituji. Cesta na Peloponez mi jen potvrdila, že opravdu není důvod stěžovat si, právě naopak.

Re: Nový Tucson

Napsal: 25 srp 2018, 11:45
od kongresman
Axeli ...

rozumím.

A jinak, to byla docela dlouhá štreka, co ? Na jeden zátah a např. se střídáním řidičů a přestávkami, nebo někde s noclehem ? Za kolik hodin jsi to dal ? A kolik to bylo km tam i zpět bez pojížděk po okolí ?

Re: Nový Tucson

Napsal: 25 srp 2018, 11:49
od kongresman
Už mi na to nemusíš odpovídat :shock:. Našel jsem to na vlákně, kde se řeší dovolená. No parádně jsi si to užil. Závidím .... :D

Re: Nový Tucson

Napsal: 25 srp 2018, 13:29
od Axel.Foley
Jen doplním, že jsem to odřídil sám.

Nezáviď - jsem blázen :-# :mrgreen: Asi nikdo normální by to autem nejel... i když... co je normální :-k :mrgreen:

Re: Nový Tucson

Napsal: 25 srp 2018, 15:26
od kongresman
No, já chystám příští léto Kalábrii, až na jih, kousek od Sicílie ......nevím, nevím. Prostě buď autem, nebo letecky z Katovic, cca 80 km od domova, nebo letecky Španělsko, ale zase na jih. Rád bych ale tu Kalábrii autem, ale ty náklady na cestu nebudou malé a opravdu ta štreka ... uf uf. a také kamarád byl letos na Jadranu pod Bari a říkal, že dost velká štreka a místa v Itálii na dálnici, kde to bylo fakt ucpané. Každopádně prý Bologna katastrofa a vymotat se z Rakouska na Itálii přes Alpy. Také říkal, že drahota, ale chtěl změnu. Ale zase ta romantika ...... času dost, řeším na konci roku. No nic, tady to řešit nebudeme, je na to jiné vlákno. 8)

Re: Nový Tucson

Napsal: 26 srp 2018, 17:52
od Axel.Foley
Jen podotknu, že stojí za to splnit si takový sen, když máš možnost. Zvlášť ve skvělém autě, jakým Tucson je.

Re: Nový Tucson

Napsal: 03 zář 2018, 15:26
od sarin007
Docela zajímavou věc jsem řešil o víkendu, dobrou pro Tucsona. Měl jsem pracovní víkend, dělali jsme pro zákazníky prezentaci katalogu a pro jednoho zákazníka jsme měli výstavní stojan, který si chtěl odvést. Byl široký 100 cm (to se ukázalo jako klíčový problém), ostatní rozměry nějakých 150 a 40 cm. Přijel naivně s Fábií kombi, že to naloží. Už když otevíral víko bylo jasný, že může zase odjet. :D Kolegyně co má Octavii kombi se tedy nabídla, že to k zákazníkovi odveze, ani na chvíli nepochybovala o tom, že v tom bude problém, vždyť všude píšou, že ve velikosti kufru není konkurence. Jenže, Octavie nemá mezi boky kufru oněch 100 cm a jelikož má pevný pojezd roletky, tak jsou boky rovně nahoru (takže všude míň než 100). Takže nebyla šance panel umístit ani šikmo nebo jiným způsobem. Zkrátka nakonec jsem ho vezl já. Tucson má, jak jsem sám nově zjistil, mezi bokama na podlaze přesně 100 cm (+- nějaký kousek). Takže stačilo sklopit sedačky a panel zašoupnout jako šuplík. A ještě jsem odvezl spousta jiný drobotiny kolem, protože je tam ještě dost místa nad blatníky :D/ V tu chvíli jsem si uvědomil, jak jsou čísla o litrech v kufru v praxi k ničemu. :mrgreen:

Re: Nový Tucson

Napsal: 03 zář 2018, 16:10
od kongresman
Sarine ...

přesně tak, já letos už vezl něco podobného (cca stejné rozměry jednoho kusu starého nábytku na opravu) a úplně stejně jsem to natřel ""sousedovi z Boleslavi"" s Octávkou kombík :lol:, který byl prvně povolán k výpomoci. Sám jsem byl překvapený, jak široký a prostorný je Tusík a když sklopím zadní sedadla, pěkně zasunu, paráda.

