Stránka 96 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 17:59
od Cecil67
Alf6 píše: 18 zář 2021, 17:50 V pohodě :D Už to stejně čtu. Odpovím si tedy sám. :D Motor je pouze CVVT. Tímpadem nemá výfukové ventily. Má tedy jen ventily na straně sání. Takže vnitřní EGR nemá a jedná se o klasicke EGR. Což je bohužel ta horší varianta.
Výfukové ventily ma :D a dokonce casovane.... I saci :lol:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 18:02
od idam.i
daves píše: 18 zář 2021, 17:17 To Idam_i:

Když už se tu včera rozjela diskuze na téma dodatečná montáž LPG k 1,5 DPi, tak jsem přidal svoji zkušenosti s aktuálním vozem s továrním LPG, jako potvrzení remkenových slov o zkušenostech jeho kamarádů. A pro ty co čtou i mezi řádky to je vlastně pár důvodů proč už další auto na LPG dorovolně nechci a zvolil jsem tento motor.
Je to velký problém?
Pre mňa žiadny. :lol:
Len by som založil vlálno 1,5DPi a LPG a bude to jasné aj o niekoľko mesiacov.
V poho dokážem s tým žiť.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 20:02
od petzl62
Cecil67 píše: 18 zář 2021, 17:59
Alf6 píše: 18 zář 2021, 17:50 V pohodě :D Už to stejně čtu. Odpovím si tedy sám. :D Motor je pouze CVVT. Tímpadem nemá výfukové ventily. Má tedy jen ventily na straně sání. Takže vnitřní EGR nemá a jedná se o klasicke EGR. Což je bohužel ta horší varianta.
Výfukové ventily ma :D a dokonce casovane.... I saci :lol:
Alfe, Alfe, asi slušný matroš [-o< [-o< :shock: :shock: #-o #-o
Cecil 67: =D> =D> =D> :wink:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:14
od dibarbora
Asi nejaká prevratná novinka v technike.... piestový motor s vnútorným spaľovaním bez výfukových ventilov ..... :shock: :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:22
od Alf6
Petzl.. Ty aby ses neozval :mrgreen:
Bohužel Vaculík píše, že CVVT, ne D-CVVT. Kde je rozdíl si vyguglete sami. CVVT Není duální variabilní časování sacich a výfukových ventilů. Pouze časování na straně sacich ventilů.
Cecile, už to chápeš? V článku je uvedeno CVVT. Takže nemá duální variabilni časování jak na strane sacich, tak výfukových ventilů.

Skryté EGR je právě to, že si motor v určitých otáčkách cucne zpět zpaliny přes výfukové ventily do motoru. A to díky duálnímu variabnimu časování. Tímto zůstávaji sací ventily čisté, narozdil od klasického EGR.

Placete se po ramenou dobře hoši. Srandičky, srandičky.. Ale nic víc se od vás asi čekat nedá.. :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:24
od Alf6
dibarbora píše: 18 zář 2021, 21:14 Asi nejaká prevratná novinka v technike.... piestový motor s vnútorným spaľovaním bez výfukových ventilov ..... :shock: :mrgreen:
Jo dobře. Tak jsem nenapsal, že nemá jejich časování. Tak a teď se můžeš smát..

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:29
od Cecil67
Ale tento motor je d-CVVT! Takže časování mají obě strany!

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:35
od Alf6
Cecile, ještě jednou. V článku se píše, že je motor označeny 1,5CVVT. Prostě z tohoto důvodu nemůže být D-CVVT. Kde jsi vzal, že je D-CVVT? Jestli to mají v SM článku špatně napsaný nevím. Možná to Vaculík špatně naps al. Ale CVVT není D-CVVT.
Dale se tam píše, že motor musí uzavřít ventil EGR, preklopit sání.. atd..
Takže v to opravdu vypadá, že v tomto motoru je klasický EGR. Nikoliv ten lepší, skrytý.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:38
od clifftorr
1.5 je D-CVVT
viz https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-hb.pdf

doprdele vždyt je to technickej popis od Hyundaje, Vaculík ke škodaváckej blb.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:39
od Cecil67
Taky se nechci hádat, ale je to v ceníku v technických informacích.... Tak se mrkni na hyundai.cz na ceník a tam jsou i informace technické....

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:40
od Cecil67
clifftorr píše: 18 zář 2021, 21:38 1.5 je D-CVVT
viz https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-hb.pdf

doprdele vždyt je to technickej popis od Hyundaje, Vaculík ke škodaváckej blb.
=D> =D> =D>

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 18 zář 2021, 21:52
od Alf6
Reagoval jsem na článek v SM, kde je napsáno toto.
Že v tom mají bordel za to nemůžu.

To nic nemění na faktu, proč v sekci "Motor ve zkratce" uvedeno, že :"při přidání plynu mezi 3500 až 4200 motor musí zavřít ventil EGR a preklopit sání z dlouhé větve na kratkou.. atd..

Takže ve článku je chybně (z čehož jsem vycházel) uvedeno označení motoru.

Takže je to D-CVVT. Vypadá to, že má tedy ještě navíc i ten klasickej EGR. Přece by tam tedy nepsali o EGR, kdyby ho neměl. Takže kurvitko navíc..

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 zář 2021, 06:16
od willy50
Ještě k té hlučnosti; má někdo možnost přímého srovnání krátká/dlouhá?
Určitě jsou nějaké konstrukční odlišnosti, třeba mají vliv právě na hlučnost?
*
Ad EGR: podle plánu údržby má EGR jen naftový motor.
Ale co já vím, školy nemám :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 zář 2021, 08:36
od Pjotr1
hlučnost : to co slyší řidič je celková hlučnost a těžko dokáže určit jen hluk motoru. Ano, u spalovacích motorů má právě motor největší příspěvek na celkové hlučnosti, ale jsou tu i další adepti : uchycení motoru - silentbloky (rezonance karoserie), hluk kol (hodně závisí na rychlosti), typu a ojetí gum, ...
A pak tu jsou další vlivy. Když je auto nové tak tlumiče, silentbloky, ... jsou ještě pevné a až po čase používání (pořádném propružení) změknou a lépe filtrují kmity = hlučnost se zmenší. Slyšel jsem názor že když zajíždím nové auto jako "důchodce", tak bude vždy hlučnější než když ho tolik nešetřím na nerovnostech. Motor se po zajetí taky ztiší.
Můj závěr : i30 je trochu hlučnější než prémiová konkurence, ale je velmi obtížné až nemožné toto porovnávat. Snížit hlučnost asi trochu lze : vhodné zajetí, přidání tlumících materiálů, výběr vhodných gum, ...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 zář 2021, 13:41
od Alf6
willy50 píše: 19 zář 2021, 06:16 Ještě k té hlučnosti; má někdo možnost přímého srovnání krátká/dlouhá?
Určitě jsou nějaké konstrukční odlišnosti, třeba mají vliv právě na hlučnost?
*
Ad EGR: podle plánu údržby má EGR jen naftový motor.
Ale co já vím, školy nemám :D
Dle SM má EGR (klasické obtokove potrubí s ventilem a vodním chladičem) i nová Suzuki Swace, což je převlečená Toyota Corolla Hybrid 1.8. Že se cpe EGR i do hybridu jsem také netušil...