Re: Nový Tucson

Napsal: 03 zář 2018, 17:08
od Axel.Foley
kongresman píše:... když sklopím zadní sedadla, pěkně zasunu, paráda.
:mrgreen:

Promiň, rozesmálo mně to... evokuje mi to něco jiného, než myslíš :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mimochodem, po sklopení zadních sedaček dostanu za sebe naležato horáka vcelku (nemusím demontovat přední kolo) =D> A díky rovné podlaze se i s těžkými věcmi manipuluje moc hezky, to už ale určitě víte.

Re: Nový Tucson

Napsal: 03 zář 2018, 17:18
od kongresman
Axeli ....

jsou zásuny a zásuny, ale obojí jsou v daném případě užitečné, některé opravdu až uvolňující a ne vždy záleží na rozměru :D :lol: :mrgreen:

Re: Nový Tucson

Napsal: 03 zář 2018, 17:22
od Chasnik
kongresman: taky rád řídím, ale upozorním, že pokud bys jel do Kalábrie, tak Bologna je cca 1000 km (záleží na tom, odkud v ČR pojedeš) a je to teprve půlka trasy, zřejmě ta lepší. Následný úsek do Florencie (tzv. autostrada FI-BO) je přejezd přes Apeniny, bojuješ s pomalými kamiony, v sezóně i spinkacími autíčky. Jsou tam sice často 3 pruhy, ale levý má malou šířku, oblouky v kopcovitém terénu mají malé poloměry. Je tam spoustu krátkých tunelů, časté vjezdy a výjezdy uprostřed slunného dne nejsou nic příjemného. Od Arezza dál dolů to neznám, takže nemůžu sloužit.

Přejezd Alp přes Brenner je v pohodě, ale nesmí být bouračka, alternativní trasa v podstatě neexistuje, resp. nedostaneš se na ni, pokud dálniční policie neotevře uzamčené brány (taky už jsme měli tu zkušenost). Pokud pojedeš ze severovýchodu ČR (viz tvoje poznámka o Katovicích), tak místo Klagenfurtu a Villachu bych zvolil Maribor - Ljubljana - Trieste. Terst teda neznám, ale Maribor - Ljubljana je pohodová dálnice, střední provoz, podhorský profil - není to uplná rovina, ale stoupání a klesání jsou bez nebezpečných oblouků, celkově příjemná krajina. Mě se tam vždycky dobře jelo, ale před Terstem jsem sjížděl (Postojna nebo Kozina, jel jsem Rijeka / Opatija).

Jinak dlouhá trasa se dá příjemně rozpůlit, kousek od Bologne je Modena / Maranello: přenocuješ, zkoukneš pár Ferrari, koupíš dobré Lambrusco a balsamický ocet a mažeš dál. A pokud tam budeš na úplném okraji sezony (cca půlka června), tak navíc chytíš úrodu nejlepších evropských třešní!

A propos, vy zásuvky - pokud se rozhicujete a budete zasouvat přes přední blatník nebo kapotu, tak mějte na paměti, že plechy už dávno nejsou tak festovní jako na moskviči :mrgreen:

Re: Nový Tucson

Napsal: 03 zář 2018, 20:45
od idam.i
Okolo Terstu je to úplne v poho.Pripojíš sa pri Udine.

K druhej téme. No comment. :mrgreen:
Alebo: Pes čo brechá,nehryzie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nový Tucson

Napsal: 04 zář 2018, 06:25
od Axel.Foley
Slovinskou dálnici mám projetou celou, od Šentilj-e až po Koper. Potvrzuji Chasnikova slova, dálnice je opravdu skvělá a hezká, příjemná na ježdění. Terst (Trieste) jsme navštívili také a mohu říct, že je to hooodně hornaté město s místy hodně úzkými uličkami.